Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Falowanie obrotów, stuki?, brak mocy...

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie Falowanie obrotów, stuki?, brak mocy...

    Alfaholicyyyy!!
    Ratujcieeee!!!

    Pacjent to: AR 166 V6 2.5

    Byłem w trasie ostatnie 3dni, zrobiłem ponad 3000km pozniej auto stało 2 dni.. a dzisiaj przy próbie odpalenia auto zaczęło chodzić jak czołg. Trzęsło się trochę na wolnych obrotach, ale po dodaniu gazu ustępowały drgania. Samochód chyba nie ma całej mocy.. (gdzieś tak 75%).
    Zamontowana jest instalacja gazowa. Na Benzynie i na Gazie auto tam samo się zachowuje.
    Podczas jazdy słychać cichutko delikatne "stukanie". Na 100% nie jest to panewka. Olej i płyny w normie.
    Podłączyłem auto pod komputer wyskoczyły błedy:
    1) Ogólny błąd zapłonu
    2) Wypadanie zapłonu cylinder 1
    3) Wypadanie zapłonu cylinder 2
    4) Wypadanie zapłonu cylinder 3
    5) Wypadanie zapłonu cylinder 4
    6) Wypadanie zapłonu cylinder 5
    7) Wypadanie zapłonu cylinder 6
    Błędy od razu skasowałem.
    Zapaliłem samochód - chodzi podobnie.. może trochę mniej nim trzęsie. Przejechalem się nim, a na desce zaświecił "check".


    Drugi raz podłączyłem pod komputer i:
    1) Ogólny bląd zapłonu
    2) Wypadanie zapłonu cylinder 2
    3) Wypadanie zapłonu cylinder 3

    Wyczyściłem błędy.. i ponownie przejechałem się. Następnie podłączyłem pod komputer i wyskoczyły te same błedy:
    1) Ogólny bląd zapłonu
    2) Wypadanie zapłonu cylinder 2
    3) Wypadanie zapłonu cylinder 3


    Co z tym może być?
    Dodam iż 2lata temu i 40k km temu wymieniłem wszystkie swiecie na platynowe (trwałość 100k km) oraz 2 lub 3 nowe cewki.
    Ktoś ma jakieś sugestie?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Kable też wymieniłeś?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Kable? Nie.. raczej nie... Nie wiem czy tam są kable wysokiego napięcia..

    Zacznę od świec.. wymienię świece (mają nalatane juz prawie 70tys km) - Platynowe NGK.
    Jeżeli świece nie pomogą to.. zabiorę się za sprawdzanie cewek..

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Chyzioslaff
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    jest 2x166, Avensis T27, Passat B4
    Postów
    275

    Domyślnie

    Wydaje mi się że problem nie leży w cewkach lub świecach a raczej w instalacji. Sprawdz złącze nad skrzynią, to duże okrągłe. Na początku wywaliło ci zapłony na wszystkich garach stąd to przypuszczenie. Ja bym sprawdził wszystkie połączenia bo jak dawno nie było nic rozpinane to może styku brakować zaczyna.
    HSF3Design

    Projekty, prototypowanie, wydruki 3D

    NOCTUO - filamenty do druku 3D

    email: duzepuzzle@gmail.com

    mam:
    Auto projekt: AR166 3.0 CF2 '99 Blu Odissea
    Daily: AR166 2.0 V6 TB '99 Aurora
    na części:
    AR166 3.0 CF3 '02 - srebrne

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To jak to w końcu jest?
    Cytat Napisał kobielczak Zobacz post
    2lata temu i 40k
    czy jednak
    Cytat Napisał kobielczak Zobacz post
    mają nalatane juz prawie 70tys km
    Bo coś się zeznania nie zgadzają
    Trudno mi tu coś doradzić ale w mysl zasady że świece to najważniejsza rzecz i ma już 2 lata i 7 dych nakulane to bym to wymienił. Nawet jak nie pomoże to będziesz miał pewność że to Ci nie sieje a czas już na nie.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał Chyzioslaff Zobacz post
    . Sprawdz złącze nad skrzynią, to duże okrągłe. Na początku wywaliło ci zapłony na wszystkich garach stąd to przypuszczenie. Ja bym sprawdził wszystkie połączenia bo jak dawno nie było nic rozpinane to może styku brakować zaczyna.

    Proszę o info, które to złącze

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wszystkie po drodze kabli od cewek

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Przepraszam... auto-korekta z telefonu..

    4ry lata temu i 70tys km


    W weekend posprawdzam wszystko pod maską, podociskam wtyczki.. sprawdze ich stan.

    W poniedzialek kupuje 6 nowych świec i wymieniam świece.
    Pytanie - jak mozna zdiagnozowac uszkodzona cewke?

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobielczak Zobacz post
    Przepraszam... auto-korekta z telefonu..

    4ry lata temu i 70tys km


    W weekend posprawdzam wszystko pod maską, podociskam wtyczki.. sprawdze ich stan.

    W poniedzialek kupuje 6 nowych świec i wymieniam świece.
    Pytanie - jak mozna zdiagnozowac uszkodzona cewke?
    4 lata i 70 tys to cud, że tyle wytrzymały w połączeniu z LPG (jeśli oczywiście tyle jeździsz na gazie). One normalnie wytrzymują do 100k, w praktyce do 80k, a przy gazie wiadomo, że normalne świece o połowę mniej, ale platinum można dać te 50-60k max !

    Co do świec to kup NGK Platinum PFR6B. Można nabyć za lekko ponad 200 zł komplet.

    Co do cewki to zapewne masz CF3, skoro wyszło Ci wypadanie zapłonów na danym cylindrze. Skoro 2 i 3 cylinder ma błąd, to najtaniej będzie podmienić np. z 4 i 6 cylindra w miejsce 2 i 3. Jeśli błąd będzie teraz na 4 i 6 cylindrze to masz winowajcę. Jeśli nadal 2 i 3 no to może być błąd instalacji doprowadzającej prąd do cewki.
    Można niby je sprawdzać miernikiem, ale to wątpliwa sprawa, zwłaszcza gdy masz gaz. One potrzebują praktycznie porządnej iskry !!!

    Zauważyliście, że co jest problem z wypadaniem zapłonów, to jest "posiadam V6 z lpg" ? Ja zobaczyłem tytuł wypadanie zapłonów i od razu pomyślałem, że zapewne gaz Przy gazie muszą być idealne świece + cewki. Jeśli nadal coś nie domaga, to szukać dalej.
    Ostatnio edytowane przez Majkelek ; 26-02-2016 o 19:43

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Najgorsza rzecz jaka cie moze spotkac jak juz wszystko sprawdzisz to brak kompresji na tych cylindrach.Wcale bym sie nie zdziwil, poniewaz to jest od strony grodzi a tam jest bardzo goraco (katalizator w kolektorze Cf3). Jak jezdzisz duzo po autostradach z wysokimy predkosciami to calkiem mozliwe.Powszechna awaria w GTA przy dochodzacych 200tys(poczytaj na alfaowners).Sam przez to przechodzilem, zawory wydechowe na 1 i 2 cylindrze od strony grodzi ugotowane.Tez sie ludzilem swiece ,cewki ,sondy ,czujniki .To czarny scenariusz, tak wiec narazie nie panikuj, tylko sprawdzaj wszystko po kolei .Co ciekawe problem nie wystepuje w wersjach V6 cf1 ,cf2.Auta maja nalatane duzo i zdrowa kompresje.
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

Podobne wątki

  1. Brak mocy, megaspalanie, brak obrotów, kłęby dymu JTD
    Utworzone przez pittlodz w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 16:47
  2. Brak mocy na zimnym silniku,szarpanie,falowanie
    Utworzone przez bartek89032 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-12-2013, 17:43
  3. kopcenie, falowanie i brak mocy
    Utworzone przez alfaNl w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-09-2012, 21:39
  4. [146] Spadek mocy i mocne falowanie obrotów
    Utworzone przez Ryszard Ochucki w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 06-05-2011, 22:15
  5. [33] Falowanie obrotów, brak mocy, wysokie spalanie
    Utworzone przez przem_ar33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-04-2009, 18:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory