Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 2.5 V6 - czy to sprzęgło?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 FL
    Postów
    17

    Unhappy 2.5 V6 - czy to sprzęgło?

    Cześć, potrzebuję wsparcia kogoś bardziej doświadczonego. Alfa to mój pierwszy własny samochód i każda nowa usterka to dla mnie kolejna lekcja.
    Dziś odczułem nowy problem. Wygląda mi to na sprzęgło, ale mogę się mylić. Po pierwsze czuję dość silne drgania (wibracje) na pedale sprzęgła, kiedy zapięty jest bieg (wysprzęgla normalnie - wysprzęglik był wymieniany jakieś 10 tys. km temu). Po drugie, przy dynamicznym przyspieszaniu (nawet w trasie - 5/6 bieg, prędkości powyżej 150 km/h) obroty idą w górę (czasami wręcz skokowo), a samochód nie przyspiesza. Kiedy wolniej dodaję gazu, silnik normalnie wkręca się na obroty, a samochód przyspiesza.
    Zaczęło się od tego drgania na pedale sprzęgła. Pierwsze kilometry, wyprzedzanie było jeszcze ok. Dopiero później w trasie, przy wyższych prędkościach zaczęło się już na całego. Proszę o pomoc i sugestie co do diagnozy problemu.
    Dodam że już od jakiegoś czasu sprzęgło szarpało. Niemniej jednak podczas ostatniej wizyty u mechanika, ten stwierdził że jest jeszcze ok.
    Ostatnio edytowane przez leszon ; 13-03-2016 o 21:13

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    Tak to na 100% wina sprzęgła.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar alphamale
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Marki
    Auto
    Była 156 2.5 V6, jest Giulia!
    Postów
    45

    Domyślnie

    Cytat Napisał leszon Zobacz post
    Cześć, potrzebuję wsparcia kogoś bardziej doświadczonego. Alfa to mój pierwszy własny samochód i każda nowa usterka to dla mnie kolejna lekcja.
    Dziś odczułem nowy problem. Wygląda mi to na sprzęgło, ale mogę się mylić. Po pierwsze czuję dość silne drgania (wibracje) na pedale sprzęgła, kiedy zapięty jest bieg (wysprzęgla normalnie - wysprzęglik był wymieniany jakieś 10 tys. km temu). Po drugie, przy dynamicznym przyspieszaniu (nawet w trasie - 5/6 bieg, prędkości powyżej 150 km/h) obroty idą w górę (czasami wręcz skokowo), a samochód nie przyspiesza. Kiedy wolniej dodaję gazu, silnik normalnie wkręca się na obroty, a samochód przyspiesza.
    Zaczęło się od tego drgania na pedale sprzęgła. Pierwsze kilometry, wyprzedzanie było jeszcze ok. Dopiero później w trasie, przy wyższych prędkościach zaczęło się już na całego. Proszę o pomoc i sugestie co do diagnozy problemu.
    Dodam że już od jakiegoś czasu sprzęgło szarpało. Niemniej jednak podczas ostatniej wizyty u mechanika, ten stwierdził że jest jeszcze ok.

    Witaj w klubie - mam to samo od ubiegłego tygodnia Tylko ciekawy jestem przy delikatnej jeździe do sklepu i z powrotem ile może to jeszcze wytrzymać bo widzę, że to nie taka tania robota.
    I czy przy okazji jest sens wymieniać ten wysprzęglik i pompę jeżeli są ok?

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 FL
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał alphamale Zobacz post
    Witaj w klubie - mam to samo od ubiegłego tygodnia Tylko ciekawy jestem przy delikatnej jeździe do sklepu i z powrotem ile może to jeszcze wytrzymać bo widzę, że to nie taka tania robota.
    I czy przy okazji jest sens wymieniać ten wysprzęglik i pompę jeżeli są ok?

    Ja wolę nie czekać na to aż mi się rozkraczy. Nie wiem szczerze powiedziawszy jak tam jest z dostępem. Ja miałem wymieniany wysprzęglik przy okazji wymiany rozrządu.


    Co warto zrobić razem ze sprzęgłem? Olej w skrzyni, jakieś simmeringi? Coś jeszcze?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Niestety wygląda to na zużyte sprzęgło. W ubiegłym tygodniu właśnie wymieniłem kompletne sprzęgło Valeo po przebiegu 220 tys. km. Jak będziesz wymieniał to radzę pokusić się o wymianę tylnego uszczelniacza wału korbowego. Ja wymieniłem też uszczelniacz wałka sprzęgłowego oraz uszczelniacze półosi. Wysprzęglik i pompę bym zostawił, bo to można wymienić w każdej chwili. Sprzęgło kompletne Valeo do V6 kosztowało 900 zł.

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał leszon Zobacz post
    Cześć, potrzebuję wsparcia kogoś bardziej doświadczonego. Alfa to mój pierwszy własny samochód i każda nowa usterka to dla mnie kolejna lekcja.
    Dziś odczułem nowy problem. Wygląda mi to na sprzęgło, ale mogę się mylić. Po pierwsze czuję dość silne drgania (wibracje) na pedale sprzęgła, kiedy zapięty jest bieg (wysprzęgla normalnie - wysprzęglik był wymieniany jakieś 10 tys. km temu). Po drugie, przy dynamicznym przyspieszaniu (nawet w trasie - 5/6 bieg, prędkości powyżej 150 km/h) obroty idą w górę (czasami wręcz skokowo), a samochód nie przyspiesza. Kiedy wolniej dodaję gazu, silnik normalnie wkręca się na obroty, a samochód przyspiesza.
    Zaczęło się od tego drgania na pedale sprzęgła. Pierwsze kilometry, wyprzedzanie było jeszcze ok. Dopiero później w trasie, przy wyższych prędkościach zaczęło się już na całego. Proszę o pomoc i sugestie co do diagnozy problemu.
    Dodam że już od jakiegoś czasu sprzęgło szarpało. Niemniej jednak podczas ostatniej wizyty u mechanika, ten stwierdził że jest jeszcze ok.
    Sprzęgło zdycha. Słoneczko prawdopodobnie jest uszkodzone.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Wymien profilaktycznie simering wału korbowego, siemeringi skrzyni, olej w skrzyni. Płyn w układzie sprzegla tez przepompuj. U mnie po wymianie oleju biegi lekko chodzą na zimnym, a wymiana płynu usunęła takie nierówne wciskanie się pedału sprzegła, w szczegolności po rozgrzaniu. Płyn wręcz czarny i zasyfiony był w wysprzegliku.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    pewnie lepiej poczekac az tarcza sie rozsypie i dodatkowo koło jedno albo dwu masowe (nie wiem jakie tam jest) będzie do wymiany

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 FL
    Postów
    17

    Domyślnie

    Panowie, dzięki za uwagi. Samochód zostawiłem już w warsztacie. Dam znać co finalnie wyszło. Dodatkowo do listy usterek doszedł jeszcze wyciek płynu chłodniczego. Ah ta Bella...

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar alphamale
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Marki
    Auto
    Była 156 2.5 V6, jest Giulia!
    Postów
    45

    Domyślnie

    I jak tam prace? Co robiłeś i jakie koszta? Ja jeszcze jeżdżę bo czekam na jakieś sianko, ale co to za jazda

Podobne wątki

  1. [159] oryginalne sprzęgło a sprzęgło LUK
    Utworzone przez Ultra Violence w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 14:36
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 10:59
  3. [146] sprzęgło
    Utworzone przez janusz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-09-2012, 08:17
  4. (156) Sprzęgło
    Utworzone przez marusha1001 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-08-2012, 18:04
  5. Sprzęgło
    Utworzone przez krak2008 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-01-2010, 14:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory