Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Jak kompresja w 2.0 V6 TB ? Bardzo proszę o pomoc.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    ALFA GTV TB
    Postów
    2

    Exclamation Jak kompresja w 2.0 V6 TB ? Bardzo proszę o pomoc.

    Dzień dobry jestem szczęśliwym posiadaczem GTV 2.0 V6 TB (AR.16202). Mam problem a mianowicie po odpaleniu samochodu jest bardzo podobny dźwięk do rozpadającego się wariatora faz rozrządu w TS'ie, który "niesie się" na 100% od góry. Miałem zmieniane szklanki zaworowe na wydechu (jakieś 20.000km temu) Dzisiaj byłem zmierzyć te ciśnienie na cylindrach i na wszystkich z wyjątkiem jednego było po 9bar z kolei bodajże na 4 tłoku czyli gdzie jest wlew oleju od strony rozrządu było 10,5bar. Jakie jest minimalne dopuszczalne ciśnienie ?, a jakie jest "normalne" ?. Mam też pytanie bo z tego co wiem mam zużyte wałki rozrządu sprawa wygląda tak, że po ustawieniu zaworów wydechowych rozregulują się one po 100-200km . Jest to wina wałków czy czegoś innego ?Mam również pytanie czy ktoś z was regenerował takie wałki i jakich mogę spodziewać się kosztów?

    Z góry bardzo dziękuje za każdą odpowiedź.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Czarnowo, Torun, Poland, Poland
    Auto
    AR GTV Spider 916 Lusso + AR 164 3.0 QV + AR 156 Crosswagon Q4
    Postów
    280

    Domyślnie

    Skąd jesteś kolego?

    Wysłałem gołębiem pocztowym

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Wałki w v6 12v ciężko się regeneruje - trudno jest dobrze napawać krzywkę, bo wykonane są z dziwnego stopu. Najłatwiej poszukać drugiego zestawu wałków i przełożyć. Ewentualnie, jeśli jesteś z małopolski, możesz zapytać w firmie rewar, ale miałem podobny problem i jedną krzywkę z trudem udało się napawać. Może problem leży gdzie indziej, tzn. głębiej (uszkodzone zawory)?
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Czarnowo, Torun, Poland, Poland
    Auto
    AR GTV Spider 916 Lusso + AR 164 3.0 QV + AR 156 Crosswagon Q4
    Postów
    280

    Domyślnie

    Regenerowałem wałki u Świątka i wyszło jak z fabryki. To bardzo znana firma i warto im zaufać http://www.swiatek.com.pl/polskie/me...ne/regeneracja



    Wysłałem gołębiem pocztowym

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    Silnik 2,0 miał stopień sprężania 12,5 : 1, najniższy był w silnikach 3,0 i wynosił 10,2 : 1,
    Największym problemem tych silników jest właśnie nietrwały rozrząd.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Czarnowo, Torun, Poland, Poland
    Auto
    AR GTV Spider 916 Lusso + AR 164 3.0 QV + AR 156 Crosswagon Q4
    Postów
    280

    Domyślnie

    ... i większość problemów pochodzi ze zmęczonej pompy oleju niestety.

    Wysłałem gołębiem pocztowym

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    '91 75 Twin Spark
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Silnik 2,0 miał stopień sprężania 12,5 : 1
    Z takim sprężaniem i turbo to chyba nawet na lotniczym by stukało.
    Sprężanie chyba bliżej 8:1 było 2.0 V6 TB

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    ALFA GTV TB
    Postów
    2

    Domyślnie

    Panowie dzięki za podpowiedzi. Mam jeszcze pytanie do kolegi Kowacza ile płaciłeś za regenerację?. Sprężanie 8:1 czyli 9 barów to dobrze czy źle? bo na jednym miałem 10,5 bar'a, i co może być powodem szybkiego rozregulowania się zaworów ?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Czarnowo, Torun, Poland, Poland
    Auto
    AR GTV Spider 916 Lusso + AR 164 3.0 QV + AR 156 Crosswagon Q4
    Postów
    280

    Domyślnie

    Cytat Napisał usernam Zobacz post
    Panowie dzięki za podpowiedzi. Mam jeszcze pytanie do kolegi Kowacza ile płaciłeś za regenerację?. Sprężanie 8:1 czyli 9 barów to dobrze czy źle? bo na jednym miałem 10,5 bar'a, i co może być powodem szybkiego rozregulowania się zaworów ?
    Nie pamiętam dokładnie. Będę musiał poszukać faktur. Skąd dokładnie jesteś kolego?

    Wysłałem gołębiem pocztowym

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Czarnowo, Torun, Poland, Poland
    Auto
    AR GTV Spider 916 Lusso + AR 164 3.0 QV + AR 156 Crosswagon Q4
    Postów
    280

    Domyślnie

    8 bar chyba fabrycznie było w TB. Miałeś planowane głowice?

    Wysłałem gołębiem pocztowym

Podobne wątki

  1. Witam serdecznie, bardzo proszę o pomoc.
    Utworzone przez Fili29p w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-07-2012, 16:24
  2. Bardzo Proszę o ocenę - jestem użeczony
    Utworzone przez adamf w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-09-2011, 16:55
  3. [145] Jaki alternator? BARDZO proszę o pomoc
    Utworzone przez gajos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 19:27
  4. Bardzo proszę o ocenę 156
    Utworzone przez czisi w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-03-2010, 21:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory