Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Temat: Padl silnik w 166/wstepna diagnoza

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie Padl silnik w 166/wstepna diagnoza

    Panowie, taka sytuacja - jechalem miarowo jednostajnie z dobra godzinke na gazie, pechc chcial ze gaz mi sie skonczyl i przelaczylem na benzyne, po ujechaniu jakis 2 km auto wyraznie zaczelo tracic moc, zwalniac az stanelo. Woda w zbiorniku od chlodzenia az wrzala, kurek nie byl do konca dokrecony wiec sporo jej wylecialo, auto postalo z godzinke na poboczu, ostyglo - na poczatku nie chcialo odpalic, po kilku probach odpalilo ale silnik strasznie glosno chodzil i stukal, udalo mi sie ujechac kilkaset metrow i zdechl kompletnie-nie odpala.

    Nie wiem czy to od tego przelaczenia lpg/benzyna czy tez to tylko przypadek i sie auto przegrzalo - temperatura caly czas wskazywala 90st, jaka wstepna diagnoza, od czego zaczac? wizyta u mechanika najwczesniej we wtorek takze psychicznie troche czasu na przygotowanie sie na koszta tej zabawy

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    AR 166 2.5 V6 99'
    Postów
    20

    Domyślnie

    Najwidoczniej silnik sie przegrzal i sie po prostu zatarl... Mialem tak samo ale w aucie sluzbowym, jak ostygl to odpalil, bo odpuchl, najprawdopodobniej wal, panewy do wymiany, a jak przegrzany to pewnie uszczelniacze zaworow pierscienie itp, wiec szukalbym powoli nowego silnika... Jaka pojemnosc motoru?

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łęczna
    Auto
    alfa romeo 166 2,4 jtd rok 1999
    Postów
    121

    Domyślnie

    Moze brak oleju byl przyczyna. Kiedy osatnio sprawdzales?
    A teraz w ogole kreci?

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    wiadomo tylko że 2.0... więc stawiałbym na TS, bo TB to rzadkość niestety. Objawy wybitnie wskazują na przegrzanie i tzw bąbel w układzie chłodzenia. Mi sie przez taki numer udało rozwalić pancerną andorię w Tarpanie, co ponoć jest niemożliwe
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie

    olej byl, dolewalem przed jazda dzis rano, czesto sprawdzam i dolewam, silnik to legendarny 2.0 Twin Spark z 1999r

    teraz w ogole nie kreci, chrobocze, chrobocze i gasnie.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    AR 166 2.5 V6 99'
    Postów
    20

    Domyślnie

    Twin Spark duzo mowi, przegrzany i zatarty... Popatrz za V na przekladke, nie duzo wiecej spali a odpowiednio serwisowana nie do zajechania... Duzo jest takich 166 z zapadnietym zawieszeniem, albo z Niemiec

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie

    radko92 jaki silnik masz na mysli V? nie wiem czy zle nie zrobilem jadac te kilkaset metrow - moze jeszcze bardziej zrabalem silnik, ale niejako nie mialem wyjscia - okolica nieciekawa, nie mial mnie kto scholowac a dzis to juz kaplica, wszyscy po kielonie i nikt nie jezdzi

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Przekładka na V szóstkę to nie tylko motor, ale i skrzynia ze sprzęgłem i mechanizmem różnicowym. W 1999 roku 2.0 T.S. miał 5 biegów.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    AR 166 2.5 V6 99'
    Postów
    20

    Domyślnie

    2.5 bardzo zywotne silniki, tylko wtedy przekladka dla mnie wiazalaby sie z calym wozkiem, poduchy przystosowane do silnika itp, ale to wiaze sie z przekladka ecu czyli cala elektronika, ale to juz calkowicie inna jazda niz 2.0... A 2.5 tez wychodzily ze skrzynia 5 tylko watpliwe czy kasta skrzyni bd odpowiadala do 2.5...

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Ja mam 2.5 5b i o ile mechanizm ma ten sam numer ePer dla 2.0 i 2.5 to skrzynia ma inny numer...

    Jeśli planujesz taką przekładkę, to często lepiej jest kupić po prostu całe auto i przełożyć sanki z motorem, skrzynią, czyli całą mechanikę + elektronikę Jest jakieś 3.0 za 2900 na alledrogo, chyba jeszcze kompletne.

Podobne wątki

  1. [145] Pierwsza diagnoza - Silnik do wymiany (1.4 TS 16V - 98r.)
    Utworzone przez ziora w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 12:56
  2. alternator padl
    Utworzone przez lukaszc86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-06-2011, 20:31
  3. Padl komputer :/
    Utworzone przez Tuchol w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-12-2009, 18:14
  4. Padl silnik 2.0 TS 97r
    Utworzone przez dropas w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-10-2009, 10:28
  5. [145] czujnik abs padl?
    Utworzone przez sław w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-05-2009, 23:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory