Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Parę pytań o lampy i żarówki

  1. #1
    jersey
    Gość

    Domyślnie Parę pytań o lampy i żarówki

    Mam parę durnych durne pytań związanych z lampami.

    Moja Paskuda ma ksenony. Lampy dogorywają - kaszka, pożółkłe, odbłyśniki już "takie se". Syf, kiła, mogiła. Nie bardzo mogę sobie pozwolić na odstawienie jej na dłużej żeby zdemontować lampy i odesłać do regeneracji więc myślałem o jakichś przekrętach. A dostanie lamp do ksenonów (nowych czy używanych) to już lepsza gimnastyka.

    Więc tak:
    - jest jakaś fizyczna różnica między lampami do ksenonów i do H7 (tych z soczewkami)? Da się założyć lampy od H7 z soczewkami i wsadzić ksenona do środka? Chodzi głównie o system poziomowania no i samo fizyczne zaczepienie żarników i przetwornic.

    - w sumie to samo jeżeli chodzi o lampy bez soczewek. Jeżeli te by pasowały do samopoziomowania i przetwornic to można by pomyśleć o żarnikach D1R?

    - jak duża różnica jest jeżeli chodzi o świecenie między ksenonami i zwykłymi halogenami w lampie z soczewkami? I jak ma się wymiana ksenonów na zwykłe lampy do prawa polskiego? Bo sterowanie położeniem w kabinie nie mam.

    I część druga, tym razem z oświetleniem wewnętrznym. Wiecie może, jakie gniazda są na żarówki oświetlające zegary? Te pomarańczowe i szare obsadki w których siedzą żaróweczki? Bo można kupić żarówki wewnętrzne za 20 złociszy od 10 sztuk czy coś takiego i bym sobie chętnie kupił i wymienił po całości, tylko nie bardzo wiem jakie. Gniazd jest parę typów: BX8,4d , BX8,5d ... i tak dalej. Czy lepiej kupić same żarówki i wymieniać?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Xenony z tyłu lampy mają inne mocowanie żarówki, czyli w tym przypadku żarnika. H7 tam nie pasuje. Do tego różnią się silniczki.

    Nie zmieniaj xenonów na zwykłe H7, nie rób regressu... polecam Ci kupić odbłyśniki z forum i wymienić je sobie. Przy rozłożonej lampie od razu wyczyścisz klosz i soczewkę, co jeszcze polepszy widoczność i ogólny wygląd lampy
    Ostatnio edytowane przez Majkelek ; 31-03-2016 o 18:43

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Nie bardzo mogę sobie pozwolić na odstawienie jej na dłużej żeby zdemontować lampy i odesłać do regeneracji
    Mam zregenerowane odbłyśniki i sam sobie zmienisz. A przy okazji wymyjesz. To załatwi sprawę. Jak przyślesz do mnie to na drugi dzień odsyłam zrobione.


    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    jest jakaś fizyczna różnica między lampami do ksenonów i do H7
    Odbłyśnik, silniczki, tylna obudowa (z przetwornicą). Wszystko da się przełożyć choć wymaga rozklejenia lampy.


    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    - w sumie to samo jeżeli chodzi o lampy bez soczewek. Jeżeli te by pasowały do samopoziomowania i przetwornic to można by pomyśleć o żarnikach D1R?
    Nie było takich. Zawsze była soczewka i szkło z homologacją. Kwestia tylko "tyłu lampy" (jak wyżej).


    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    jak duża różnica jest jeżeli chodzi o świecenie między ksenonami i zwykłymi halogenami w lampie z soczewkami?
    Zakładając że zregenerujesz (czyi jak nowe) to pole oświetlenia i zasięg jest identyczne. Różnica jest tylko w barwie i intensywności/natężeniu światła. Tu ponad 2x większe na korzyść ksenonów.


    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    I jak ma się wymiana ksenonów na zwykłe lampy do prawa polskiego? Bo sterowanie położeniem w kabinie nie mam.
    Bez sensu. Pomijam fakt uwsteczniania się. Jest to zabieg tak samo nielegalny jak w drugą stronę i wprowadza sporo komplikacji. Instalacja i sterowanie.

  4. #4
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki że informacje. Właśnie dlatego się dopytuje, żeby mieć wszystko legalnie i elegancko i ze 166 Passata nie zrobić

    Co do lampek to będę robił handlowe machlojki i kupię komplet, dam do regeneracji, wymienię, oddam swoje do regeneracji i któryś z kompletów sprzedam - patrząc na niedobór ksenonów do przedliftowej 166 może nawet uda się zarobić na nowe przetwornice.

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Miałem Ci pisać żebyś kupił drugi komplet żeby nie uziemiać auta.

    Za kafla jest już dłuższy czas komplet lamp z przetwornica i żarnikiem.
    Tutaj masz taniej: http://olx.pl/i2/oferta/lampa-xenon-...ml#:5b9159dad5

Podobne wątki

  1. [159] Parę pytań
    Utworzone przez Mistrz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-11-2013, 18:41
  2. Parę pytań o 147 od początkującego
    Utworzone przez Adiii w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 20:55
  3. parę pytań Alfa 156
    Utworzone przez nymo w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-11-2010, 15:58
  4. Parę pytań odnośnie 147 1.9 jtd 16V
    Utworzone przez Marcuss w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-09-2009, 17:28
  5. [GTV6] Parę pytań
    Utworzone przez Istvan w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-10-2007, 16:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory