Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Wariator czy popychacze?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    AF 156 2.0 SW
    Postów
    30

    Domyślnie Wariator czy popychacze?

    Witam.
    Wiem, że tematów o wariatorze i popychaczach w Alfach 156 TS było dużo, ale po przeczytaniu kilku tematów dalej nie wiem co naprawiać u siebie.
    W moim przypadku słychać uderzanie (obcieranie? bo bardziej mi ten dzwięk to przypomina). Po rozgrzaniu silnika dzwiek ustepuje, ale wydaje mi sie, ze jak ktoś się zna to i na rozgrzanym poznałby, że coś jest nie tak.
    Są spadki mocy, ale jest tez tak czasami, ze mocy nie brakuje.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    AF 156 2.0 SW
    Postów
    30

    Domyślnie

    Nikt? Nic? Nawet żadnej chamskiej odpowiedzi w stylu: rusz dupę do mechanika? Użyj google?

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar 156AR
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    156 , 1800 TS , 1998
    Postów
    62

    Domyślnie

    A skąd masz w Alfie popychacze ?
    Ktoś coś.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał fornakter Zobacz post
    Nikt? Nic? Nawet żadnej chamskiej odpowiedzi w stylu: rusz dupę do mechanika? Użyj google?
    Po tak lakonicznym opisie trudno jest coś wnioskować, a tym bardziej radzić na odległość.
    Może spróbuj nagrać ten dźwięk - wtedy będzie nam łatwiej.
    Generalnie padnięty wariat objawia się klekotem podobnym do silnika diesla, a padnięte hydropopychacze stukają, przy czym jeśli stukają tylko krótko, po uruchomieniu zimnego silnika, to jest to zjawisko normalne i nie ma się czym przejmować.
    Jeśli jest jakieś "obcieranie" - jak napisałeś - to to może być wszystko. W takim przypadku trzeba zacząć od sprawdzenia wszystkich łożysk na osprzęcie, bo to może być np. początkowy objaw padającego łożyska. Może być też inna przyczyna, np. zwyczajnie luźna osłona, niedokręcona śruba, itp. Więc jeśli jesteś zaniepokojony tym dźwiękiem to lepiej nie jeździć, zanim nie ustalisz faktycznej przyczyny.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    AF 156 2.0 SW
    Postów
    30

    Domyślnie

    Tak się akurat zgrało, że chyba pompa paliwa padła, więc chciał - nie chciał auto pojechało do mechanika. Powiedziałem im, żeby sprawdzili co tam hałasuje w tym silniku.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    AF 156 2.0 SW
    Postów
    30

    Domyślnie

    Wg mechaników ten efekt dźwiękowy to uszkodzony (dziurawy?) katalizator.
    Dodatkowo zauważyłem, że tego dźwięku nie ma przy hamowaniu silnikiem.

    PS. Nie wiem, czy po "edycji" wiadomości poprzedniej, post zaznacza się jako "nowy wpis" stąd wpis pod wpisem. Sorki Admin

Podobne wątki

  1. [164] Nierówne popychacze
    Utworzone przez flyberry.pl w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-09-2014, 23:16
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 07:51
  3. [145] Popychacze hydrauliczne od VW
    Utworzone przez skrzat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 31-10-2009, 19:49
  4. [33] 1.5 IE '92 - jakie popychacze ??
    Utworzone przez jackolus w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-10-2009, 19:47
  5. [156] popychacze zaworów
    Utworzone przez provokator w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-01-2009, 00:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory