Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Sporadyczny problem ze skrzynią biegów

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa 147 2.0 16V
    Postów
    9

    Domyślnie Sporadyczny problem ze skrzynią biegów

    Witam, mam dość dziwny problem z Alfą 147 2.0 Półautomat. Alfa pracuje jak ta lala, ale od czasu do czasu cos sie jej zapomina.
    Mianowicie co jakiś czas kiedy zatrzymam się na przykład na światłach z pierwszego biegu wyskakuje mi do Neutrala i już nie moge zmienić biegów.
    Odruchowo wtedy gasze auto, otwieram i zamykam drzwi (nie raz, kilka razy) i po jakiś max 2-3 min często szybciej cudownie mogę znowu wrzucić pierwszy bieg.
    Bardzo rzadko zdarza się, że po takim czymś ruszam i nie moge wbić wyższego biegu musze chwile "wyć" by po chwili znów wróciło wszystko do normy.
    Po takim czymś mam np. tydzień spokoju.

    Nie pojawia się żaden komunikat ani kontrolka. Po prostu wyskakuje z biegu na neutral. Podłączenie do komputera dało komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu w układzie skrzyni biegów.

    Z racji tego, że problem występuje co jakiś czas zakładam, że to może być błahostka.

    Z dodatkowych obserwacji, nie wiem czy to prawidłowo, ale cżęsto bywa tak(nawet bardzo często), że po otwarciu drzwi nie słyszę tego dźwięku od pompy.

    Moje pierwsze założenie jako laika w temacie(po przeszperaniu różnych forum) było błędne działanie przekaźnika od pompy. Więc zamówiłem jeden nowy i czekam.
    Dodatkowe pytanie czy ten przekaźnik między silnikiem a accu ma mieć 60A ?

    Pozdrawiam i liczę na pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    AR 147 Selespeed
    Postów
    64

    Domyślnie

    Jak nie słychać pompy i był błąd z brakiem ciśnienia, to nie tylko przekaźnik, ale całe zasilanie pompy do sprawdzenia. Przy czym trzeba pamiętać, że po niedługim postoju pompa się nie załączy zaraz po otwarciu drzwi (do póki w akumulatorze ciśnienia jest ono odpowiednie). Taki błąd to może też być zużyta pompa i/lub akumulator ciśnienia, ciężko podać przebieg jakie wytrzymują, ja wymieniłem przy 170kkm, ale raczej na wyrost. Objawy zużycia pompy to przede wszystkim jeśli po długim postoju (np. nocnym) i otwarciu drzwi działa ponad 15s oznacza jej słabą wydajność. Zużycie akumulatora można określić po tym ile razy przerzucisz bieg na zgaszonym silniku do kolejnego załączenia pompy, powinno się dać zmienić 3 razy, jak się załącza zaraz po drugiej zmianie to gruszka zmęczona. Z tego co kojarzę to sterownik kontroluje działanie pompy na zasadzie takiej, że jeśli ją załączy a ciśnienie nie wzrośnie w odpowiednim tempie to sterownik uzna że albo przekaźnik albo pompa albo ich zasilanie padło i będzie błąd z tym związany, ale tego nie jestem pewien na 100%. Jak masz możliwość podjedź do kogoś z kabelkiem, żeby parametry sprawdził, jak ze śląska to mogę spróbować pomóc

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa 147 2.0 16V
    Postów
    9

    Domyślnie

    Dzięki , będę szukał i próbował! Jestem z północy Dolnego Śląska.

    Teraz siedze nad instrukcją bo wstyd mi że o aucie/autach nic nie wiem.

    Pytanie kolejne. Sprawdzam poziom oleju w skrzyni. Otwieram drzwi, włączam MAR, auto równo stoi. Po odkręceniu korka(po prawej pod maską) mam taki jakby plastikowy bagnecik z MIN i MAX. Niestety nawet ciut mokry od oleju nie jest. Patrząc do wlewu widzę metalowe jakby "dno" tylko lekko zaolejone. Nie ejstem w stanie okreslić nawet gdzie jest poziom oleju.

    Czy sprawdzam ten poziom dobrze ? I muszę wlać odpowiedni olej do tego wlewu ? Czy może jest on gdzieś w układzie i dlatego tak mało go w zbiorniku ?
    Być może tu leży przyczyna mojego problemu ?

    pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    AR 147 Selespeed
    Postów
    64

    Domyślnie

    No, o podstawie zapomniałem. Sprawdzasz dobrze, należy sprawdzić stan w momencie gdy jest pełne ciśnienie, bo wtedy jest najmniej oleju w zbiorniczku. Czyli np po przekręceniu na MAR, a przed zmianą biegu, zaraz po wyłączeniu pompy na włączonym zapłonie. Na bagneciku ma być do MAX a jeśli nawet nie sięga no to jest go o wiele za mało. Jeśli chodzi o olej to instrukcja podaje Tutela CS Speed, czyli olej dedykowany do naszych skrzyń, z doświadczenia Ci powiem że na innym oleju, Dextron, miałem problemy, ale nie chcę kolejnej g* burzy na ten temat, więc sam przejrzyj co wolisz. Co do ilości, litr wystarczy, cały układ ma 0,8l.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa 147 2.0 16V
    Postów
    9

    Domyślnie

    Pytanie. Mam nadzieje ostatnie.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez_tytu_u.png
Wyświetleń:	4
Rozmiar:	41.0 KB
ID:	205650

    Podałeś olej z tego drugiego pola i to jest NAPEWNO ten który wlewam do wlewu pod maską ?
    I do czego jest ten olej podany w pierwszym polu ?

    Dzieki za poświęcony czas !

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piter_alfa
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    Giulia Super 2.2 JTDM '17
    Postów
    454

    Domyślnie

    U siostry mieliśmy ten sam problem. Okazało sie ze akumulator ciśnienia nie wyrabial szczególnie w bardzo cieple dni. Wymiana załatwiła sprawę.
    Ostatnio edytowane przez piter_alfa ; 16-07-2016 o 12:01

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    AR 147 Selespeed
    Postów
    64

    Domyślnie

    W szeroko pojmowanej skrzyni typu Selespeed są dwa oleje:
    -Tutela CS Speed, który właściwie jest płynem hydraulicznym, który działa w zespole elektrohydraulicznym napędu wybieraka skrzyni biegów i sprzęgła, ma on swój zbiorniczek w lewym nadkolu, znajduje się w pompie, akumulatorze ciśnienia (gruszce) i aktywatorze.
    -Tutela ZC 75 Synth, który jest w każdej ze skrzyni naszych Alf (manual i sekwencja), pełniący rolę smarowidła w samej przekładni. Jak w większości skrzyń manualnych, jego stan sprawdza się poprzez korek spustowy, w dieslach mają do tego bagnet.

    W skrócie: Tak, chodzi o olej z drugiego pola.

Podobne wątki

  1. [159] Problem ze skrzynią biegów
    Utworzone przez kamilsztender w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-03-2016, 13:29
  2. Problem ze skrzynią biegów
    Utworzone przez radoshliv w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-10-2015, 17:54
  3. Problem ze skrzynią biegów
    Utworzone przez bocian739 w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 01-11-2013, 09:18
  4. [159] Problem ze skrzynią biegów
    Utworzone przez 89ozzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-07-2013, 19:31
  5. Problem ze skrzynią biegów
    Utworzone przez Scoobany w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-12-2011, 09:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory