Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Nagła niemoc V6 podczas wymijania

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie Nagła niemoc V6 podczas wymijania

    Dziś napotkała mnie niemiła sytuacja. Na AOW podczas wymijania - na szczęście nie wyprzedzania - przeciągnąłem na 2 do odcinki swoja 3.0 V6 po czym wrzuciłem 3 bieg i zdziwienie bo nie idzie. Silnik nie wkręca się w ogóle tylko trzyma niskie obroty nie gaśnie. Zjechałem na luzie na pobocze i jazda do bagażnika po lapka. Błędy to:

    - przepływka - nigdy do tąd nie było
    - zgubione zapłony na 1 i 4 - od wymiany cewek i świec nie widziałem ich
    - czujnik nachylenia czy jakoś tak - cały czas to mam
    - zamienione sondy
    - system zabezpieczenia silnika czy jakoś tak - nie pamiętam dokładnie i na 100% przekręciłem bo to rano było ale to chyba dzięki niemu nie wkręcał się powyżej 1k

    Dopóki nie skasowałem błędów nie wkręcał się. Po skasowaniu już bezproblemowo ale pozostała awaria przepływki i nachylenia. Z obwodnicy pojechałem jakieś 15km załatwić sprawę i nie było mnie 20 min. Wsiadam i nie odpalił ani na benzynie ani od razu na lpg. Temperatura 81', błędy jedynie przepływka i nachylenie.
    Po kilku próbach zaskoczył na lpg i tak pojechałem do Wrocka zamienić na busa.

    Miał ktoś taki problem? w tej chwili poruszam się busem bo niemogę sobie pozwolić na awarie ale jutro zajadę na garaż i będę zaglądał pod maskę czy też na logi np przepływki.
    Ostatnio edytowane przez rafik. ; 29-07-2016 o 15:50
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Wtyczka panie

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Mowisz ze taki blachy probrem mnie zaatakował? Posprawdzam jutro wiazki bo wypiac na 100 nie wypiela sie. Ostatnio sprawdzalem wszystkie wtyczki.

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,458

    Domyślnie

    Dziwne. Gdyby przepływka była nawet odłączona to powinien jechać i odpalać, najwyżej na wolnych obrotach krzywo by chodził i na górze mniejszy kop.
    I jak, sprawdziłeś Rafik te wtyczki?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Taaa właśnie dziś sprawdziłem. Wtyczki są ok a błąd nadal więc będę chyba wymieniał przepływkę. Wrzucałem na kompa napięcie i przepływ powietrza to wyniki chyba ok bo jak się grzał to około 22kg, zagrzany 17-18kg z tego co pamiętam. Napięcie 1,1V ? muszę lapka z auta zabrać bo strzelam teraz. Zaraz będe szukał na forum przepływy i napięcie przepływki i porównam. Jak nie to zamawiam i tyle w temacie.

    Miałem za to problem z sądami i byłem na 100% pewien że to wina katów. Przeważnie był błąd grzałki i niesprawnej sondy. Nawet tu pytałem o te podstawki pod sondy a przy tej ostatniej akcji wyskoczył błąd zamienionych sond. Więc zamieniłem wtyczki w tym pudełku za kolektorem i kultura motoru poprawiła się. Nie parcha przy schodzeniu z obrotów, jakby bardziej miekko pracował. Zrobiłem tez adaptacje ale ona teraz uja da bo przepływka do dupy.

    Żeby było śmieszniej jak motor schodząc z obrotów na biegu "strzelał" to powinny być wawalenia zapłonów a błędów takich nie było. Po wymianie cewek i świec oraz skróceniu odległości na elektrodzie zapomniałem o błędzie zapłonów, choć potrafił strzelić. No i teraz wiem że wine za to ponosiły zamienione sondy.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    No i w końcu niemoc ustąpiła?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    No i w końcu niemoc ustąpiła?
    Co do pytania to tego samego dnia chwilowa niemoc ustąpiła. To nie chodzi o to czy ustąpiła czy nie ale dlaczego tak zrobiła? niech będzie kiedyś wyprzedzanie i taki zonk to lipton.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Robiłem wczoraj test na postoju i takie wartości.


    obroty temp przepływ napięcie

    709 97 19,9 1,0394
    701 97 17,5 1,0394
    1068 98 26,3 1,0394
    1551 99 31,5 1,0394
    3681 99 77,8 1,0394
    5063 99,1 134,1 1,0394


    Więc jak sami widzicie raczej mały przepływ no i napięcie cały czas 1,0394. Tylko teraz nie wiem czy to wina przepływki czy czegoś innego.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    To napięcie to zmierz miernikiem, bo coś tu nie pasuje. Skoro zmienia się wartość mierzonej masy, to jak może stać wartość napięcia, skoro to z niego przeliczna jest masa mierzona ? Nie widzisz w tym sprzeczności ?
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Masz jak najbardziej rację i zgadzam się z tobą w 100%. Dziś podjade i podlącze miernik to sprawdzę.

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

Podobne wątki

  1. Mistrz wymijania
    Utworzone przez pet20 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-03-2014, 20:43
  2. [159] Nagła usterka zestawu głośnomówiacego i USB
    Utworzone przez Patriko w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-06-2013, 12:40
  3. [159] JTD 16V Nagła duża utrata mocy
    Utworzone przez maalek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 27-06-2012, 09:59
  4. JTS - nagła dziwna praca silnika
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 06-01-2012, 17:40
  5. nagła utrata mocy alfa156 1.8 ts
    Utworzone przez wrafi2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 31-07-2009, 06:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory