Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Wyniki z wykresów

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Bors
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Jest: Giulia Było: GT, Giulietta
    Postów
    101

    Domyślnie Wyniki z kompa(TURBO, Przepływka - kiepskie przyspieszanie)

    Cześć, ostatnio mierzyłem w swojej Alfie 1.9 JTD dane z Turbo i przepływki, bez gazu zmierzone ciśnienie doładowania jest delikatnie mniejsze od oczekiwanego(jak na screenie), ale wraz z dodawaniem gazu różnica robi się coraz większa z tym, że wtedy zmierzone jest większe od oczekiwanego. Tak samo zmierzona masa powietrza zazwyczaj jest delikatnie większa od oczekiwanej.
    Pytanie mam głównie do wartości z turbiny. Co to może oznaczać? Dodam, że auto nie zbiera się tak jak powinno, turbo łapie bardzo późno, kiedy delikatnie przyspieszam to ciągnie w miarę równo, ale kiedy wcisnę pedał w podłogę w okolicach 2,5 tys. obrotów czuć chwilowy spadek mocy i od ok 2,7 tys. zaczyna znów przyspieszać. Tylko wciąż leciwy diesel z Volvo 1.9 105KM zbiera się lepiej od mojej alfy :/

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ecu1.jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	106.2 KB
ID:	208055Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ecu2.jpg
Wyświetleń:	23
Rozmiar:	113.5 KB
ID:	208056

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Golf GTI '18/Giulietta 1.4 170 '11
    Postów
    130

    Domyślnie

    Najlepiej jakbyś zrobił sobie wykres ciśnienia doładowania w trakcie jazdy, w tym mocnego przyspieszania. W takim wypadku warto wyczyścić czujnik ciśnienia doładowania oraz zawór overboost (lub wymienić). Sam mam taki sam problem, z tym, że mocy u mnie nie brakuje, a nawet jest jej trochę więcej, ze względu na wyższe ciśnienie turbo. Czasami też przy silnym przyspieszaniu wchodzi mi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd czujnika turbo. Jutro, albo pojutrze wymieniam zawór overboost na nowy i mam nadzieję, że to u mnie pomoże.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    Wg mnie logi na postoju masz praktycznie idealne, jak nie zrobisz logów pod obciążeniem to raczej nikt nic Ci nie doradzi, a spadek mocy przy obrotach 2,5-2,8 to najczęściej zapieczone kierownice turbiny (wyczyścić).

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Busko Zdrój
    Auto
    ---
    Postów
    388

    Domyślnie

    Jeśli masz niesprawne kierownice to możesz spróbować przegonić autko na rozgrzanym! silniku. - Dodając dynamicznie gazu na 2/3 biegu z ~1800 obr/min do czerwonego pola.

Podobne wątki

  1. Sprawdzenie wykresów
    Utworzone przez macieqy w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-03-2014, 22:38
  2. Prośba o odczytanie wykresów
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale GT
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-11-2012, 21:31
  3. [145] 145 1.9 JTD - analiza wykresów FES
    Utworzone przez fokus145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 11:03
  4. prośba o sprawdzenie wykresów
    Utworzone przez fenix_tbg w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 19:18
  5. Prośba o dwa rodzaje wykresów.
    Utworzone przez MarcinTM w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-08-2010, 07:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory