Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Stuki puki

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6 16v twin spark
    Postów
    154

    Domyślnie Stuki puki

    Dziwną mam przypadłość w siódemce...
    ruszam kierownicą lewa-prawa na postoju to nic nie stuka, wystarczy że na zapalonym silniku zrobie to samo czuć już wtedy stuki i stąd moje pytanie co to może być? luzy w maglownicy ? albo krzyżak ?

    druga to taka, że gdy skręcam w lewo z postoju na pełnym skręcie wtedy coś stuka, wydaje mi się że to chyba tył...jakiś łącznik czy coś?

    Jeszcze jedno.
    Podczas jazdy przy skrętach kierownicy skrzypi mi coś w prawym kole czy to górny wachacz?
    Jestem ciekaw czy przy wymianie tego wachacza górnego można go zdemontować samego chodzi o ta śrubę czy wyjdzię? Czy trzeba ściągać całą kolumne?
    Ostatnio edytowane przez lukas1993 ; 22-08-2016 o 17:14

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koks
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Knurów
    Auto
    AR 147 1910 JTD CF3 8V 115KM/85 KW (DISTINCTIVE)
    Postów
    626

    Domyślnie

    Może to być koło pasowe, miałem podobne objawy na odpalonym silniku kręcąc kierownicą lewo-prawo zaczynało stukać. Pierwsza myśl była że pompa wspomagania ale jak oddałem do mechanika wyszło koło pasowe. Może się tak dzieje ze względu na to iż przy jakimkolwiek skręcie zaczyna pracować pompa i zwiększa się obciążenie na pasku a to przekładało się na koło pasowe.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    Jeżeli nikt nigdy nie przełożył śruby górnego wahacza od drugiej strony to będziesz musiał wyciągnąć z amorem... Zdejmij koło i zerknij czy nakrętka jest od zewnątrz, jak nie widać to zdejmij plastikowe nadkole, lub je trochę opuść.


    pozdro

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6 16v twin spark
    Postów
    154

    Domyślnie

    koło pasowe powodowałoby takie stuki? dziwne by to byo jak dla mnie, ale skoro miałeś taki przypadek? . . .musiałbym sciągnąć pasek i wtedy zobaczyśc co i jak

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał gramian Zobacz post
    Jeżeli nikt nigdy nie przełożył śruby górnego wahacza od drugiej strony to będziesz musiał wyciągnąć z amorem... Zdejmij koło i zerknij czy nakrętka jest od zewnątrz, jak nie widać to zdejmij plastikowe nadkole, lub je trochę opuść.


    pozdro
    no to będzie wiecej zabawy widze... dałbym sam rady z tym? czy raczej ciężka sprawa?

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał Koks Zobacz post
    Może to być koło pasowe, miałem podobne objawy na odpalonym silniku kręcąc kierownicą lewo-prawo zaczynało stukać. Pierwsza myśl była że pompa wspomagania ale jak oddałem do mechanika wyszło koło pasowe. Może się tak dzieje ze względu na to iż przy jakimkolwiek skręcie zaczyna pracować pompa i zwiększa się obciążenie na pasku a to przekładało się na koło pasowe.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
    dziwne, bo kolo pasowe nie ma nic wspólnego z kierownicą. Na włączonym silniku robisz większe obroty kierownicą. A czy przy wyłączonym silniku gdy kręcisz kierownicą, to też słychac stuki ?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał lukas1993 Zobacz post
    druga to taka, że gdy skręcam w lewo z postoju na pełnym skręcie wtedy coś stuka, wydaje mi się że to chyba tył...jakiś łącznik czy coś?
    obstawiam dolny wahacz

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał lukas1993 Zobacz post
    Podczas jazdy przy skrętach kierownicy skrzypi mi coś w prawym kole czy to górny wachacz?
    dolny wahacz, bo górny stuka bardziej na nierównościach poprzecznych, a nawet na postoju jak pokręcisz kierownicą to to co skrzypi to dolny a nie górny

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koks
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Knurów
    Auto
    AR 147 1910 JTD CF3 8V 115KM/85 KW (DISTINCTIVE)
    Postów
    626

    Domyślnie

    Przecież wyjaśniłem jasno że zwiększało się obciążenie na pasku, dostawało koło pasowe i wpadało w wibracje.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6 16v twin spark
    Postów
    154

    Domyślnie

    Cytat Napisał zieloo007 Zobacz post
    dziwne, bo kolo pasowe nie ma nic wspólnego z kierownicą. Na włączonym silniku robisz większe obroty kierownicą. A czy przy wyłączonym silniku gdy kręcisz kierownicą, to też słychac stuki ?

    - - - Updated - - -


    obstawiam dolny wahacz

    - - - Updated - - -


    dolny wahacz, bo górny stuka bardziej na nierównościach poprzecznych, a nawet na postoju jak pokręcisz kierownicą to to co skrzypi to dolny a nie górny
    Skrzypi mi tylko i wyłącznie gdy auto się porusza, na postoju przy ruchach kierownica nie skrzypi.

    A jeśli chodzi o te stuki kierownicy to na wyłączonym silniku nic nie stuka nie puka tylko i wyłącznie na zapalonym silniku...
    co do dolnego wachacza to jeźdze na nim 1,5 roku i już by spasował?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukas1993 Zobacz post
    co do dolnego wachacza to jeźdze na nim 1,5 roku i już by spasował?
    Jeżeli nie był to wahacz TRW to i tak długo pojeździłeś...Na ogół zamienniki wytrzymują 10-15 tysięcy, TRW 30-60 zależy gdzie i jak się jeździ i w jakim stanie jest reszta zawiasu.

    Górne wahacze sam wymienisz:

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...a_gornego.html

    Ale jak masz obawy przed górnymi a masz do wymiany jednak dolne to lepiej zleć to mechanikowi i od razu kup nowe łączniki stabilizatora bo te z kontrą na imbus nadają się głównie do cięcia. Po dolnych również zbieżność.

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał gramian Zobacz post
    Jeżeli nie był to wahacz TRW to i tak długo pojeździłeś...Na ogół zamienniki wytrzymują 10-15 tysięcy, TRW 30-60 zależy gdzie i jak się jeździ i w jakim stanie jest reszta zawiasu.
    dokładnie, poza TRW no i moze tym Lemforder, to wszystko lipa, 10-15 tyś km max lub mniej niż rok...

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Espressivo
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lubin, Dolnyśląsk
    Auto
    Była: Lancia Kappa ;AR147; Fiat Bravo II; Jest: 156 2.5V6 i 159 2.4
    Postów
    138

    Domyślnie

    Jak kupiłem 147 to miałem tak samo - skrzypienie szczególnie na progach. Co ciekawe poprzedni właściciel wymienił wahacze kilka miesięcy wcześniej na jakieś steinhofy czy coś takiego. Założyłem cały nowy komplet trw do przedniego zawieszenia z pewnego źródła (wszystkie wahacze, łączniki, gumki) - Auto bez żadnego skrzypu i stuku jeździ już 5 rok i przejechało ponad 60k km.

Podobne wątki

  1. Puki stuki w zawieszeniu
    Utworzone przez arek w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-05-2015, 14:18
  2. [166]stuki puki po wymianie wahaczy...
    Utworzone przez bogusch13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-05-2009, 11:02
  3. [166] Stuki-puki przy odjęciu gazu...
    Utworzone przez M@rcin w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-12-2008, 07:19
  4. [156] stuki puki - lewy tyl
    Utworzone przez Szef w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-03-2008, 21:24
  5. Stuki, puki z tyłu - 156
    Utworzone przez nowakooowski w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-09-2007, 21:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory