Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: GTA - wymiana przekładni

  1. #1
    Alfor.GTA
    Gość

    Domyślnie GTA - wymiana przekładni

    Szykuje mi sie wymiana przekładni kierowniczej - czy ktos juz taką wymianę robił jak zabrać sie za to we własnym zakresie, co z odpowietrzaniem, jakies regulacje ...
    Z tego co sie zorietowałem to nalezy :
    - odkrecic wydech
    - element do ktorego jest przykrecona maglownica
    - podpora silnika
    - odłączyc układ kierowniczy
    - łaczniki stabilizatora
    - przewody od maglownicy
    i to chyba wszystko?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Jeszcze podnieść samochód. A tak na poważnie to faktycznie tak jak napisałeś i jeszcze zanim to opuścisz to trzeba odkręcić w środku drążek kierowniczy od przekładni. Szczególnie należy uważać, żeby nie kręcić kierownicą po odkręceniu drążka, ponieważ jeśli zrobi się obrót, to możemy naprężyć spiralę pod kierownicą, co potem może spowodować jej uszkodzenie.
    Odpowietrza się po zamontowaniu wszystkiego z powrotem i zalaniu płynu poprzez obracanie kierownicą w prawo i w lewo.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #3
    Alfor.GTA
    Gość

    Domyślnie

    dzieki, a ta spirala to co to takiego? a i co z poduszka kierowcy ?

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfor.GTA Zobacz post
    dzieki, a ta spirala to co to takiego? a i co z poduszka kierowcy ?
    Ta spirala to taśma łącząca min. poduszkę i klakson z instalacją auta. Kręci się razem z kierownicą i jeśli przekręcił byś kierę bez przekładni o obrót i wtedy założył drążek, to mogło by dojść do naprężenia taśmy i jej uszkodzenia. Nawet nowa podczas montażu jest ustawiona i zabezpieczona w 1 pozycji. Po prostu po dczas rozbierania ustaw koła na wprost i demontuj, a potem tak samo składaj.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  5. #5
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    jak byś chciał to w Częstochowie dość dobrze regenerują przekładnie i dają gwarancje.. wyjdzie napewno taniej niż zakup nowej.

    jak by co - pisz na PW to pomogę.
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  6. #6
    Alfor.GTA
    Gość

    Domyślnie

    No to szykuje sie dobra zabawa tym bardziej ze auto mam zamiar postawic tylko na kobyłkach - nie mam kanału martwi mnie tylko układ wydechowy i sruby ... ale jesli dojdzie do urwania sruby tych przy kat. na kolektorze wydechowym to wówczas istniej możliwośc wyjęcia całego kolektora z kat. od stroby kabiny (bo ten od czola to nie widze problemu - jest tam tyle mniejsca ze mozna chodowac gołębie...) celem wykrecenia urwanych srub lub wykonania nawiertu itp

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfor.GTA Zobacz post
    mam zamiar postawic tylko na kobyłkach - nie mam kanału
    bez kanału nawet do tego nie podchodź.wymiana przekładni to poważna operacja.

    uważaj na śruby od sanek silnika i mocowania przekładni,mogą być przykorodowane.


    moja druga ulubienica...

  8. #8
    Alfor.GTA
    Gość

    Domyślnie

    oj, nie wiem czy uda mi sie zarezerwowac kanal - ale to sprawdze bo moze faktycznie porywam sie z motyką na księzyc ale wariatów na formu nie brakuje

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    też to przechodziłem bez kanału, dałem rade ale 2 raz już bym tego nie robił, prawdę mówiąc jak już mnie wqr.... chwytneła poleciałem szlifirką kątową i to był najlepsze co mogłem zrobić, wcześniej przez 2 dni bawiłem się ze śrubami a efektów 0. Nie polecam.

  10. #10
    Alfor.GTA
    Gość

    Domyślnie

    Sukces ! Udało sie bez kanału - tylko kobyłki NIe obyło sie bez zerwania szpilki przy kat. na kolektorze strata 0,5 dnia walki z wierceniem otworu i pod śrubę oraz zerwania dośc delikatnej sruby przy stabilizatorze. Dzieki za wskazówki dot. ustawienia kierownicy - taśmy itp. Po 2 dniach udało sie wymienic maglownice !

Podobne wątki

  1. Wymiana osłony przekładni kierowniczej.
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-06-2014, 13:02
  2. Wymiana przekładni kierowniczej
    Utworzone przez PanJarek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-11-2011, 20:53
  3. Stuki w przekładni
    Utworzone przez inobart w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-07-2011, 07:20
  4. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-06-2011, 10:17
  5. [145] Wymiana przekładni kierowniczej - uwagi i spostrzeżenia
    Utworzone przez as w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory