Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Sprzęgło i co dalej

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    159 1.9 JTDM 150 KM SW 2006
    Postów
    35

    Domyślnie Sprzęgło i co dalej

    Witam,

    To mój pierwszy temat więc proszę nie krzyczeć że trzeba poszukać bo tematów dużo tylko trzeba poszukać itd. Szukałem i nie znalazłem nic podobnego.
    Zacznę od początku.
    Kupiłem swoją pierwszą Alfa jakiś miesiąc temu 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Po jakichś 2 tygodniach zaczęło ślizgać sprzęgło ale nie było problemów ze zmianą biegów.
    Więc do mechanika i po rozebraniu okazało się że:
    - sprzęgło przypalone(bo ślizgało)
    - łożysko już też kwalifikowało się do wymiany
    - docisk uszkodzony
    - Dwu masa była sprawdzona i jest ok.
    Zostało założone nowe sprzęgło VALEO z dociskiem, łożyskiem, wyprzęglikiem. Taki komplet podobno tylko pasował do tej dwumasy.

    Wszystko wymienione pięknie ładnie zrobiłem jakieś 1100 km( z czego jakieś tylko 400 km po mieście) sprzęgło mi wpadło w podłogę. Podciągnąłem ręką zrobiłem jeszcze 30 km znowu wpadło w podłogę znowu podciągnąłem ręką ale już było po sprzęgle.
    Pedał zachowywał się jak hamulcowy coraz twardszy przy wciskaniu i nie można już było wrzucać biegu ani wcisnąć go do końca.
    Tak więc laweta i z powrotem do warsztatu.
    - odpięty przewód od wysprzeglika w celu sprawdzenia czy może to pompa sprzęgła ale była ok.

    Znowu skrzynia zrzucona wymieniony wysprzęglik który ponoć był sprawcą problemu.
    Po założeniu przejechane 2 km i znowu tak samo.
    Mechanik wkurzony trzeba znowu skrzynie zrzucać a ja teraz nie wiem co już wymieniać i co może być problemem tego wszystkiego.
    Założyłbym dla pewności cały komplet łącznie z dwumasą LUK ale nie wiem czy to jest wina dwumasy.
    Czy pozostawiona stara dwumasa mogła to spowodować a może jeśli teraz padł wysprzęglik to uszkodził docisk który nie był wymieniony za drugim razem?
    Poproszę o wszelką pomoc bo nie chce wywalić dalej kasy na części a problem nie będzie rozwiązany.

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    LUK to Valeo.
    Czy był wyciek z wysprzęgnika gdy pedał sprzęgła wpadał w podłogę? Jeśli nie to układ został źle odpowietrzony.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar daw7007
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159
    Postów
    149

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    LUK to Valeo.
    Czy był wyciek z wysprzęgnika gdy pedał sprzęgła wpadał w podłogę? Jeśli nie to układ został źle odpowietrzony.
    Podpisuje się pod wyższą odpowiedzią, dodam od siebie , że płyn w zbiorniczku musi być na maxa przy odpowietrzaniu.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    159 1.9 JTDM 150 KM SW 2006
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cytat Napisał daw7007 Zobacz post
    Podpisuje się pod wyższą odpowiedzią, dodam od siebie , że płyn w zbiorniczku musi być na maxa przy odpowietrzaniu.
    LUK to Valeo a ceny inne ??

    Ale chyba jakby było kiepsko odpowietrzone to pedał wpadałby w podłoge za każdym razem?
    A po drugiej naprawie tak nie było tylko sprzęgło zrobiło się twarde i już nie można było zmieniać biegów.
    Po odpięciu od wysprzeglika pedał pracuje normalnie.

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Głupie pytanie, ale sprawdzales czy nie ma wycieków na łączeniu przewodu wysprzęgnika z przewodem auta? Lub z odpowietrznika jeśli niedokręcony? Słabo jeśli będzie trzeba zrzucać skrzynię. Pedał nie musi wpadać za każdym razem. I jak napisał przedmówca, przy odpowietrzaniu poziom płynu w zbiorniczku ma być pod korkiem i najlepiej robić to z użyciem urządzenia wytwarzającego podciśnienie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    308

    Domyślnie

    Jeśli u Ciebie występuje wysprzęglik centralny zintegrowany z łożyskiem to bardzo ważny jest właściwy montaż. Takich wysprzęglików nie wolno ściskać bez płynu bo powoduje to uszkodzenie uszczelnienia. Niektóre mają nawet specjalne plastikowe zabezpieczenia. Dodatkowo w przypadku wymiany sprzęgła warto też wymienić ten element (z zachowaniem zasad prawidłowego montażu).

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    159 1.9 JTDM 150 KM SW 2006
    Postów
    35

    Domyślnie

    Skrzynia do wyjęcia jeszcze raz. Znowu nowe sprzęgło z dociskiem i wysprzęlglikiem. Zobaczymy co dalej.
    Poszła reklamacja na pozostałe części.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar daw7007
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159
    Postów
    149

    Domyślnie

    Cytat Napisał ariel07 Zobacz post
    Skrzynia do wyjęcia jeszcze raz. Znowu nowe sprzęgło z dociskiem i wysprzęlglikiem. Zobaczymy co dalej.
    Poszła reklamacja na pozostałe części.
    poszukaj sobie zdjęć z moich postów, też drugi raz wymieniałem sprzęgło, jest to typ SAC, jak nie założysz bez odpowiedniego sprzętu to podczas montażu może się uszkodzić sprężyna czujnikowa, możne mechanik dokręcał docisk na pałe, i krzywo przyłapał... głównie się to tyczy ślizgającego się nowego sprzęgła po jakimś czasie, ale to jest może też trop dla ciebie

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    159 1.9 JTDM 150 KM SW 2006
    Postów
    35

    Domyślnie

    Sprawa zakończona, sprzęgło wymienione w całości(docisk wysprzeglik i tarcza) teraz już działa. Mam nadziej że już tak zostanie.
    Uszkodzony był docisk ale całość poszła na reklamacje i dostałem cały komplet.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał daw7007 Zobacz post
    jest to typ SAC, jak nie założysz bez odpowiedniego sprzętu to podczas montażu może się uszkodzić sprężyna czujnikowa, możne mechanik dokręcał docisk na pałe, i krzywo przyłapał...
    dokładnie , poza tym przy ponownym demontażu i montażu trzeba taki docisk ''resetować'' do zerowych ustawień
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. Kupiłem AR 156 2,4 jtd 20V i co dalej
    Utworzone przez mdmathc w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-04-2014, 19:58
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 10:59
  3. [145] Dalej nie ma mocy!
    Utworzone przez Baśka13 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-09-2009, 11:36
  4. [145] Co dalej ?
    Utworzone przez kusus w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-09-2008, 00:23
  5. [156] Kupilem i co dalej
    Utworzone przez hocken w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-05-2008, 07:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory