Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Porownanie 159 2.2 i 147 2.0 ?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    147 2.0
    Postów
    4

    Domyślnie Porownanie 159 2.2 i 147 2.0 ?

    Zalozylem watek w dziale WITAM - ale to tamto miejsce jest chyba nienajlepsze na ponizsze pytanie:


    Mialem kiedys Alfe 147 2.0 ... teraz szukam autka ponownie i rozwazam ablo powrot do 147 2.0 albo 159 2.2 ...

    Ktos kto mial obie moze mi podpowiedziec ktora jest przyjemniejsza ?

    W 147 najlepszy byl uklad kierowniczy i prowadzenie auta - ciagle uwazam ze to bylo najlepsze auto pod tym wzgledem ze wszystkich ktore mialem (a bylo tego troche) - 3 obroty kierownicy lock-to-lock i jak auto reagowalo na kazdy najmniejszy skret kierownica wspominam do dzisiaj... dlatego chce wrocic do Alfy .... czy 159 tez ma taki precyzyjny uklad kierowniczy ?


    PS Do kregu zainteresowania trafia jeszcze Alfa GT 2.0


  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Układ kierowniczy jest nadal czuły i precyzyjny, a zawieszenie pracuje jak wielowahacz pracować powinien w miarę sztywno ale wybierając przy tym dobrze nierówności. Z tym, że 159 waży 300kg więcej niż 147 i to czuć podczas prowadzenia auta.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    147 2.0
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Układ kierowniczy jest nadal czuły i precyzyjny, a zawieszenie pracuje jak wielowahacz pracować powinien w miarę sztywno ale wybierając przy tym dobrze nierówności. Z tym, że 159 waży 300kg więcej niż 147 i to czuć podczas prowadzenia auta.
    Dzieki. wlasnie patrzylem na specyfikacje wagowe i mocy ...

    Wychodzi z tego ze 147 jest najlzejsza (i najmniejsza) ale najslabsza 150KM, potem GT wagowo podobny do 159 i moc 165KM.... 159 w 2.2 185KM - z suchych danych wynika ze do 0-100 jednak 159 najlepiej idzie choc roznice nie sa wielkie. Zapewne na prowadzenie ta dodatkowa masa wplywa mniej korzystnie ale za to powinna byc bardziej stabilna bo rozstaw osi wiekszy...

    Szukam kogos kto mial 147 i 159 (najlepiej w tych wersjach silnikowych co sam szukam) - to moglby swoje odczucia opisac

    Za 159 przemawia wyglad - w ktorym od zawsze jestem ZAKOCHANY ... ale 147 jest znacznie tansza ... wiec wcale nie tak latwo sie zdecydowac szczegolnie jesli budzet jest ograniczony.

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zaryzykuję stwierdzenie, że JTS w utrzymaniu jest tańszy i mniej awaryjny od TS-a
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Robalgis
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW 1.9 16v JTD 2006, Fiat 126p 1988, Ducati Monster 695 2007, AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)
    Postów
    229

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bastek333 Zobacz post
    W 147 najlepszy byl uklad kierowniczy i prowadzenie auta -(...) - 3 obroty kierownicy lock-to-lock (...) dlatego chce wrocic do Alfy .... czy 159 tez ma taki precyzyjny uklad kierowniczy ?
    w 159 jest 2,5 obrotu kierownicą.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    147 2.0
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robalgis Zobacz post
    w 159 jest 2,5 obrotu kierownicą.
    - hmmmm brzmi pieknie

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie Porownanie 159 2.2 i 147 2.0 ?

    A w 147 nieco ponad dwa. W 156 prelift jest 2.1, polfit 1.9, gta 1.7.
    Wiem bo mam.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ar159 1,9jtdm 150
    Postów
    326

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Zaryzykuję stwierdzenie, że JTS w utrzymaniu jest tańszy i mniej awaryjny od TS-a
    Nie mam na chwilebobecna JTS-a ażeby porownac, ale TS TO NIE JEST ZŁY SILNIK! Mechanicy zrobili mu opinie taką a nie inna. Co do awaryjnosci to owszem warator dobwymiany co 80kkm. JTS ma dwa wariatory i czujniki które tez lubia sie zepsuć...

    Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ja z kolei nie miałem TS-a, ale szukałem kiedyś dla siostry (finalnie nie kupiła) i każdy straszył poborem oleju i panewkami, co w JTS-ach się z reguły nie zdarza. Ot czasem łańcuch rozrządu się wyciągnie czy padnie któryś elektrozawór, ale w obu przypadkach usterka nie jest groźna dla silnika. I wariatory są znacznie trwalsze.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #10
    revers
    Gość

    Domyślnie

    Ja, natomiast mam zarówno TS-a (146 1,6), jak i JTS-a (159 1,9).
    TS, ma w tej chwili około 200 tys. potwierdzonego przebiegu, kupiłem w Holandii, jak miała 82 tys. - do 130 tys, wymieniłem raz wariator i raz zestaw naprawczy - w pewnym momencie zaczęły się problemy - czasami silnik bardzo ciężko odpalał, a jak odpalił pojawiała się za nim chmura dymu - oddałem do mechanika, który nie za bardzo, na podstawie diagnostyki, był w stanie określić przyczynę, ale z przodu silnika, spod uszczelki pod głowicą zaczął się pojawiać płyn chłodzący, a więc diagnoza mogła byś tylko jedna - walnięta uszczelka.
    Po rozebraniu silnika, okazało się, że wszystkie cztery tłoki były popękane pod pierścionkami, a więc silnik albo do kapitalnego, albo szukanie nowego.
    Znalazłem i kupiłem silnik od 147 z przebiegiem 60 tys. mil (anglik) - wiem, bo przy mnie, ten silnik wyciągali z samochodu - po zakupie poszło uszczelnienie popychaczy i wymiana pierścionków i do dzisiaj zrobiłem na nim ca. 70 tys. - bez wymiany wariatora - zarówno wcześniejszy, jak i obecny silnik, nie brały nawet grama oleju.

    W JTS (kupiłem jak miała 52 tys. - przebieg potwierdzony, a ten chwili mam ponad 80 tys.) - na samym początku wymieniłem czujnik poziomu i temperatury oleju, bo był padnięty, a niedawno elektrozawory, które kupiłem, ale okazało się, że stare wystarczy wymoczyć w benzynie ekstrakcyjnej i działają jak nowe - i, to tyle.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2012, 19:18
  2. AR Spider - porownanie
    Utworzone przez Szef w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 17-09-2007, 11:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory