Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Elementy PU Carhard - tyl

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie Elementy PU Carhard - tyl

    Zastanawiam sie wlasnie nad wymiana kapletnego zawiasu z tylu mojej 156
    Przegladajac neta znalazlem firme Carhard ktora produkuje elementy PU do zawieszen
    W ich ofercie znalazlem :
    gumy stabilizatora 2x30zl
    tuleje zwrotnicy 2x30zl
    tuleje wahaczy poprzecznych 8x30zl

    Nie maja jedynie tulei wahaczy wzdluznych - wleczonych Chyba wogole nikt ich nie robi i trzeba kupowac cale :/

    Jak myslicie oplaca sie inwestowac 360zl w elementy PU i przeprasowywac je do starych wahaczy ??

    Czy sa jakies problemy z przeprasowaniem tulei ??

    Czy PU faktycznie jest niezniszczalne i bede mogl zapomniec o tylnym zawieszeniu ??

    Gdzies wyczytalem ze skrzypi - moze ktos to potwierdzic ??

    Co sadzicie o samej firmie Carhard ? Cenowo sa duzo przystepniejsi od powerflexa
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  2. #2
    patryk520
    Gość

    Domyślnie

    Tu trochę o tym pogadaliśmy, generalnie montuje u siebie PU od carharda w tym tygodniu na tył, zobaczymy co z tego wyjdzie.

    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...bilizator.html

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    No to super
    Koniecznie podziel sie wrazeniami
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Bym odświeżył. Kto jeździ na poliuretanach. Opinie są skrajne, a też się nad nimi zastanawiam.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Bym odświeżył. Kto jeździ na poliuretanach. Opinie są skrajne, a też się nad nimi zastanawiam.

    Wywołany do tablicy odzywam się. W swoim aucie mam wyroby Carhardu, nie mogę nic złego o nich powiedzieć, tuleje przednich górnych wahaczy mają ok 50tys przebiegu i są jak nowe, raz na półtorej roku demontaż i smarowanko, do smarowania PU używam smarów ATE przeznaczonych do tłoczków układu hamulcowego, próbowałem paru różnych smarów ale ten od ATE najlepiej się sprawdza. Tuleje przedniego stabilizatora jak założyłem 2lata temu tak zapomniałem że są ;] Tuleje poprzecznych wahaczy tylnych też mogę polecić.
    Najbardziej narażone na piski są tuleje przednich górnych wahaczy z racji największego zakresu ruchu w jakim pracują. Osobiście podpowiem aby jeszcze pomyśleć nad wyrobami STRONGFLEX'a, i brać PU 90SH czyli "żółte" twardsze od nich.
    Najlepsze miny mają diagności na przeglądach, wsadza gość auto na szarpaki, męczy, wszytko dokładnie i kwituje "o widzę że Pan całe zawieszenie zrobił bo nigdzie grama luzu i sztywne bardzo wszystko" a ja mu wtedy "Wie Pan co, te wahacze to maja ponad 60tys zrobione po naszych dziurach" i gościu ma do myślenia ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    No dobra, to dlaczego, skoro poliuretan jest lepszy, producenci stosują mieszanki gumowe? Czy chodzi tylko o kasę? Żeby często kupować nowe, w domyśle oryginały w ASO? Czy może, jak to sugerują niektórzy, chodzi o właściwości trakcyjne? Znalazłem nawet takie opinie, że nie do końca jest to bezpieczne...
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Stosowanie twardych poliuretanów niestety nie jest bez wpływu na nadwozie auta, w przypadku gdy jeździsz autem apre lat i je zbywasz nie ma to dla Ciebie znaczenia ale dla producentów ma i muszą brać pod uwagę że twardy PU poprawia reakcje zawieszenia/układu kierowniczego ale dużo mniej tłumi siły o charakterze udarowym które negatywnie oddziałują w dłuższym okresie między innymi na nadwozie. Druga sprawa PU sprawiło by że nie było by popytu aż takiego jak teraz na części zamienne do zawieszeń.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    myslę podobnie, ze PU jest naprawde ok ale cos za cos, drgania na pewno beda przenosic sie na karoserie, a przynajmniej wiecej niz przy gumie

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał kinol156 Zobacz post
    myslę podobnie, ze PU jest naprawde ok ale cos za cos, drgania na pewno beda przenosic sie na karoserie, a przynajmniej wiecej niz przy gumie


    dlatego do codziennego uzytku kupuje sie slabsze czerwone a dla sportowych wlasciwosci zolte
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    no tak masz racje , z tym ze obecnie na stronie carharda malo co jest do alfinek :/

Podobne wątki

  1. Elementy wnętrza
    Utworzone przez aro_1977 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-12-2014, 18:48
  2. Elementy dolotu
    Utworzone przez serek390 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-05-2013, 20:08
  3. Najcieższe elementy w 156.
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 03-03-2010, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory