Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Alfa Romeo 156 2.0 ts cykanie na zimnym.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Michał Dębicki
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1998 2.0 Twin Spark Oo=V=oO
    Postów
    4

    Domyślnie Alfa Romeo 156 2.0 ts cykanie na zimnym.

    Witam Szanowne Grono Alfaholików,
    moja bella lubi sobie pocykać na zimnym silniku, przeważnie kiedy wskazówka temperatury jest w okolicach 60-70 stopni.
    Po krótkiej przejażdżce lub odczekaniu do nagrzania się na postoju silnika do 90 stopni cykanie ustaje.
    Jest to właśnie dźwięk cykania ("cyk, cyk cyk cyk, cyk...), nie tłuczenia, co (najprawdopodobniej) wyklucza panewki.
    Stawiam, że odpowiedzialnym podmiotem za emisję irytującego cykania są popychacze zaworowe.
    Jakie są Wasze doświadczenia z tym problemem? Nie pomyliłem się w swojej organoleptycznej diagnozie?
    Dodam jeszcze, że zanim wskazówka nie wskoczy na przynajmniej 70 stopni to silnik ma odczuwalnie mniej mocy i wkręca się na obroty oporniej (choć nie szarpie i czyni to, jednak zdecydowanie ślamazarniej).
    Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi.
    Oo=V=oO

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    A katalizator ? Wtryski ?

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar DJBisonus
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140km
    Postów
    127

    Domyślnie

    Miałem 1.8 kiedyś i jak postał z 2 tygodnie to po odpaleniu też cykał popychacz aż do nagrzania. Potem problem znikał i pojawiał się po długim postoju. Jak wymieniłem olej problem całkowicie zniknął, może u ciebie czas wymienić olej.
    Jest: Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140KM
    Było:AR 156 1.9 JTD 105KM/Fiesta Mk4 1.25 zetec 16v 75KM AR 147 1.6 T.S 105KM, A6 C5 2.5 TDI 180KM, Astra F 1.4 Si 82KM, AR 155 2.0 8v T.S 141KM, Punto I 1.2 MPI 73KM, AR 156 SW 1.8 T.S 140KM, 2x Bravo GT 1.9 JTD 105KM, AR 146 1.6 T.S 120KM, Escort MK7 1.6 16v 90KM, Punto I 1.7 TD 72KM, 4x Uno 1.0 45KM, Pug 306 1.6 88KM,

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Michał Dębicki
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1998 2.0 Twin Spark Oo=V=oO
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    A katalizator ? Wtryski ?
    Nie sądzę żeby był to katalizator, dźwięk zdaje się dochodzić wyraźnie z okolic głowicy.
    Olej zmieniłem 3 tysiące kilometrów temu, więc jest na pewno świeży, a naczytawszy się bardzo dużo o twinsparkach przed zakupem...trzymam go ciągle na poziomie maksymalnym. Olej to motul 15w40. Nie jeżdżę "sportowo", rzadko kiedy przekraczam 5 tys. obrotów - stąd też nie wlałem selenii - choć też nie zmieniam biegu przy 2 tysiącach, bo ponoć to sprawia, że pompa oleju nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar DJBisonus
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140km
    Postów
    127

    Domyślnie

    15w40 do TS-a?? to się nie dziw, że Ci cyka. Ja lałem pierwsze 10w40 a potem przeszedłem na 10w60
    Jest: Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140KM
    Było:AR 156 1.9 JTD 105KM/Fiesta Mk4 1.25 zetec 16v 75KM AR 147 1.6 T.S 105KM, A6 C5 2.5 TDI 180KM, Astra F 1.4 Si 82KM, AR 155 2.0 8v T.S 141KM, Punto I 1.2 MPI 73KM, AR 156 SW 1.8 T.S 140KM, 2x Bravo GT 1.9 JTD 105KM, AR 146 1.6 T.S 120KM, Escort MK7 1.6 16v 90KM, Punto I 1.7 TD 72KM, 4x Uno 1.0 45KM, Pug 306 1.6 88KM,

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    Opis wskazuje na wypracowanie się któregoś z samo regulatorów- tu doraźnie faktycznie zmiana oleju poprawi, doraźnie a nawet na dłuższy czas. Jak miałem TS-a to podobny objaw choć nie wiem jak głośne jest to u Ciebie, ale w moim przypadku jak przychodził czas wymiany oleju to czasami odzywały się delikatnie ale naprawdę delikatnie. Lałem olej Valvoline 10W40

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Michał Dębicki
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1998 2.0 Twin Spark Oo=V=oO
    Postów
    4

    Domyślnie

    Zbyt gęsty? Ponoć ts lubi pracować w "błocku" bo to luźno spasowany silnik. Rozumiem, że tak gęsty olej zwyczajnie go niedosmarowuje do czasu nagrzania?

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar DJBisonus
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140km
    Postów
    127

    Domyślnie

    Dokładnie tak!
    Jest: Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140KM
    Było:AR 156 1.9 JTD 105KM/Fiesta Mk4 1.25 zetec 16v 75KM AR 147 1.6 T.S 105KM, A6 C5 2.5 TDI 180KM, Astra F 1.4 Si 82KM, AR 155 2.0 8v T.S 141KM, Punto I 1.2 MPI 73KM, AR 156 SW 1.8 T.S 140KM, 2x Bravo GT 1.9 JTD 105KM, AR 146 1.6 T.S 120KM, Escort MK7 1.6 16v 90KM, Punto I 1.7 TD 72KM, 4x Uno 1.0 45KM, Pug 306 1.6 88KM,

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Michał Dębicki
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1998 2.0 Twin Spark Oo=V=oO
    Postów
    4

    Domyślnie

    No to jutro kupuję motul'a 10w40, tudzież 10w60, jeszcze poczytam i sam się zastanowię który.
    PS. Jak oceniacie oleje marki motul? Zawsze ich używałem i nigdy nie miałem z nimi problemu. Zastanawiam się jeszcze po raz kolejny nad selenią, macie może jakieś porównanie?

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar DJBisonus
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140km
    Postów
    127

    Domyślnie

    Motul według mnie jest dobry, jeśli jeździsz w większości normalnie to 10w40 jest ok. A jeśli lubisz dać autu często w "palnik" to lepiej 10w60.
    Jest: Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140KM
    Było:AR 156 1.9 JTD 105KM/Fiesta Mk4 1.25 zetec 16v 75KM AR 147 1.6 T.S 105KM, A6 C5 2.5 TDI 180KM, Astra F 1.4 Si 82KM, AR 155 2.0 8v T.S 141KM, Punto I 1.2 MPI 73KM, AR 156 SW 1.8 T.S 140KM, 2x Bravo GT 1.9 JTD 105KM, AR 146 1.6 T.S 120KM, Escort MK7 1.6 16v 90KM, Punto I 1.7 TD 72KM, 4x Uno 1.0 45KM, Pug 306 1.6 88KM,

Podobne wątki

  1. Cykanie pod maską alfa 147
    Utworzone przez Karalik92 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-03-2018, 20:56
  2. [159] Zgrzytanie podczas jazdy na zimnym silniku Alfa Romeo 159
    Utworzone przez michalub w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-12-2015, 06:06
  3. Na zimnym silniku słychać cykanie 1.9 jtd 110KM
    Utworzone przez Przemekkk97 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-08-2015, 15:32
  4. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-03-2015, 20:47
  5. Alfa Romeo 2004 na zimnym komputer się wyłącza
    Utworzone przez Grigori w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-11-2011, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory