Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Temat: Bujanie tyłem

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar mati306
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 166 2001r. 2.4 10v JTD 140KM
    Postów
    35

    Domyślnie Bujanie tyłem

    Witam, początkiem wakacji chciałem wymienić koła w mojej alfy z 16" na 18". Ponieważ kąty z tyłu leżały, a zawieszenie było miękkie tak, że jak siadło więcej osób to go praktycznie nie było, na polecenie mechanika wymieniłem też górne wahacze oraz sprężyny z tyłu. Sprężyny które wsadzałem były robione na zamówienie, wysokość 400 mm (tak wg katalogu się dało) i grubość 12 mm.
    Po złożeniu wszystkiego i założeniu od razu na następny dzień nowych kół zaczęło się małe bujanie. Z początku tylko na dziurach, z racji, że nigdy nie jeździłem na takich kołach myślałem, że to może normalne, jednak z czasem wydaje mi się, że zaczęło się robić coraz gorzej. Teraz gdy jadę w szybkim łuku i jest jakaś nierówność to potrafi nieźle rzucić samochodem. Dodatkowo na dziurach słychać jakieś stukanie jakby w lewym kole z tyłu, a podczas sprawdzenia czy to nie czasem przez poluzowane koła, przy dokręcaniu prawego tylnego było słychać dziwne skrzypienie, ale to mogły być hamulce.
    Poczytałem trochę w internecie na temat bujania i wyczytałem, że przyczyną mogą być amortyzatory. Na logikę to wziąłem, że jak wcześniej parę razy jechałem na starych sprężynach załadowanym samochodem, to może faktycznie amortyzatory miały ciężko i się zużyły.
    W między czasie byłem na kilku stacjach diagnostycznych, samochód wytrzepany, na jednej było trochę słychać dziwny dźwięk stukania zdaje mi się, że również z lewego tylnego koła, jednak wszystko było w porządku. Oglądali od spodu, ale nic nie widać. Mimo tego zdecydowałem się na wymianę amortyzatorów, jednak nic to nie dało, dalej buja tak samo.
    Pytanie mam następujące, samochód stoi teraz dość wysoko, mechanik mówi, że tak wysokich sprężyn jeszcze nie montował i to może być przyczyna. Zgodziłbym się z tym, ale mam wrażenie, że z czasem stało się to bardziej odczuwalne, a jeśli byłaby winna wysokość to bujałoby cały czas tak samo. Co jeszcze może powodować takie zachowanie samochodu? Ostatecznie chcę samochód obniżyć, ale myślałem, że zrobię to za rok, jednak mam obawy o jeżdżenie tak niestabilnym samochodem podczas gdy na drogach będzie ślisko.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    dolnyśląsk
    Auto
    Alfa Crosswagon
    Postów
    83

    Domyślnie

    Sprawdź czy poduszki tylnej belki są ok. 4 szt. One w dość dużym stopniu odpowiadają za bujanie tyłem. I tuleje pływające. ZTCW to należy je dociągać na aucie w pozycji opuszczonej, pod normalnym obciążeniem. Niestety tuleje pływające siadają po roku, po dwóch latach. (ja mam dodatkowo dystanse założone na felgi)

    Jest jeszcze kwestia czy amortyzatory nadążają za sprężynami. Czy nie są za twarde w stosunku do amortyzatorów.
    jest: Alfa Crosswagon, Volvo S80 Rdesign
    była: Alfasud Ti 1.3, Alfasud Sprint QV 1.5, Alfa 75 2.0, Alfa 155 1.8 TS 8V,
    Alfa 166 3.0 V6 24v Super, Alfa 147 1.6 TS, Lancia Lybra 1.6, Fiat Ulysse,
    auta zastępcze: 159 2.4 JTDm Q4 Ti, GT 2.0 JTS
    były: 164 3.0 V6, 164 3.0 V6 Super, 156 1.9 JTD, 147 1.6 TS, 147 2.0 Ti

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Buja tyłem. W sensie że wyrzuca na zakrętach jak walnięta jest zbieżność. I tego nie sprawdziłeś a powinieneś po ingerencji w zawieszenie.
    W ogóle o d...y strony się zabrałeś. Musisz znaleźć kogoś kto się zna na takich skomplikowanych zawiasach. Diagnoza gościa jest co najmniej wątpliwa. Za pochylenie kół najczęściej odpowiada tuleja zwrotnicy. Wtedy też rzuca tyłem (bo nie ma kątów).
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 07-10-2016 o 08:47

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar mati306
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 166 2001r. 2.4 10v JTD 140KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Zbieżność ustawiana była dwa razy. W sumie trzy, najpierw po zrobieniu zawieszenia, później po założeniu nowych kół, następnie znowu jak podjechałem, bo buja. Jeszcze dodam, że z obciążeniem, czy bez to nie robi żadnej różnicy.
    Samochód jakby zaczyna wężykować przy dużych prędkościach i wybojach w zakrętach. Na zwykłych dziurach po prostu buja. Wcześniej na starych kołach z padniętymi sprężynami tak nie robiło.
    Zużycia takich tulei i poduszek nie wykryje zwykła stacja diagnostyczna?
    A co do mechanika, gość się zna i był polecany na forum.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Co z dolnymi wahaczami ?
    Wymień wahacze dolne tj 2x tuleja w jednym, do tego w zwrotnicach tuleje + konkret ustawienie zbieżności i musi być dobrze.


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Na stacjach diagnostycznych to ja na nic bym nie liczył. Niestety zawias w 166 jest trudno identyfikowalny. Czasami niby jest dobrze a tak nie jest. Jak nie wymienisz to isę nie przekonasz

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar mati306
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 166 2001r. 2.4 10v JTD 140KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Byłem też właśnie w ASO z myślą, że tam może coś znajdą jako specjaliści, ale niestety. Dobrze, w takim razie mam dalszą listę co zrobić. Dzięki za pomoc

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Niestety zawias w 166 jest taki że tu nikt Ci nic nie zagwarantuje. Sam jak w obecnej robiłem to wszystko się wydawało sztywne (przed i po zdjęciu). Rękę dałbym sobie obciąć że części były bez oznak zużycia. I wiesz co? Byłbym bez ręki wymieniłem wszystkie tuleje na raz i auto wróciło na drogę jak po sznurku. Możesz oczywiście wymieniać tak pojedynczo ale widzisz jak się to może skończyć. Na zbieżność już pewnie wydałeś tyle co na te wszystkie tulejki

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,458

    Domyślnie

    Tak jak Marek pisze. Moje doświadczenia z zawiasem w 166:
    - jak robisz, to rób cały od razu (np. cały tył)
    - jak zrobisz to ustaw geometrię: najpierw (!!!) ustawia się tył, a potem przód, kolejność na duże znaczenie

    Ja sam mam wysoko stojący tył, ale po wymianie gum (chyba te od belki bujały mi tyłem) nie mam tego efektu. Też mam dorabiane grubsze sprężyny.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Na stacjach diagnostycznych to ja na nic bym nie liczył. Niestety zawias w 166 jest trudno identyfikowalny. Czasami niby jest dobrze a tak nie jest. Jak nie wymienisz to isę nie przekonasz
    To nie wiem gdzie jeździsz... Za każdym razem wchodzę do kanału z diagnosta i sam pokazuje mi jak to sprawdzić i sam mogę ręką dotknąć na szarpakach i czuć jam tulejki się przesuwają... Mówię o pływających z kolei jeśli chodzi o sztywne np dolny wahacz widać jak się obsuwa. Jedynie czego nie sprawdzisz to tulei na bananie....

    Ostatnio robiłem 2x zawias m.in [MENTION=65280]Lupus[/MENTION] oraz Andrzejowi i teraz będę robił Czesiowi.
    I normalnie przy Lupusie gość pokazywał co jest do zrobienia..

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

Podobne wątki

  1. [159] Bujanie na boki przy przyspieszaniu 2-2,5 tys obr
    Utworzone przez alflg w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-07-2013, 17:15
  2. Bujanie tyłem przy hamowaniu 156 sw
    Utworzone przez xakner w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-06-2012, 22:26
  3. [33] 1.4 IE Bujanie obrotow/ zawieszenie lub brak reakcji na gaz
    Utworzone przez amigas w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-10-2011, 20:01
  4. Rzuca tyłem
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-12-2009, 22:33
  5. bujanie silnika
    Utworzone przez golobek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-06-2006, 18:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory