Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Dziwne jęczenie

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 jtd 140km Ti
    Postów
    522

    Domyślnie Dziwne jęczenie

    Hej koledzy mam problem z swoją Alfą...MIanowicie masakrycznie wkurza mnie jej jęczenie...<br>Tak jęczenie bo inaczej tego nie można nazwać....Objawia się to tym że w okolicy 2 tys obrotów tylko podczas mocniejszego przyspieszenie słychac to jęcznie,...Na biegu jałowym brak..Na zimnym również...&nbsp;<br>Strasznie to jest denerwujące a na dzwięk tubiny mi to nie wygląda gdyż nie gwiżdzy a jęczy...Tylko przed 2 tys obrotów tak do 2,5 pózniej tego nie słychać,jak i przed ta barierą.<br>Aha słychac to od 3 biegu...Na 2 i 1 nie ma tego...Mechanik oglądał i słuchał ale nici z tego gdyż to się objawia tylko podczas jazdy.... Dolot podobno szczelny.Macie jakieś pomysły?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Miałem tak, żona ciągle jęczała jak przekraczałem 100km/h. Nie no chłopie, tak serio nagraj dźwięk albo coś z tego opisu nic nie wynika.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek6600 Zobacz post
    Mechanik oglądał i słuchał ale nici z tego gdyż to się objawia tylko podczas jazdy....
    I co, bał się z Tobą do samochodu wsiąść?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Sykoo
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Jasło
    Auto
    147 1.9 16V JTDm
    Postów
    152

    Domyślnie

    Witam, ja mam podobnie tzn na 1 biegu jak dam powyzej 1,5 tys i puszczę z 1 na luz to słyuchac potem takie jeczenie aż obroty spadnią, na 2 to samo, słychać wycie/ jeczenie skrzyni na 4,5 biegu powyzej 1,5 do 2,5 a później już okkej jest... Skrzynia siada? wystarczy wymiana łożysk skrzyni? jakie są tego koszty ew od jakich modeli pasują skrzynie do 1.9 jtdm 16v 6 biegowa

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Jęczenie może być od rozpadającej się rolki napinacza.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Kraków Czyżyny
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 8V 2007
    Postów
    12

    Domyślnie

    Mam bardzo podobnie, 3 bieg około 2000 obrotów i wtedy je słychać, przestaje być słychać po przekroczeniu ~2600. Po wymianie rozrządu, regeneracji turbiny i sprawdzeniu dolotu (szczelny) nic się nie zmieniło...

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    728

    Domyślnie

    U mnie jęczy od 1800 obrotów na 3 biegu. Na postoju to nie występuje więc raczej nie turbo, chyba że dopiero pod obciążeniem w czasie jazdy (większy przepływ spalin i powietrza) tak się turbina zachowuje. Póki co, obstawiam skrzynkę.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2017
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 1.9 JTDm 8V
    Postów
    5

    Domyślnie

    Witam. Podpinam się pod temat. Jestem posiadaczem AR 147 1.9 JTDm 120 KM z 2007 roku. Mam podobny problem - mianowicie w pewnym zakresie prędkości słyszalne jest "gwizdanie". Najgłośniej jest na biegu 3. i 4. (załączony filmik), aczkolwiek na innych w pewnych warunkach też ciche wycie słychać. Dźwięki ustają w momencie rozłączenia sprzęgła. Dodatkowo, wydaje się, że częstotliwość tego dźwięku zależy raczej od prędkości obrotowej półosi napędowych, a nie prędkości obrotowej wału silnika. Na postoju przy przegazowaniu nie słychać nic podobnego (poza trochę gwiżdżącym turbo, ale to nieco inny i znacznie cichszy dźwięk). Pytanie do Was: co to może być ?

    Co sprawdziłem do tej pory:
    -> Początkowo myślałem, że to turbo. Znalazłem sporą nieszczelność w dolocie - wymieniłem wąż pomiędzy filtrem powietrza a turbo. Gwizdanie nie zniknęło. Reszta dolotu wydaje się szczelna.
    -> Bez obciążenia, tj. przy kręceniu kołami w powietrzu dźwięku nie słychać.
    -> Sprawdziłem olej w skrzyni. Jest go sporo za dużo ... Pytanie czy to może mieć jakiś negatywny wpływ.

    Ogólnie auto jeździ bez problemów. Biegi wchodzą lekko. Z tego co zdążyłem się zorientować, to zazwyczaj w takich sytuacjach typowane są: turbina, łożyska skrzyni biegów, łożyska podporowe półosi, "coś" w napędzie urządzeń pomocniczych. Ktoś ma jakiś pomysł co to faktycznie jest, ewentualnie jak tę kwestię zawęzić?

    EDIT: filmik: https://drive.google.com/file/d/0B-t...ew?usp=sharing
    Pozdrawiam,
    Michał
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez dre4mcatch3r ; 02-04-2017 o 20:12 Powód: Dodanie linku do filmiku.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Sącz/Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9JTD 85kW
    Postów
    312

    Domyślnie

    Cytat Napisał dre4mcatch3r Zobacz post
    Witam. Podpinam się pod temat. Jestem posiadaczem AR 147 1.9 JTDm 120 KM z 2007 roku. Mam podobny problem - mianowicie w pewnym zakresie prędkości słyszalne jest "gwizdanie". Najgłośniej jest na biegu 3. i 4. (załączony filmik), aczkolwiek na innych w pewnych warunkach też ciche wycie słychać. Dźwięki ustają w momencie rozłączenia sprzęgła. Dodatkowo, wydaje się, że częstotliwość tego dźwięku zależy raczej od prędkości obrotowej półosi napędowych, a nie prędkości obrotowej wału silnika. Na postoju przy przegazowaniu nie słychać nic podobnego (poza trochę gwiżdżącym turbo, ale to nieco inny i znacznie cichszy dźwięk). Pytanie do Was: co to może być ?

    Co sprawdziłem do tej pory:
    -> Początkowo myślałem, że to turbo. Znalazłem sporą nieszczelność w dolocie - wymieniłem wąż pomiędzy filtrem powietrza a turbo. Gwizdanie nie zniknęło. Reszta dolotu wydaje się szczelna.
    -> Bez obciążenia, tj. przy kręceniu kołami w powietrzu dźwięku nie słychać.
    -> Sprawdziłem olej w skrzyni. Jest go sporo za dużo ... Pytanie czy to może mieć jakiś negatywny wpływ.

    Ogólnie auto jeździ bez problemów. Biegi wchodzą lekko. Z tego co zdążyłem się zorientować, to zazwyczaj w takich sytuacjach typowane są: turbina, łożyska skrzyni biegów, łożyska podporowe półosi, "coś" w napędzie urządzeń pomocniczych. Ktoś ma jakiś pomysł co to faktycznie jest, ewentualnie jak tę kwestię zawęzić?

    Załączam plik z linkiem do filmiku - sam filmik za dużo waży, żeby załączać do posta, a linku nie mogę wrzucić bezpośrednio (taka polityka forum dla nowych użytkowników).

    Pozdrawiam,
    Michał
    Wrzuć filmik na yt, i napisz mi na priva to dołączę tutaj do posta

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Podkarpacie. Jasło
    Auto
    AR 156 1.9JTD-m 16v 140km, Audi A4 B5 2.6 V6 150hp LPG
    Postów
    186

    Domyślnie

    A może to jeczenie ma coś wspulnego z skrzynią biegow? Napisz kolego czy masz może wersje Q4 bo też może wyć dyfer czy przeniesienie napędu.
    Ostatnio edytowane przez icekiller2121 ; 27-03-2017 o 00:59

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Dziwne zachowanie DNA
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-07-2016, 09:24
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-11-2015, 17:09
  3. Dziwne pracujący silnik, dziwne wibracje
    Utworzone przez kamil_bielany w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 09:11
  4. Dziwne pytanko
    Utworzone przez ESKUDO1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-03-2011, 18:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory