Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Półoś 3.0 v6-szarpanie przy przyspieszaniu.

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar xander122
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Ostrow Wlkp.
    Auto
    166 3.0 V6
    Postów
    165

    Domyślnie Półoś 3.0 v6-szarpanie przy przyspieszaniu.

    Witam
    Temat wielokrotnie powielany,jednak mój jest nieco inny.
    W mojej alfie miałem do wymiany przegub. Wstepna diagnoza stwierdziła ze to lewa strona.Jak się potem okazało to prawa strzelała przy skręcaniu jednak chcę opisać mój problem ponieważ najpierw zająłem sie stroną lewa i tutaj spreparowałem sobie usterkę.
    Po wyciągnięciu całej półosi wraz z przegubami stwierdziłem ze frezy na półosi są już w złym stanie.Kupiłem więc używana także z przegubami od przedlifta (226km).
    W zakupionym komplecie przeguby okazały się w kiepskim stanie(frezy na półosi duzo lepsze niz moje) wiec na ta półoś założyłem nowy przegub zew. i używany z mojego auta wew.
    Po złożeniu wszystkiego pojawiło się takie jakby uderzanie/strzelanie w lewym kole w momencie gdy jade na 1 biegu i wcisnę pedał w podłogę.
    Potem miałem auto u mechanika bo wymieniał mi rozrząd,więc kazałem mu zerknąć na to.
    Stwierdził, że ta zakupiona półoś jest trochę za długa i nie ma wymaganego luzu między kołem a skrzynią.
    Jedyne co przychodzi mi na myśl to półoś od przed lifta jest inna do polifta.
    Macie jakieś pomysły w tej materii?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał xander122 Zobacz post
    Kupiłem więc używana także z przegubami od przedlifta (226km).
    Cytat Napisał xander122 Zobacz post
    Jedyne co przychodzi mi na myśl to półoś od przed lifta jest inna do polifta.
    To w końcu masz przedlifta czy polifta bo nie rozumiem.
    Możesz mieć po prostu luz na dyferencjale.

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar xander122
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Ostrow Wlkp.
    Auto
    166 3.0 V6
    Postów
    165

    Domyślnie

    Mam polifta.
    I nagle pojawił się po zmianie półosi i przegubu, bo wczesniej nie bylo problemu.

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To jak masz polifta 3.0 to masz automat. A tam luz na półosiach to wręcz klasyka gatunku.
    Ja przypuszczam że dałeś półosie z niby lepszym wielowypustem ale o innym spasowaniu (może u dawcy też pukały). Elementy skrzyni to nie taka prosta sprawa do przełożenia jak boczek drzwi zwłaszcza w automacie.

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar xander122
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Ostrow Wlkp.
    Auto
    166 3.0 V6
    Postów
    165

    Domyślnie

    Więc Twoim zdaniem co zrobić najlepiej?
    Ale nie rozumiem co nowa półoś ma do skrzyni? Przecież nie wchodzi do niej bezpośrednio półoś tylko jest jeszcze przegub wew. a tego zamontowałem z mojego auto gdzie przed naprawa ni było z tym problemu.

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał xander122 Zobacz post
    Ale nie rozumiem co nowa półoś ma do skrzyni?
    To o jakim wieloklinie piszesz jak nie o tym w skrzyni?

    - - - Updated - - -

    Aha, ok. Chodzi o wieloklin w piaście. Nie wiem dlaczego zrozumiałem że chodzi o ten w skrzyni.
    Jeżeli chodzi o długość półosi to nie słyszałem nigdy o różnicach przed i po lifcie. Po lifcie cały silnik 3,0 jest razem z automatem żywcem od przedlifta cf3. A może najzwyczajniej w świecie ten mechanik coś spartolił. Przecież to by nikogo tu nie zdziwiło rozumiem że mowa o szarpaniu/stukaniu przy kołach prosto?

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar xander122
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Ostrow Wlkp.
    Auto
    166 3.0 V6
    Postów
    165

    Domyślnie

    Nie wiem o co chodzi. To Ty stwierdziłeś ze to wieloklin.
    Moim zdaniem jeśli którykolwiek wieloklin by nie pasował(czy to ten na zakupionej przeze mnie półosi,czy na nowym przegubie zew) to po prostu nie dałoby się tego złożyć.
    Sam sobie to wymieniałem a mechanik tylko miał spojrzeć co jest przyczyna tych stuków i szarpań.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddudek
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    228

    Domyślnie

    Masz moze obnizone zawieszenie?

    Wysłane z mojego Nexus 6P przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar xander122
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Ostrow Wlkp.
    Auto
    166 3.0 V6
    Postów
    165

    Domyślnie

    W tym samym czasie zmieniłem sprężyny z Ti na zwykłe jednak auto za wiele się nie podniosło.

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał xander122 Zobacz post
    Po złożeniu wszystkiego pojawiło się takie jakby uderzanie/strzelanie w lewym kole w momencie gdy jade na 1 biegu i wcisnę pedał w podłogę.
    Czy strzela też ci na wstecznym? U mnie jak zaczęło strzelać przy mocnym przyspieszaniu (jedynka i wsteczny), to skończyło się na wymianie zewn. przegubu homokinetycznego.
    Pozdrawiam,
    Adam

Podobne wątki

  1. Szarpanie przy przyspieszaniu 2,4 JTDM 175 KM
    Utworzone przez Marcianus w dziale 156
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 24-10-2016, 08:31
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-08-2016, 10:12
  3. Wibracje przy przyspieszaniu - przegub wew/półoś
    Utworzone przez danyielek w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-03-2015, 15:42
  4. [156] szarpanie przy przyspieszaniu w jtd
    Utworzone przez sedici w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-02-2014, 21:02
  5. Stuk przy przyspieszaniu + szarpanie na boki
    Utworzone przez wiedzmaak w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-05-2011, 14:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory