Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Sławny dyferencjał padł.... parę pytań.

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie Sławny dyferencjał padł.... parę pytań.

    Jak wyżej. Dochodzę do wniosku że zmielony dyfer w v6 to nie kwestia czy? tylko kiedy.
    Rondo, ruszam sobie w miarę spokojnie i nagle obroty w górę a samochód zwalnia, już wiedziałem co się święci. Jechałem sobie do kolegi mechanika na kawę i pogaduchy zostało mi 200m więc stoczyłem się jeszcze z ronda wyprostowałem koła i napęd spiął się jeszcze na tyle że bez gazu dokulałem się jeszcze na jego parking.
    Wjazd na podnośnik (a raczej wepchnięcie) i szybka diagnoza po zdjęciu osłony - zewnątrz skrzynia cała, obudowa dyfra cała ale po pochyleniu samochodu przy wjeździe i zjeździe z podnośnika leci olej z łączenia skrzyni z silnikiem więc dziura na bank.
    Więcej nie było czasu więc auto w krzaki i czekam na wolny termin.
    Pytanie do osób przerabiających ten temat, a wiem że nie jestem pierwszy i niestety ostatni jak u was się potoczyły sprawy?
    Głównie chodzi mi o szkody poczynione w skrzyni. Czy wystarczyło pospawać dziurę, czy potrzebna było inna skrzynia, nie uszkodziło zębatki atakującej, co z zębatką koronkową?
    Zakładam q2 oczywiście bo zwykłego dyfra kupić już nie można a i cena jest mocno nie atrakcyjna. Używki nie chcę bo bałbym się wcisnąć gaz już chyba do końca życia.
    Pytania czysto z ciekawości bo i tak zrobię wszystko co będzie trzeba żeby nie wracać do tematu.
    Przy okazji będę zamieszczać zdjęcia i bieżące info bo temat może przydać się jeszcze nie raz. Pierwsza diagnoza nie wcześniej niż 1,5 tyg. bo wiem że z terminami krucho u kumpla.
    Będę robił z nim więc relacja będzie prawie z pierwszej ręki.
    Pozdrawiam.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Jaki przebieg miałeś ? echa Poznania ??? dobrze w tym pechu że w pobliżu mechanika , grzeczna Alfa
    Kurcze, strach , w 166 3.2 mam std dyferencjał.. niby delikatnie i mało jeżdżona, no ale licho nie śpi , wiosną chyba trzeba by się zająć tym.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cinek ma do sprzedania Q2 w dobrej cenie. Na forum był też komplet z wszystkimi uszczelkami i łożyskami bodajże za 2500. Podejrzewam, że już te ogłoszenia widziałeś. Ja miałem tyle szczęścia, że strzelił mi przy końcu kontrowania z lekkiego drift'u i jak tylko usłyszałem złowrogi dźwięk wyprostowałem koła i wcisnąłem sprzęgło. Na obudowie skrzyni został tylko lekki ślad i skończyło się na montażu Q2.
    Powodzenia w pracach.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Slavol będziesz chciał q2 to zapraszam.
    http://allegro.pl/show_item.php?item=6602893669
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Wszystkie oferty sprzedaży już widziałem, tak z przeczucia co się święci to przeglądałem je już od dawna. Zakup dokonany, i dobrze bo zapasy q2 się kurczą a przebiegi v6-tek rosną
    Przebieg w chwili awarii to 145 tyś.
    Czy poznań się przyczynił? Pewnie tak, do tego kielce, wyrazów, lotnisko na zlocie, kilka startów na ćwiartkę, i ogólne zmęczenie pod moją stopą (od kupna 40 tyś km).
    Wniosek - kto "używa" busso, stać go, ma warunki lub dobrego mechanika - zmieniać, bo sypnie się na pewno a można ograniczyć koszty.
    Najbardziej boję się o atak w skrzyni, nic jej nie dolegało i będzie to zbędny koszt. Z drugiej strony zrobiłbym przegląd, powymieniał co nieco i przeniesienie napędu było by jak nówka salonowa.
    Z tą awarią pod bramą kumpla to drugi przypadek, w pierwszym oberwał się talerzyk pod sprężyną na tylnym amortyzatorze w bramie jego warsztatu jak jej nie kochać?
    Zobaczymy.
    Ostatnio edytowane przez slavol ; 20-11-2016 o 14:07
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Tylko "mimo to wszystko" można je kochać. Talerzyki amorów też przerabiałem w 156tkach, ale zapasowe wąskie koło pomaga dojechać więc może się zdarzać gdziekolwiek, z dyferencjałem gorzej jednak trochę

    Tu był na forum niedawno, nie pamiętam już u kogo, przypadek rozsypania się dyferencjału - w całkiem cywilnie używanej 166tce podczas spokojnej jazdy (choć co poprzedni właściciel robił z nią ?) , stąd trochę mam obawy i kusząca jest oferta QBY - zakup i montaż w 1 dzień. W 156 to dawno Quaifie siedzi.

    Ciekawe że w dieslach się nie rozsypują? inne tam są konstrukcyjnie czy co? chyba nie skoro Q2 / Quaifie pasuje i do V6 i diesla . Dziwne.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    To chyba zależy od sposobu eksploatacji, plus jakieś tam ciągoty do jazd torowych benzyn. Kto dieslem w zakrętach na jedynce dwójce lub trójce ciśnie do 6500 obrotów? Ja to robiłem nagminnie. O siłach jakie działają na satelity w dyfrze strach myśleć.
    Oczywiście w dieslach też można "poszaleć" ale w v6 zdarza się to na pewno częściej.
    Ale tak jak pisałem, miałem to w głowie i jestem przygotowany. Być może kiedyś przyszły nabywca się ucieszy że choroby trapiące v6-tki zostały w tym egzemplarzu uleczone.
    Na wiosnę czeka mnie jeszcze wymiana chłodnicy i skraplacza klimy i mechanicznie będzie bez zarzutu.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    W dieslach lubiane jest "łupnięcie" turba, a przyczepności równej raczej zawsze koła nie mają, nie mówiąc o skręconych, więc też obrywają. Czy obroty szkodzą mech różnicowemu ? e, chyba nie... Ćwiartki to raczej i owszem jednak

    A co do mechaniki to nudy nie będzie, spokojnie jeszcze za jakiś czas lub przy okazji sprężarka klimy, jej chłodnica, rury, zbiorniczek, cewki, cośtam o wałkach , zwłaszcza w 3,2 co jakiś czas się słyszy itd. itp. Tak że ... no 12to letnie auta, nie ma bata, nudy nie będzie Ale coś za coś, te silniki są niesamowite z charakteru!

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Wstaw zdjęcie zmielonego dyfra po demontażu to porównamy z diesel'owskim.
    U 'nas' pojawiają się luzy wewnątrz dyfra co prowadzi głównie do uszkodzenia przegubów wewnętrznych przez nadmierne wibracje.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Będą zdjęcia i opis jak tylko dobiorę się do skrzyni. W sumie podsunąłeś mi pewną hipotezę.
    Mianowicie ostatnimi czasy miałem wrażenie że w różnych przedziałach prędkości obrotowych silnika i auta pojawiały się różne dziwne drgania i wibracje. Lekkie ale były, czuć to było przez siedzenie, kierownicę, pedały.
    Może to pierwsze sygnały? Nie jeździło się "gładko" jak innymi samochodami. Przekonam się po remoncie.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

Podobne wątki

  1. Parę pytań Alfa 156/159
    Utworzone przez PinkAdolf w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 11-03-2016, 00:28
  2. [GTV] Zastanawiam się nad GTV i mam parę pytań
    Utworzone przez jersey w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-04-2015, 18:36
  3. [159] Parę pytań
    Utworzone przez Mistrz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-11-2013, 18:41
  4. Parę pytań o 147 od początkującego
    Utworzone przez Adiii w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 20:55
  5. parę pytań Alfa 156
    Utworzone przez nymo w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-11-2010, 15:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory