Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Silnik 1.4T-Jet (155kM) 199A800 i 198A4000 (120kM) podstawa bloku silnika

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    MiTo 1.4T-Jet 114kW, 2008r.
    Postów
    37

    Domyślnie Silnik 1.4T-Jet (155kM) 199A800 i 198A4000 (120kM) podstawa bloku silnika

    Witam
    W moim MiTo 1.4T-Jet 155kM z 2008r (silnik 199A8000) mam uszkodzone mocowania podpory półosi w podstawie bloku silnik, jeden z forumowiczów ma podstawę bloku z silnika 1.4T-Jet 120kM (silnik 198A4000) od Giulietty z 2011r.
    I tutaj moje pytanie, czy w obu silnikach podstawa bloku jest identyczna?

    Numer podstawy 55208500, niestety ASO nie ma tej części w katalogu i nie może (albo nie chce) potwierdzić czy będzie pasować do 1.4T-Jet 155kM :-(
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20161215_140050.jpg
Wyświetleń:	50
Rozmiar:	79.2 KB
ID:	217720Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20161215_140122.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	77.8 KB
ID:	217722
    Ostatnio edytowane przez tatry.hej ; 18-12-2016 o 12:34

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,338

    Domyślnie

    prosze podac VIN dla upewnienia ale powinny pasować bez problemu.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    MiTo 1.4T-Jet 114kW, 2008r.
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    prosze podac VIN dla upewnienia ale powinny pasować bez problemu.
    VIN MiTo to ZAR95500001012028, tyle razy już go w różnych miejscach wpisywałem szukając informacji, że pamiętam go lepiej niż własny numer telefonu, albo pesel :-) VINu Giulietty nie mam, ale jak jest konieczny to mogę załatwić

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,338

    Domyślnie

    Będzie pasowała.
    Ale nie lepiej jest pospawać przy wymianie oleju w silniku koszt ok 200zł
    Koszty śmiesznie do operacji wymiany bloku ok 800 - 1000zł bez rozrządu, płynu, oleju itp

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    MiTo 1.4T-Jet 114kW, 2008r.
    Postów
    37

    Domyślnie

    dziadzia82, uszkodzone są 3 z 4 mocowań, ostatnie mocowanie też nie wygląda na trwałe, podstawa bloku wygląda na jakiś stop aluminium, więc zwykły spawacz nie pomoże, chyba lepiej wymienić i mieć spokój :-)
    Dzięki za pomoc, a koszt tak jak piszesz, u mojego mechanika 800zł za wymianę :-( zaboli, ale po jakimś czasie ból przejdzie, a przyjdzie radość z jazdy, dzięki, pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,338

    Domyślnie

    bez problemu pospawaja

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    MiTo 1.4T-Jet 114kW, 2008r.
    Postów
    37

    Domyślnie

    Może ktoś polecić firmę która zeszlifuje gniazda panewek w podstawie, inaczej podporze wału korbowego?
    Mam starą podporę z której można ściągnąć wymiary i nową (używkę), nie chcę wyciągać całego silnika.
    Uszkodzona podpora wału nie nadaje się do pospawania [/ATTACH] Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0760.JPG
Wyświetleń:	56
Rozmiar:	233.4 KB
ID:	220024 , używka która kupiłem z silnika 199A4000 (1.4TB 120kM) ma ten sam numer części, ale delikatnie się różni, różnica w grubości materiału - zaznaczone na zdjęciach, to jakieś 0,1-0,2mm, co po zamontowaniu panewki w nowej podporze i skręceniu wszystkiego w całość, powoduje że nie idzie zakręcić wałem :-(
    Jakaś masakra, auto miało być jutro sprawne, a tu taka niespodzianka.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	45
Rozmiar:	102.2 KB
ID:	220021Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	100.0 KB
ID:	220022[ATTACH=CONFIG]220023
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	27
Rozmiar:	72.0 KB
ID:	220023  

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    [MENTION=59338]imtm[/MENTION] może coś?

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    selekcje panewek są w setkach a tu różnica jest 'trochę' większa...

    Korekcję gniazd robi się z całym blokiem.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    GTC
    Auto
    Giulietta 1.4 Multiair 170 + TCT '12
    Postów
    119

    Domyślnie

    To się nazywa osiowanie bloku. Szukaj warsztatu obróbki silników (honowania, szlify wałów) - tam najczęściej mają do tego odpowiedni sprzęt i oprzyrządowanie.
    I jak napisał Kolega wyżej - robi się to w całości po skręceniu.

Podobne wątki

  1. [GTV Spider] Czy silnik 2.0 155KM moge wsadzic zamiast silnika 2.0 150KM
    Utworzone przez SCHNNAZZI w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-07-2015, 14:46
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-03-2013, 13:14
  3. Czyszczenie bloku silnika
    Utworzone przez jacco w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-10-2011, 07:32
  4. [156] JTD Grzałka bloku silnika
    Utworzone przez talon w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-11-2010, 20:18
  5. wymiana bloku silnika 2.0 155km
    Utworzone przez luke3o w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-07-2010, 17:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory