Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Problem z biegami

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie Problem z biegami

    Miałem problem ze zmianą biegów:
    1 dosyć ciężko wchodziła
    wrzucając 2 czuć było jakby przeskakiwały ząbki ?
    Na początek za radą Forum wymieiłem olej w skrzyni na oryginalny

    Teraz jest tak:
    1 wchodzi lżej ale nie bez oporów, na 2 też lepiej, ale nie idealnie, im wolniej jadę tym lepiej
    3 przy wolniejszej zmianie zgrzyta, a przy szybszej czuć tylko zazębianie.
    Tak jakby sprzęgło nie rozłączało do końca?
    4,5 i 6 raczej OK.

    Jak na postoju (przy pracującym silniku) wcisnę sprzęgło i wrzuce 1 czy inny bieg to potem wszystkie biegi wchodzą lekko i idealnie. Jak potem puszcze sprzęgło i znów wcisne żeby wrzucić bieg - czuję przeskakiwanie zębatek tak jak za pierwszym razem

    Podczas jazdy problemy z biegami wystepuja tylko przy zmianie z niższego na wyższy bieg. Przy redukcji wszystkie biegi wchodzą lekko - nawet 3 z 4 albo z 5

    Sprzęgło dosyć nisko łapie

    Co to może być?
    Naczytałem się o synchronizatorach i linkach i sprzęgle?

    Byłem a ASO - mówią że sprzęgło się kończy - koszt wymiany dosyć spory, dlatego chciałbym poznać Wasze opinie.

    I jeszcze jedno... Jak na postoju puszczam sprzęgło przy pracującym silniku, bez wrzucania biegu, słyszę jakieś dźwięki, jakby szelest, przytarcie czy cos w tym stylu. Może słychac jak sprzęgło załapuje?

  2. #2
    adasco
    Gość

    Domyślnie

    Szelest powoduje chyba lozysko oporowe.
    ale zanim zrobisz alarm, przjrzyj sie mechanizmowi wybierajacemu biegi, spogladajac od strony silnika, kapke ponizej serwa. Tam masz sruby, ktore z nieznanych mi powodow lubia sie luzowac.
    Ostanio walczylem z tym dranstwem, az w koncu potraktowalem gwint takim prepraratem Loctite'a przeciwko odkrecaniu sie srub.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    od spodu czy z góry? Nie bardzo wiem gdzie tego szukać. Mam JTDM-jet. Jest tak samo jak u Ciebie?

  4. #4
    przemo27
    Gość

    Domyślnie

    A ja zapytam , jakie serwa ? Chodzi o śruby na linkach , czy jakieś inne ? Mam analogiczny problem w swojej 2,4 JTD 10v przy szybkim puszczeniu sprzęgła coś terkocze. Biegi właśnie wchodzą jak kolega opisał w swoim problemie. Robiłem przegląd skrzyni , wymianę sprzęgła , koła 2-mas , siłownika , pompy sprzęgła oraz linki zmiany biegów i już nie mam pojęcia co jeszcze można zrobić.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    przemo27 wczoraj byłem u Specjalisty od Alf z forum KARP - mówił że szprzęgło ale można jeszcze jeżdzić, pojechałem też do ASO Fiata i także mówią że sprzęgło, ale jeszcze można jeżdzić
    Poza tym Pan w ASO Fiat mówił że gdyby synchronizatory siadały, to ciężko robiłoby się redukcję a u mnie przy redukcji biegi wchodzą elegancko, ciężęj przy przyspieszaniu.
    W poniedziałek byłem w ASO AR i jak pisałem mówią że sprzęgło i wymieniać,

    Z "ankiety" wychodzi 3 x sprzęgło i 2:1 żeby jeszcze nie wymieniać... chyba tak zrobie. Będę obserwował problem... chociaż 3 dosyć mnie denerwuje

  6. #6
    przemo27
    Gość

    Domyślnie

    Eh ja mam wymienione sprzęgło i dalej jest ten problem. Mechanik , który sprawdzał mi skrzynie wypolerował tylko wałek i twierdził że reszta jest w dobrym stanie a synchronizatory wyglądają jak nowe. Wymienię jeszcze poduszki zawieszenia silnika i skrzyni bo już mi pomysłów brak ( chociaż mechanicy twierdzą , że poduszki są ok to jakoś w to wątpię bo budą trzęsie przy odpalaniu i gaszeniu ) .

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    A co Ci mówią mechanicy, co może być powodem takiego przełączania biegów? Ten typ tak ma?
    Kolega mjący taką samą AR twierdzi, że u niego jest jeszcze gorzej i nic z tym nie robi więc już nie wiem...

  8. #8
    przemo27
    Gość

    Domyślnie

    Ja już nie wierze w zapewnienia mechaników "ten typ tak ma" samochód wykazujący anomalia i znacznie odbiegający od standardów nie trafił by do klienta. Często mechanicy tak mówią a inżynierowie twierdzą inaczej . Wiem , że utrudnia zmiana biegów nie jest sprawą normalną. W rodzinie jest wiele samochodów "2 fiaty punto ,bmw 315, reno kangoo, ww cady( ten to akurat w pracy), daewoo leganza , daewoo nexia, peugot206 ,toyota yaris , bmwx3 , audi80 , i w żadnym , nawet 20letnim bmw problem nie występuje. Kilka razy widziałem jak są naprawiane samochody , gdzie nie usterka nie jest łatwa do zlokalizowania ( rozkręcają smarują lub nie i skręcają , czasem coś zostanie i jest dylemat ) Ja po wizycie u profesjonalistów miałem wyciek ze skrzyni , niedokręconą osłonę silnika , niedokręcony zderzak , uszkodzoną rurę ic kolektor ssący ( dziura 1,5 cm musiałem kupić nową ) , ocierający klocek o tarcze hamulcową , wybrudzoną tapicerkę i 1/4 paliwa mniej.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    to że mechanicy psują to norma... niestety. Mam znajomego w sklepie z cześciami i mówi że nie jest mi wstanie polecić zadnego warsztatu, bo warsztaty nastawiaja się na ilość napraw i każda naprawa ma swoje czasy realizacji. Mechanik musi się więc spieszyć zeby zdążyć - stąd też robi byle jak - nie dokręci śruby, nie zaczepi czegośc itd... Ten sam mechanik pracujący prywatnie, po godzinach robi wszystko wolniej i dokładniej....
    Sam miałem np nie złozony tunel środkowy po wymianie linki ręcznego, zgubioną śrubę od koła, nie zapęte opaski na IC itd...

    wracając do szkrzyni.. skoro 3 osoby - nieznające się nawzajem, mówią o sprzęgle to chyba mają racje?? przynajmniej w moim wypadku...

  10. #10
    przemo27
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli nie rozłącza do końca to problem może być w instalacji hydraulicznej ( pompa + siłownik sprzęgła ) jedne z tańszych elementów ale wtedy mogło by zgrzytać przy przełączaniu . Ja je wymieniałem i nic to nie dało. Szumy itp. efekty mogą wtedy występować , zostaje jeszcze uszkodzone łożysko oporowe na sprzęgle (często okazuje się po demontażu , że cudem się jeszcze 3-ma). Siłownik masz w skrzynce czy na zewnątrz ? Z resztą i tak skrzynia do demontażu , żeby się do sprzęgła dostać ( 1cały lub 2 dni roboty , robocizna od 200-300 w Krakowie )

Podobne wątki

  1. Problem z biegami.. 1.9 JTD
    Utworzone przez desu89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-04-2014, 15:11
  2. [145] Problem z biegami
    Utworzone przez terayon w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-09-2013, 23:31
  3. Problem z biegami JTD 16V
    Utworzone przez Marcino20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 14:46
  4. [146] problem z biegami ...
    Utworzone przez umc91 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-11-2011, 12:58
  5. 156 Problem z biegami
    Utworzone przez Leniasty w dziale 156
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 19-09-2011, 18:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory