Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: zakłócenia cyklu pracy wycieraczek

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR GTV 2,0TS, AR GTV Spider 2,0TS
    Postów
    128

    Domyślnie zakłócenia cyklu pracy wycieraczek

    witam panów,

    kolejna-mam nadzieję niegroźna fanaberia mojej Alfuni, czyli zakłócenia pracy wycieraczek; prawidłowo czyli bez przerw pracują tylko na biegu 2 i 3. na pierwszy zdarza się coraz częściej, że pióro wycieraczek zatrzymuje sie po wykonaniu połowy nominalnego cyklu, czyli na środku szyby dokładnie między oczami
    kwestia szwankującego silnika czy może przekaźnika zespolonego przy kierownicy. jakie są wasze doświadczenia/sugestie?
    m

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mattman
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    E0 ROSSO
    Postów
    557

    Domyślnie

    Stawiam na silnik i wytarte ścieżki, ale to tylko strzał, nigdy nie miałem takiej awarii.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sztandi7
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo GTV 1.8 TS
    Postów
    62

    Domyślnie

    Jak tylko czasówka się "kiłebasi" to warto sprawdzić przekaźnik. Miałem podobnie i problem pojawiał się zazwyczaj jak było bardzo zimno.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR GTV 2,0TS, AR GTV Spider 2,0TS
    Postów
    128

    Domyślnie

    może wyprzedzając trochę temat; zerknąłem na Allegro i można kupić same silniki i mechanizm wycieraczek razem z silnikiem.ze zdjęć trudno się rozeznać czy są to elementy oddzielne- same silniki wyglądają jak siła wyrwane z aluminiowej ramy. jak ta konstrukcja wygląda w rzeczywistości?
    m

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Częstochowa - okolice
    Auto
    AR 159 SW 2,4 JTDm 2006, AR GTV 1,8 TS 1999
    Postów
    66

    Domyślnie

    Z pół roku temu mając identyczne objawy - rozebrałem, przeczyściłem ścieżki i styki oraz przy okazji przelutowałem podejrzane elementy elektroniczne (kondensatory elektrolit. jakiś tam tranzystor - wszystko za parę złorych), poprawiłem "licho" wyglądające luty, poskładałem do kupy - i działa jak marzenie. po takim rozebraniu jest trochę zabawy z ustawieniem mechanizmu cięgien aby wycieraczki machały w dobrym zakresie i zatrzymywały się po wyłączeniu ładnie u dołu szyby.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR GTV 2,0TS, AR GTV Spider 2,0TS
    Postów
    128

    Domyślnie

    jestem humanistą, więc w moim przypadku taka operacja może się nie udać , ale odkręcę osłonę, zerknę co i jak, mam też jakiś czarodziejski płyn do czyszczenia elementów elektrycznych. zobaczymy...

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    W Gtv chyba nie ma przekaźnika czasowego. Wszystko jest w elektronice przy silniku.
    Jeśli nie wymiana, to jak wyżej [MENTION=52833]Pingwin[/MENTION] pisał, można się pobawić.
    Mam podobną przypadłość i wycieraczki potrafią 3 razy w jednym przejściu z dołu do góry się zatrzymać co 5 cm [emoji14]
    Po uruchomieniu jest ok, potem szwankuje i po kilku minutach takiej pracy zaczyna działać normalnie.
    Jeszcze nie zebrałem się na podmianę silnika z uszkodzonego mechanizmu. Obecny kupiłem używany, a ten co był działał dobrze.

    Piźnięte kilofem na Pentagram Monster za pomocą Tapatalk

    verdebiancorosso

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sztandi7
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo GTV 1.8 TS
    Postów
    62

    Domyślnie

    Swoją drogą chyba tylko w GTV wycieraczki w czasówce są tak durnie zrobione, że nie opuszczają się do końca, tylko kilka cm nad pozycja bazową. Jest na to jakieś racjonalne wytłumaczenie ?

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    Cytat Napisał sztandi7 Zobacz post
    Jest na to jakieś racjonalne wytłumaczenie ?
    Jest. W stołówce konstruktorów coś na rozweselenie dodali do makaronu.
    Korci mnie to rozebrać bo nie ogarniam konstrukcji. Jaki jest mechanizm, że zmienia położenie wycieraczek?

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR GTV 2,0TS, AR GTV Spider 2,0TS
    Postów
    128

    Domyślnie

    z tego co piszesz wnioskuję, że silnik jest elementem demontowalnym/rozłącznym z tym aluminiowym mechanizmem i śmiało można go kupować solo?
    m

    Cytat Napisał kudlaty_bytom Zobacz post
    W Gtv chyba nie ma przekaźnika czasowego. Wszystko jest w elektronice przy silniku.
    Jeśli nie wymiana, to jak wyżej [MENTION=52833]Pingwin[/MENTION] pisał, można się pobawić.
    Mam podobną przypadłość i wycieraczki potrafią 3 razy w jednym przejściu z dołu do góry się zatrzymać co 5 cm [emoji14]
    Po uruchomieniu jest ok, potem szwankuje i po kilku minutach takiej pracy zaczyna działać normalnie.
    Jeszcze nie zebrałem się na podmianę silnika z uszkodzonego mechanizmu. Obecny kupiłem używany, a ten co był działał dobrze.

    Piźnięte kilofem na Pentagram Monster za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. Zakłócenia AUX-IN w ICS
    Utworzone przez KaaC w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-01-2017, 19:14
  2. [159] Hid zakłócenia
    Utworzone przez sAweK w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 23-05-2014, 21:21
  3. Antena - zakłócenia
    Utworzone przez Gino w dziale 156
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 31-05-2013, 22:32
  4. [MiTo] Jak działają tryby pracy wycieraczek?
    Utworzone przez chriscy w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-05-2010, 12:29
  5. dziwny zgrzyt przy pracy wycieraczek
    Utworzone przez kuniu w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-10-2009, 00:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory