Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: 2.0 v6 turbo ph1 po zagrzaniu gubi zapłon

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159SW 08' JTD 150KM Nero Carbonio, GTV 96' 2.0V6 Rosso Proteo Met.
    Postów
    90

    Domyślnie 2.0 v6 turbo ph1 po zagrzaniu gubi zapłon

    Witam,

    od jakiegoś czasu mam problem z mobilnością GTV. Auto kupiłem w grudniu, pojeździłem póki nie spadł śnieg, wszystko było fajnie, poza tym, że przy pełnym bucie czasem przerywała. Minimalnie gazu mniej i wszystko ładnie. Ok, stare auto, sporo zaniedbań. Postała trochę i jak się zrobiło cieplej wymieniłem świece, kable, płukanka silnika nowy olej i filtry itp. Od tamtej pory zaczęły się schody - na zimnym silniku chodzi pięknie, równo, bez zająknięcia. Po kilku min pracy gubi jeden cylinder, później kolejne, na ucho zostają 3. Po rozgrzaniu i zgaszeniu i ponownej próbie zapalenia łapie tylko jeden cylinder. Dziś sprawdziłem czujnik, który jest po lewej stronie silnika, widać, że celuje w koło zębate - obstawiam czujnik położenia wału, jednak na zimno ma ok 800 ohm, a po rozgrzaniu 900 - czyli jest ok. Jakieś propozycje gdzie dalej szukać? Dodam, że słychać już dość wyraźnie luzy na tylnej głowicy, przednia cicha. Zakładam, że luzy nie regulowane, na szczęście wałek przód i tył wyglądają ładnie.
    Podpowiedzcie proszę gdzie szukać, na weekend majowy planuję robić małe zabawy lakiernicze, a bez sprawnego silnika nigdzie się nie ruszę...
    Pozdrawiam, Konrad.
    Były:
    156 SW 01' 1.9 JTD 115 cosmo blu, 156 SW 02' 1.9 JTD 140 nero metallico
    147 5D 03' 1.9 JTD 140 nero fuoco, 156 SW fl 03' 2.4 JTD 175 nero
    BMW e39 Touring 01' 2.2 170 titansilber metalic, Mazda MX-5 98' 1.8 140 18K
    147 3D fl 05' 1.9 JTD 115 nero metallico
    Jest:
    159 SW fl 08' JTD 150 nero carbonio
    147 3D 03' 1.6 T.S. 120 verde acero
    GTV 96' 2.0 v6 TB 202 rosso proteo met.

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    to może być wiele rzeczy: przepływomierz, układ zapłonu cewka, układ paliwowy.
    Trzeba sprawdzać

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159SW 08' JTD 150KM Nero Carbonio, GTV 96' 2.0V6 Rosso Proteo Met.
    Postów
    90

    Domyślnie

    przepływomierz pozwolę sobie zostawić na moment kiedy będę robił swap na inny silnik albo inny komputer, co nieco słyszałem ile potrafi kosztować jego awaria. Cewkę da się sprawdzić inaczej niż ją wymieniając? Gdzie szukać w układzie paliwowym? Jeszcze jedno mi się przypomniało - temperatura płynu w kabinie zawsze pokazuje mi maksimum skali i świeci lampka ostrzegawcza, ale to chyba nie ma wpływu na pracę silnika, bo było tak od początku.
    Były:
    156 SW 01' 1.9 JTD 115 cosmo blu, 156 SW 02' 1.9 JTD 140 nero metallico
    147 5D 03' 1.9 JTD 140 nero fuoco, 156 SW fl 03' 2.4 JTD 175 nero
    BMW e39 Touring 01' 2.2 170 titansilber metalic, Mazda MX-5 98' 1.8 140 18K
    147 3D fl 05' 1.9 JTD 115 nero metallico
    Jest:
    159 SW fl 08' JTD 150 nero carbonio
    147 3D 03' 1.6 T.S. 120 verde acero
    GTV 96' 2.0 v6 TB 202 rosso proteo met.

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gagex123 Zobacz post
    temperatura płynu w kabinie zawsze pokazuje mi maksimum skali i świeci lampka ostrzegawcza, ale to chyba nie ma wpływu na pracę silnika, bo było tak od początku.
    Masz uszkodzony czujnik temperatury albo zamienione wsuwki na czujniku.
    W układzie paliwa szukaj:
    wtryskiwacze
    regulator ciśnienia
    pompa.

    No chyba żeby uwierzyć w odczyty temperatury to masz przegrzany silnik a to ma wpływ na jego pracę
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 09-04-2017 o 08:36

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [164] 164 Q4 Przygasa po zagrzaniu
    Utworzone przez flyberry.pl w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 17:57
  2. Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 24-03-2014, 21:36
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-02-2012, 10:52
  4. Gaśnie po zagrzaniu 2.4JTD
    Utworzone przez koles_02 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-06-2011, 23:29
  5. Nierówna praca po zagrzaniu w 2.4 JTD 10V
    Utworzone przez premek w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-11-2010, 08:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory