Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Wymieniona skrzynia i problem ... 2.0 Twin Spark

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlexChelu
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS 16V 150 KM
    Postów
    70

    Domyślnie Wymieniona skrzynia i problem ... 2.0 Twin Spark

    Witam, przy zakupie alfy poprzedni właściciel powiedział, że auto ma zmienioną skrzynię z Selespeed'a na Manualna i problem jest taki, że alfa kręci max do 4,5 tys obrotów czy na luzie czy podczas jazdy, bez róznicy. Od dłuzszego czasu szukam jakiegos mechanika, który to zrobi ale w wiekszosci nie chcą sie nawet podjąć tego... Jedni mówili że trzeba przeprogramować komputer na manuala inni ze jakiś sterownik trzeba założyć itd itp. Miał z was ktoś juz tak? Albo wie jak to rozwiązać??

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Sącz/Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9JTD 85kW
    Postów
    312

    Domyślnie

    Nie miałem z tym styczności jeszcze. ale wiem, że sterownik może być tylko potrzebny przy skrzyni automatycznej, aby komputer wiedział kiedy zmieniać biegi przy jakich obrotach. Do skrzyni manualnej jest to pewnie nie potrzebne. Jedynie co może trzymać to komputer który odcina za wcześniej bo ma program pod automat. Chyba że tutaj też dochodzą sprawy mechaniczne, czyli różnice wynikające z budowy lub inne przełożenia.

    PS: Czemu skrzynie zmienili z automata na manual?

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  4. #4
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem czy to chodzi o Ciebie czy nie, ale widziałem jakiś czas temu taką Alfę z przełożoną skrzynią z Sele na manuala u swojego mechanika (MM Service w Gdańsku). Mówił, że komputer nie pozwala na przekroczenie obrotów i że trzeba albo zmienić program, albo wsadzić kompa od wozu z manualem (ECU jest inne w manualu i Sele podobnież). Albo z powrotem Sele

    Nie wiem, czy tą Alfę zrobił czy nie i jeżeli tak to jak rozwiązał problem, ale jeżeli to nie byłeś Ty to mogę się zapytać co tam było.
    Ostatnio edytowane przez jersey ; 19-04-2017 o 19:06

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlexChelu
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS 16V 150 KM
    Postów
    70

    Domyślnie

    to nie byłem ja bo ja do gdańska mam ponad pół kraju do przejechania

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    a powiesz mi czy to jest opłacalne to robić ? i jaki byłby koszt i robiłeś taki przypadek juz? w sumie daleko do Cb nie mam ok 150 km xd

  6. #6
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Kurcze, sądziłem że takie cudo tylko jedno po kraju jeździ. Z ciekawości sprawdziłem Alfaowner - potwierdzają, że ECU silnika od Selespeeda jest inne niż ECU TSa z manualem i trzeba to wymieniać.

    Spróbuję podpytać Michała. Ew. sam z nim pogadaj na FB: https://www.facebook.com/MM-Service-378781058801321/

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlexChelu
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS 16V 150 KM
    Postów
    70

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Kurcze, sądziłem że takie cudo tylko jedno po kraju jeździ. Z ciekawości sprawdziłem Alfaowner - potwierdzają, że ECU silnika od Selespeeda jest inne niż ECU TSa z manualem i trzeba to wymieniać.

    Spróbuję podpytać Michała. Ew. sam z nim pogadaj na FB: https://www.facebook.com/MM-Service-378781058801321/
    "cudo" w sensie?
    no jakbym Cię mógł prosić to mogłbyś podpytać i dać mi znać na priv bo mi już ręce opadają

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlexChelu Zobacz post
    to nie byłem ja bo ja do gdańska mam ponad pół kraju do przejechania

    - - - Updated - - -



    a powiesz mi czy to jest opłacalne to robić ? i jaki byłby koszt i robiłeś taki przypadek juz? w sumie daleko do Cb nie mam ok 150 km xd
    Nie jest to jakieś bardzo ekstremalne w kosztach. Już ogarnialiśmy takie tematy.
    Najlepiej zadzwoń jutro, podpytam kilka rzeczy i określę Ci koszt: 602 240 284.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

Podobne wątki

  1. Problem z uruchomieniem - Twin Spark
    Utworzone przez aro_1977 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-04-2015, 07:00
  2. [166] skrzynia 6 biegowa + wsteczny twin spark
    Utworzone przez piotrek1110 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 16:17
  3. Problem z obrotami Twin Spark.
    Utworzone przez Corleone w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-09-2014, 20:52
  4. 145 1.6 twin spark + stag 300 problem
    Utworzone przez raflooldz w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-06-2012, 19:34
  5. problem z rozrzadem w 145 1.4 twin spark Pilne
    Utworzone przez Shadow_Lord w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-09-2008, 16:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory