Witam,
Chciałbym podzielić się pewnym spostrzeżeniem.
Zabrałem się za wymianę dolnego łańcucha, ponieważ słychać było charakterystyczne dzwonienie z okolic rozrządu. Przy okazji jednej roboty wymieniłem też napęd rozrządu. I jak dzwoniło, tak dzwoni nadal. Nie jest to coś uciążliwego, występuje tylko na postoju i jest słyszalne po "wsłuchaniu się" w silnik.
Zaciekawiła mnie natomiast jedna rzecz. W zestawie SWAG znajduje się tulejka dystansująca na wał korbowy. Jako że ten zestaw pasuje też do silników w innych autach (m.in. Opel Z22), na początku to zbagatelizowałem, ale teraz zacząłem się zastanawiać.
Łańcuch nie był rozciągnięty, ale zębatki na kołach były nierównomiernie pościerane. Wśród zdemontowanych komponentów nie było tej tulei (może ktoś już wcześniej przy tym grzebał?), dlatego też nie montowałem nowej. Ale czy na pewno nie powinno jej tam być w JTS-ie?
Podczas montażu nowego zestawu wszystko raczej pasowało.
![]()
Mam nadzieję, że wypowie się ktoś doświadczony w montażu tego łańcucha.