Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: 156 1.9jtd 8v 115 - na zilmnym kopie w plecy już poniżej 2000obr. na cieplym już nie.

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Lubięcin woj.Lubuskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 115KM, 2005 rok wersja impresive
    Postów
    30

    Domyślnie 156 1.9jtd 8v 115 - na zilmnym kopie w plecy już poniżej 2000obr. na cieplym już nie.

    Witam zauważyłem że moja bella na zimnym silniku na biegach 2,3 i 4 ładnie ciągnie do przodu od2000obr. nawet ciut niżej. Gdy się rozgrzeje już nie czuć takiego kopniaka , buja się i wkręca ale nie czuć takiego przyrostu mocy, czasem się uda że się wkręci i poleci. Najbardziej czuć braki w mocy na ciepłym gdy rusza się na światłach. Dodam że czasem przy gaszeniu czuć jak budą zatelepie ale niema reguły, raz zatelepie kilka razy nie.
    Ktoś miał już takie objawy? Turbo chyba raczej nie siada, bo by w ogóle była słaba na ciepłym i na zimnym. Słychać gwizd turbo gdy się wkręca ale to już od jakiegoś czasu i obstawiałbym jakąś nieszczelność w układzie dolotu lub wylotu. A co z tym brakiem mocy na ciepłym to nie wiem. :/
    Będę wdzięczny za podpowiedzi pozdro

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar komisarz
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    156 SW 1.9 16V 150KM '05r DISTINCTIVE
    Postów
    513

    Domyślnie

    Na początek mógłbyś ją podpiąć i zobaczyć czy błędów nie wywaliło

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Sprawdził bym i wymienił przewody podciśnienia.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    Przejrzyj caly uklad dolotowy(weze,opaski IC).skoro na zimnym ok a jak sie rozgrzeje juz gorzej moze przy samym IC cos nie tak...

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Lubięcin woj.Lubuskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 115KM, 2005 rok wersja impresive
    Postów
    30

    Domyślnie

    Z kompem może być ciut słabo a mój kabelek coś nie łączy się z autem, nie wiem czy coś źle zainstalowane? mniejsza o to... Dziś rano odpaliłem auto i wszystko normalnie a jadąc usłyszałem dziwny szum przy dodawaniu gazu i tylko przy dodawaniu jakby szum zasysanego powietrza taki podobny dźwięk i to tak słychać w zakresie od 2000 do 3000 obrotów mniej więcej(na postoju nie słychać szumu tylko gwizd turbo w tym zakresie obrotów) wczoraj nic takiego nie słyszałem a dziś rano jadąc do pracy pierwszy raz, auto nie jest słabsze a nawet dziwnie fajnie się zbiera, nie ogarniam heh. A co do dolotu to ostatnio wymieniałem filtr powietrza i looknąłem sobie na przewody dolotu, i połączenia i wszystko wyglądało ok, jeszcze dla pewności po dokręcałem opaski tylko IC nie demontowałem by sprawdzić szczelność, więc ręki nie dam obciąć że wszystko z nim jest ok. A co do podciśnienia to w sumie tam jeden chyba jest tak? Ten co idzie do turbo taki cienki?

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    Ten swist to moze byc zlacze elastyczne uszkodzone...tez obejrzyj spod spodu

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Nie podciśnienia ida od pompy vaccu do overboosta egr klapy gaszacej i turbosprężarki

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Babadook34
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 147 2003r 1.9JTD 140KM
    Postów
    20

    Domyślnie

    Albo jakaś nieszczelność w intercoolerze, może wraz z jego wiekiem pozalepiało mu żeberka i nie chłodzi tak jak powinien

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Lubięcin woj.Lubuskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 115KM, 2005 rok wersja impresive
    Postów
    30

    Domyślnie

    Noo i wszystko jasne :/ jak cholera jasne. Jakiś geniusz mechanik albo celowo albo przypadkiem wpadła mu do rury turbo metalowa opaska zaciskowa. mała opaska musiała się gdzieś zaklinować w rurze i jak pisałem od niedawna słychać dziwny dźwięk jakby szelest a to widocznie powietrze opływające opaskę tak szeleściło lub bardziej wytarte łopatki turbiny taki dźwięk wydawały. Zaraz się przejadę i będę wiedział co szeleściło.A to co było w rurze i jak wygląda turbo :/
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	19357637_1686606444702475_334806156_n.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	53.2 KB
ID:	230264Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	19357654_1686606408035812_140374584_n.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	72.3 KB
ID:	230265
    I teraz pytanie czy takie łopatki można samemu wymienić w domowych warunkach czy raczej kupować turbo po regeneracji, i jakie są koszta takiej zabawy?
    Widzę na alledrogo turbawki po 700zł , to nowe czy po regeneracji? ktoś już kupował , zakładał sam?
    Ostatnio edytowane przez cinek2439 ; 17-06-2017 o 13:41

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar komisarz
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    156 SW 1.9 16V 150KM '05r DISTINCTIVE
    Postów
    513

    Domyślnie

    Od tej ceny zaczynają się regenerowane turbiny, każdy zakład ma swoją cenę, jedni robią za 600-700 a inni 1500zł, nowej ori chyba nie dostaniesz a jeśli tak to cena Cię zabije

Podobne wątki

  1. [156 1.9JTD 16V] Brak mocy poniżej 2 tys
    Utworzone przez marekalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 29-12-2015, 13:31
  2. [159] Alfa kopie prądem......)
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 27-04-2013, 12:38
  3. syczenie powyżej 2000obr w AR147 1.9JTD
    Utworzone przez mikaak w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-03-2013, 10:30
  4. samochód kopie :)
    Utworzone przez mskk w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-08-2011, 10:10
  5. Strzał w plecy od VW Golf
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-07-2007, 19:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory