Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Alfa 166 2.4 jtd nierówne obroty do momentu nagrzania silnika.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 166 , 2.4 10v jtd
    Postów
    11

    Domyślnie Alfa 166 2.4 jtd nierówne obroty do momentu nagrzania silnika.

    Witam wszystkich serdecznie jestem nowy na tym forum ale nie jest to moja pierwsza [notranslate]Alfa[/notranslate] ,i mam nadzieję że nie ostatnia no darze wielkim sentymentem te auta.Ale do sedna. Mam taki problem, ze po całonocnym postoju gdy odpalam moja belle to puszcza siwego bąka i zapach spalin jest podobny jak w traktorze , trwa to mniej więcej minutę i dymienie znika , ale dochodzi do tego nierówna praca silnika , wskazówka obrotomierza porusza się tak +/-50 obr/min takze minimalnie ale czuć jakby nie pracował na wszystkie cylindry , dzieje sie tak do momentu aż silnik nie osiągnie 90 stopni , wtedy wszystko ustaje i jest pięknie.Dodatkowo po odpaleniu świeci mi się kontrolka świec żarowych, ale po minucie gaśnie i w czasie jazdy nie zapala sie, aż do ponownego uruchomienia i wtedy nie ważne czy silnik zimny czy cieply , odpalam ,kontrolka sie świeci i po minucie gaśnie .[notranslate]Alfa[/notranslate] ogólnie ma moc, nie przerywa podczas przyspieszania,nie bierze ani oleju ani płynu chłodniczego, i po rozgrzaniu nie ma mowy o żadnym dymku z wydechu .Ale denerwuje mnie ten poranny siwy bąk i to rzucanie silnikiem do momentu osiągnięcia 90 stopni. Na pierwszy ogień stawiam świece żarowe, tylko czy one by powodowały ta nierówna prace aż do momentu rozgrzania, szczególnie przy obecnych temperaturach , gdzie rano bywa 15-20 stopni? Gdyby któryś z forumowiczów poruszył ten temat i podał jakis pomysł co może dolegać mojej Belli to byłbym bardzo wdzięczny z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Zacznij od wymiany świec zarowych, jeżeli to nie pomoże sprawdził bym wtryskiwacze. Jeżeli masz do mnie blisko wpadnij wymienię Ci świece za darmo.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136 Km 2000r.
    Postów
    133

    Domyślnie

    Takie falowanie silnika +/-50 ...u mnie przyczyną był regulator ciśnienia paliwa.
    Silnik tak faluje w całym zakresie obrotów gdy jedziesz czy tylko na obrotach biegu jałowego ?
    Dopnij komputer jeśli dysponujesz i zrób wykresy :
    - ciśnienie paliwa oczekiwane i zmierzone
    - ciśnienie doładowania oczekiwane i zmierzone
    - masa powietrza oczekiwana i zmierzona

    Możesz jeszcze wykonać test przelewowy wtryskiwaczy. Co i jak - znajdziesz temat na forum.

    - - - Updated - - -

    Ktoś też kiedyś pisał o przypadku, że i jemu silnik falował a przyczyną okazał się czujnik temperatury w termostacie.
    Gdzieś taki temat na forum czytałem gdy starałem się dowiedzieć co może być przyczyną falowania u mnie.
    Piszę o tym bo wskazujesz na zależność falowania obrotów od temperatury silnika.
    Jak dla mnie to nie jest to skorelowane mimo to odepnij kostkę od czujnika i sprawdź.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 166 , 2.4 10v jtd
    Postów
    11

    Domyślnie

    No świece zamierzam wymienić w pierwszej kolejności.Tylko czy teraz jak jest ciepło to czy one nie biorą tylko udziału przy rozruchu przypadkiem ? No chyba ze w Jtdkach jest inaczej.Co do wtryskiwaczy to wlałem dzis taki preparat do czyszczenia wtryskiwaczy ,taki co sie do ropy dolewa, zobaczymy czy bedzie jakas poprawa.A jak nie to wtryski do sprawdzenia dam.A czy w 2.4 jtd w wersji 136 konnej da się sprawdzić korekty wtrysków za pomocą komputera czy raczej trzeba się bawić w próby przelewowe itd? No ja z Lubelskiego takze mam do Ciebie spory kawałek , ale mimo wszystko bardzo dziękuję

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Korekt nie zrobisz w 10v.Tylko w 20v do się to zrobić.Wymień świecę bo i tak są do wymiany i wtedy zobacz co sie będzie działo.Jeżeli to nie pomoże,to wtedy dalej będziemy się zastanawiać.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136 Km 2000r.
    Postów
    133

    Domyślnie

    Który rok jaki przebieg masz w swojej alfie?

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 166 , 2.4 10v jtd
    Postów
    11

    Domyślnie

    Faluje tylko na postoju na wonych obrotach, podczas jazdy wszystko jest jak najbardziej w porządku ,a jak złapie mi te 90 stopni to wtedy znika tez to falowanie.A powiedz mi czy jest możliwość wyczyszczenia jakos tego regulatora, czy raczej wymiana ? No w weekend jestem umówiony ze znajomym który ma komputer to wtedy może sie cos bardziej wyjaśni. Ciekawe jest to co mowisz z tym czujnikiem temperatury, bo tego nie brałem pod uwagę,jutro z rana go odepnę jak silnik będzie po całonocnym postoju to wtedy zobaczymy czy ma to jakis wpływ .Ale czy on nie jest tylko od temperatury płynu chłodzącego? Czy może tez wysyła jakies informacje do Ecu i wtedy mogły by dziac sie takie cyrki z obrotami.

    - - - Updated - - -

    Moja Alfa to rok 2000 , przebieg na blacie to 209 000 ale czy realny to śmiem wątpić jak na ten wiek auta. Chociaż silnik ma niezłego kopa , mialem wczesniej 156 z tym samym silnikiem i mimo ze tamten byl w bardzo dobrym stanie to ten dużo lepiej przyspiesza , a komfortu 166 do 156 nie ma co porównywać, nie jeden nowy samych nie jest tak wygodny i wyciszony

    - - - Updated - - -

    No świece zamierzam wymienić w pierwszej kolejności.Tylko czy teraz jak jest ciepło to czy one nie biorą tylko udziału przy rozruchu przypadkiem ? No chyba ze w Jtdkach jest inaczej.Co do wtryskiwaczy to wlałem dzis taki preparat do czyszczenia wtryskiwaczy ,taki co sie do ropy dolewa, zobaczymy czy bedzie jakas poprawa.A jak nie to wtryski do sprawdzenia dam.A czy w 2.4 jtd w wersji 136 konnej da się sprawdzić korekty wtrysków za pomocą komputera czy raczej trzeba się bawić w próby przelewowe itd? No ja z Lubelskiego takze mam do Ciebie spory kawałek , ale mimo wszystko bardzo dziękuję

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał motogold Zobacz post
    Korekt nie zrobisz w 10v.Tylko w 20v do się to zrobić.Wymień świecę bo i tak są do wymiany i wtedy zobacz co sie będzie działo.Jeżeli to nie pomoże,to wtedy dalej będziemy się zastanawiać.
    No tak myślałem ze trzeb bedzie pobawić się w ta próbę przelewową.Tak tez zrobię, najpierw świece do wymiany a potem zdam relacje czy nastąpiła jakas poprawa czy nie i wtedy będziemy dalej myśleć.

    - - - Updated - - -

    No świece zamierzam wymienić w pierwszej kolejności.Tylko czy teraz jak jest ciepło to czy one nie biorą tylko udziału przy rozruchu przypadkiem ? No chyba ze w Jtdkach jest inaczej.Co do wtryskiwaczy to wlałem dzis taki preparat do czyszczenia wtryskiwaczy ,taki co sie do ropy dolewa, zobaczymy czy bedzie jakas poprawa.A jak nie to wtryski do sprawdzenia dam.A czy w 2.4 jtd w wersji 136 konnej da się sprawdzić korekty wtrysków za pomocą komputera czy raczej trzeba się bawić w próby przelewowe itd? No ja z Lubelskiego takze mam do Ciebie spory kawałek , ale mimo wszystko bardzo dziękuję

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136 Km 2000r.
    Postów
    133

    Domyślnie

    Jak masz 209.000 to na 100% masz świece do wymiany także nie żałuj niuni. Mimo to, od tego falowanie raczej nie ustąpi.
    Co do regulatora ciśnienia paliwa, to możesz go wyjąć i umyć sitko.
    Jak masz rok 2000 to istnieje prawdopodobieństwo, że masz jednak regulator bez sitka.
    Co do falowania obrotów to bez wykresów pracy silnika i próby przelewów to takie wróżenie.
    Moim zdaniem, przyczyny falowania w układzie CR najprawdopodobniej znajdziesz w układzie paliwowym.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 166 , 2.4 10v jtd
    Postów
    11

    Domyślnie

    Witam ponownie po krótkiej przerwie sprawa rozwiązana, powód blachy i tak jak większość z was typowała, swiece żarowe wymienione i [notranslate]Alfa[/notranslate] chodzi jak trzeba teraz.Jeszcze raz dziekuje wam za cenne wskazówki.
    A tak przy okazji żeby juz nie zakładać nowego tematu to mam jeszcze jedno pytanko odnośnie przegubu , ponieważ prawdopodobnie padl mi przegub wewnętrzy prawy (stuka przy ruszaniu i zmianie biegów i bella ma wibracje podczas przyspieszania), stad moje pytanie, jak najprościej wymienić go żeby nie rozbierać przy tym za dużo rzeczy? chciałbym aby ktos z doświadczonych forumowiczów mi poradził i pokierował jak to ogarnąć dodam ze posiadam narzędzia a i dwóch lewych rak do mechaniki tez nie mam ,takze mysle ze gdyby ktos mi podpowiedział to napewno bym sobie z tym poradził.A i może przy okazji by to się innym użytkownikom na przyszłość przydało

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    GLC
    Auto
    166 2,4 JTD + Q2
    Postów
    130

    Domyślnie

    Siema.
    Ja właśnie będę wymieniał przeguby wewnętrzne ale na warsztacie razem ze sprzęgłem, olejem itd. Co Ci mogę powiedzieć ze te przeguby to już tak łatwo nie znajdziesz w dobrej cenie. Ja płaciłem za kompletne, krzyżak, flansza, oslona, smar śruby z ZR 240 PLN za sztukę pa jakiś zniżkach. Upewnij sie ze będą pasować bo były chyba inne do 136KM i 140/150KM. Na alledrogo możesz jeszcze coś utrafić. Ale przy okazji możesz wymienić sobie łożysko w podporze prawej pół osi, tak żeby mieć już na lata. numer katalogowy lozyska 62206-2RS1, SKF juz ciezkodostepny ale są jeszcze jakieś porządne zamienniki.

Podobne wątki

  1. [159] Nierówne obroty
    Utworzone przez Luko w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-11-2016, 23:25
  2. Alfa 156 2.4 jtd 136 nierówne obroty,klekocze stuka
    Utworzone przez paweu85 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-05-2015, 22:20
  3. Nierówne obroty ciąg dalszy
    Utworzone przez pakiet10000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-08-2011, 08:48
  4. [155] Nierówne obroty
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-02-2009, 19:31
  5. [145] NIerówne obroty
    Utworzone przez Zim0n w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-12-2007, 15:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory