Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Kontrolka silnika PRAWDOPODOBNIE PRZEZ EGR

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar 156giugiaro
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 TI 1.9 JTD Giugiaro
    Postów
    19

    Domyślnie Kontrolka silnika PRAWDOPODOBNIE PRZEZ EGR

    Witam! od jakiegoś czasu borykam się z problemem kontrolki silnika+auto wchodzi w tryb awaryjny, może opiszę temat od początku:|
    Kiedy moja bella 156 1.9 JTD 150 KM dostanie dużo obrotów(zazwyczaj przy prędkościach ok. 140-150 km/h) załącza mi się kontrolka silnika i auto traci na mocy, odzyskuje ją dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu pojazdu, lecz kiedy ta kontrolka już się pali i ponownie przyśpieszę do ww. prędkości ponownie wchodzi w tryb awaryjny
    Kroki które podjąłem w celu obejścia tego błędu
    -Podpiąłem auto pod komputer, wyskoczyły mi 3 błędy "chwilowe"
    -czujnik ciśnienia doładowania
    -czujnik temperatury
    -zawór EGR
    Zacząłem oczywiście od najprostszych rzeczy, zdemontowałem czujnik ciśnienia który okazał się wyjątkowo brudny, powstały wręcz na nim takie smoliste gluty, zdecydowałem się jednak przeczyścić go jedynie odpowiednim preparatem. Drogą dedukcji doszedłem do wniosku, że EGR będzie w podobnym stanie, po demontażu okazało się, że jest na nim jedynie delikatna błonka z sadzy na wewnętrznych ściankach. Taka, że wręcz nie było sensu tego czyścić. Złożyłem wszystko do kupy, podpiąłem auto ponownie pod komputer, błędów nie było. Postanowiłem upewnić się, że ponownie nie wystąpią, pojechałem w odpowiednie miejsce gdzie rozpędziłem samochód, przy prędkości 180 km/h ponownie wyskoczył mi ten błąd i auto ponownie wpadło w tryb awaryjny.
    Tu pojawia się moje pytanie. Czy obejście EGR jest dobrym pomysłem w tej kwestii? zamówiłem już czujnik temperatury, wymienię go na dniach. Może macie jakieś inne sposoby na ten problem, albo sami mieliście taki problem i rozwiązaliście go? Czekam na wszelkie sugestie, ponieważ zaczyna mnie już ta utrata mocy wkur*ać :/ pozdrawiam serdecznie alfowicze i dziękuję za już otrzymaną pomoc i za tą którą otrzymam w tym poście!
    Ostatnio edytowane przez 156giugiaro ; 27-06-2017 o 16:43

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 mJTD 16V
    Postów
    80

    Domyślnie

    Zaślepka na EGR na początek. Usuwać odrazu nie musisz ja tak trochę jeździłem. Już będzie coś wiadomo. Tylko zaślepka pełna oczywiście.


    Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    347

    Domyślnie

    Doraznie jeżeli masz ELM BT to sciągnij sobie apkę Torque i wyciągnij na pulpit obok wskazników przycisk do kasowania błędów. Można podczas jazdy wykasować błędy i nie trzeba się zatrzymywać i gasić silnika, jeżeli nie przechodzi w tryb awaryjny notorycznie oczywiście. Zawsze to mniej wku...
    A jak tam z przepływką ? Może już się konczy.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Busko Zdrój
    Auto
    ---
    Postów
    388

    Domyślnie

    Po co zaślepka, skoro w kolektorze jest pewnie masa nagaru?

    Nie ma sensu powtarzać tego, co już zostało napisane.
    Przeczytaj poradnik Maćka i wykonaj kroki w odpowiedniej kolejności:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.html

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar 156giugiaro
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 TI 1.9 JTD Giugiaro
    Postów
    19

    Domyślnie

    maxwell, pomagasz mi za każdym razem, ale tym razem się z Tobą nie zgodzę, skoro tak jak wyżej napisałem EGR miałem czyściutki to kolektor nie specjalnie ma prawo mieć masę nagaru w sobie :/

    - - - Updated - - -

    Wolałbym mieć to poprawnie zrobione, żeby błędy nie wyskakiwały, nie chcę ich kasować, ale dziękuję za radę

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mdzallas Zobacz post
    Zaślepka na EGR na początek.


    Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka
    Przy zaślepianiu mechanicznym EGR muszę coś się bawić elektrycznie w tych kwestiach? czy wystarczy założyć blaszaną grubą zaślepkę na EGR i starczy?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 mJTD 16V
    Postów
    80

    Domyślnie

    Tzn zakładasz zaślepke i nic nie musisz robić ale tak po trzecim odpaleniu pojawi sie check engine i tylko tyle będzie denerwowalo troche
    Co do kolektora możesz mieć zawalony może ktoś przed Tobą czyscil EGR, kolektor to już niełatwa sprawa to zdjęcia i może nie był ruszamy więc poziom zanieczyszczenia może być różny.

    Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Busko Zdrój
    Auto
    ---
    Postów
    388

    Domyślnie

    Zakładałeś sytuację, w której ktoś wcześniej wyczyścił EGR, a nie ruszał kolektora?
    W 16V możesz założyć zaślepkę z otworami i nie ruszać softu, albo pełną i wywalić EGR z softu, bo inaczej będzie MCSF, bez żadnych trybów awaryjnych. Tyle mówi teoria.
    W praktyce kupiłem 16V z zaślepką z dziurkami i po ~100km wywaliło check, być może ktoś ją rzeźbił i otwory były niewymiarowe.
    Oryginalna w ASO kosztuje ~70-80zł.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał maxwell Zobacz post
    W praktyce kupiłem 16V z zaślepką z dziurkami i po ~100km wywaliło check, być może ktoś ją rzeźbił i otwory były niewymiarowe.
    niekoniecznie , czasami winny jest egr który niby jest tylko lekko zabrudzony i wydaje się sprawny , a jednak troche przepuszcza spaliny przez grzyba do kolektora i to powoduje błąd egr również .


    jedyna słuszna koncepcja na to badziewie to pełne zaślepienie i wywalenie programowe , bądź emulator egr
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał 156giugiaro Zobacz post
    maxwell, pomagasz mi za każdym razem, ale tym razem się z Tobą nie zgodzę, skoro tak jak wyżej napisałem EGR miałem czyściutki to kolektor nie specjalnie ma prawo mieć masę nagaru w sobie :/
    Skoro czujnik ciśnienia doładowania miałeś cały w szlamie to jakim cudem według ciebie reszta kolektora ma byc czysta?

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar 156giugiaro
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 TI 1.9 JTD Giugiaro
    Postów
    19

    Domyślnie

    Jarku, takim cudem, że pomimo tego, że czujnik był upierdzielony to EGR był w ładnym stanie, nie był brudny, więc drogą dedukcji poszedłem, że skoro EGR czysty to i kolektor w dobrym stanie

Podobne wątki

  1. [159] Prawdopodobnie sterownik silnika uszkodzony 1.9 Jtdm 2006r 110 kw
    Utworzone przez marekkocik18 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-02-2017, 17:34
  2. [159] Kontrolka silnika, kontrolka poduszek, spadek mocy i brak reakcji wskaźnika turbo
    Utworzone przez ck82 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-10-2015, 16:30
  3. [159] Kontrolka Air Bag włączyla się po próbie zdiagnozowania błędu przez urzadzenie OBD 2
    Utworzone przez Buflo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-09-2014, 01:16
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-01-2012, 15:40
  5. [145] Czerwona kontrolka prawdopodobnie poduszka powietrzna
    Utworzone przez AR1451,9JTD w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-04-2009, 19:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory