Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Jazda po czerwonym polu w 159 1.9 JTDM

  1. #1
    Puchaczo
    Gość

    Domyślnie Jazda po czerwonym polu w 159 1.9 JTDM

    Panowie od kilku dni jeżdżę 159 1.9 JTDM 150KM (184KM)

    Ostatnio kłóciłem się ze znajomym, że jego 120-konna Meganka II nie ma szans z Alfą. Nie uwierzycie jakie było moje zdziwienie jak ledwo go wyprzedziłem na dystansie może 500m. Ale nie o to chodzi, moje pytanie brzmi następująco. Co grozi dieslowi podczas kręcenia go do ok. 5000 obr (może nawet i więcej, nie zwracałem uwagi na obrotomierz) i przy agresywnej zmianie biegów? Jazda po czerwonym polu jest równoznaczna z szybszą śmiercią silnika? Czy mogłem w jakiś sposób podczas takiej jazdy skrócić jego żywotność lub jakiegoś innego podzespołu?
    Ostatnio edytowane przez Puchaczo ; 30-06-2017 o 00:10

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2017
    Mieszka w
    Ostróda
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 16V JTDm
    Postów
    12

    Domyślnie

    Jak kręciłes diesla do 5 tys obrotów to nic dziwnego że prawie Cię objechala. Z tego co kojarzę to ten silnik najwyższy moment ma ok 2300 obrotów, potem szybko spada. Aby efektywnie wykorzystać moc i moment w dieslu z turbina trzeba niestety trzymać silnik w dosyć wąskich zakresie obrotów i szybko wajchowac; ) Co do czerwonego pola:zdrowe to to nie jest ale jeśli zdarzyło się sporadycznie to nie powinno być negatywnych efektów. Oby to tylko nie weszło w krew

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 159 1,9 Jtdm 150 km
    Postów
    123

    Domyślnie

    start od 0 może być rzeczywiście bliski wynik masa robi swoje dopiero po przekroczeniu pewniej prędkości to się niweluje i wtedy moc się liczy, ciekawe jak by stanąć z rolki i np 30-40 km/h i miałbyś start od pełnego momentu obrotowego ok 2000 obrotów myślę że wtedy była by duża różnica na korzyść Alfy, jak masz dłubaną na 184 km może masz wykres z hamowni, zobacz jak auto ma poprowadzoną moc i moment, pałowanie nic nie da, wiadomo że jtdm lubi obroty ale to jest silnik z turbo i mogą się dziać różne rzeczy, jak jest dpf to też warto znać egt i jak są zrobione nowe mapy silnika. wiadomo jak sporadycznie poleci pod czerwone pole nic się nie powinno dziać, jak będzie to codzienność to może być lipa ze sprzęgłem, dwumasem, i skrzynią m32, zespół napędowy jest dość slabym punktem 159, Ogólnie dłubanie nie powinno znacząco skrócić żywotności ale trzeba odpowiednio dbać o auto i umieć nim jeździć. Auto na wyścigi swoje pochłonie bo po prostu szybciej się zużywa i trzeba je bardziej nadzorować.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Okazjonalne zakręcenie silnika na 5 tys. nie skutkuje niczym negatywnym jesli robi się to na dobrze rozgrzanym silniku oraz nie mamy oleju w stanie do wymiany/rozcieńczonego paliwem bo wtedy nie spełnia on swoich funkcji należycie. Ważna jest też kondycja silnika bo jeśli silnik jest już dojechany (ewentualnie dojechana turbina) to zwiększamy prawdopodobieństwo , że akurat wtedy wyskoczy usterka - ale dotyczy to silników w złej i bardzo złej kondycji.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Wg. wszelkich wskaźników 184 konna [notranslate]Alfa[/notranslate] powinna objechać tę Megankę. Przy 150 koniach stosunek masy do mocy jest zbliżony. Także pewnie w tym przypadku największą rolę grały umiejętności kierowcy.
    Ten silnik najwyższą moc osiąga przy 4000 obrotów. Kręcenie go wyżej nie ma większego sensu.

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Nie dokręcisz powyżej 5K obrotów bo ten silnik do tylu się nie rozkręci bo ma odcięcie wtrysku w okolicach 4,6K obrotów chyba, ze przy czipie ci ktoś podniósł odcinkę powyżej 5K to się może źle skończyć... ale fajny temat, trochę mnie rozbawił... najpierw zapierdalanie ile fabryka dała żeby pokazać kto rządzi na dzielni, a później z płaczem na forum czy coś się czasem nie popsuje

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    chyba, ze przy czipie ci ktoś podniósł odcinkę powyżej 5K to się może źle skończyć
    Albo olej zassie z dolotu od uszkodzonej turbiny

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    No to zostaje jeszcze klapa gasząca.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-08-2016, 14:15
  2. [159] 2.0 JTDM, jazda ze stałymi obrotami, falowanie ciśnienia doładowania
    Utworzone przez kedzior303 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 14-07-2015, 19:41
  3. Podłoga i baterie w czerwonym kluczyku
    Utworzone przez arczimi w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-07-2013, 19:14
  4. Brera 2.4 JTDM - jazda próbna
    Utworzone przez rafter w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-10-2008, 17:20
  5. [146] problem z czerwonym lakierem
    Utworzone przez Abrial w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-07-2008, 13:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory