Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Wydech przelotowy AR166 2.4JTD 136 KM (RADY,PORADY)

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie Wydech przelotowy AR166 2.4JTD 136 KM (RADY,PORADY)

    AR 166 2.4JTD 136KM .Chce włożyć wydech przelotowy(od początku do końca) Chętnie posłucham,zasiegne rady,porady,informacji od osoby,która ma o tym pojęcie.Nie chce spadkow mocy,wzrostow mocy,nie zależy mi też na dźwięku choć jeśli jest możliwość uzyskania ładnego to jestem za.Przelot chce zrobić dlatego,że obecny wydech i tak będę wywalal a chcialbym,zeby spaliny mialy "luźniej do wyjscia".Z niewiadomych to: ilość tłumików,odkad zaczynać(kolektor turbo),czy kończyć to jakimś rozgałęzieniem na dwie rury(prawa,lewa) czy jedna rurką?Chętnie posłucham kogoś ogarniętego.Termin,w którym chciałbym zacząć to koniec września u dobrego tlumikarza-on pewnie też mi troche doradzi ale chciałbym już być przygotowany(czy brnąć w niewiadomo jakie rury,tłumiki itp.) Ogolnie wydech ma być trwały,porządny,służyć wiele lat,nie dławić motoru,ma być przy seryjnym programie(choc w przyszłości planuje delikatna wzwyzke mocy) i jak się da to miłym i przyjemnym w odsłuchu.

    Wysłane z mojego SLA-L22 przy użyciu Tapatalka

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    252

    Domyślnie

    Ja będę robił u siebie ala przelot ale z racji tego że nie chce żeby darl jape non stop planuje to zrobić tak down pipe 2.75 cala sportowa strumienica lub tłumik środkowy przelotowy zobaczę ile będzie miejsca potem prosta rura im mniej zakrętów tym lepiej na 2.5 cala do tłumika końcowego. I końcowy będzie po prostu taki jaki mi się będzie podobal i tyle z tym że u mnie będzie hybrydowe turbo więc będzie więcej spalin wywalac. Full przelot odradzam wsadz jakiś środkowy tłumik bo będzie za głośno moim zdaniem

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dawid_007_04
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Tucze
    Auto
    Była Alfa 155 2,5 TD 1994r. Alfa 166 3.2 V6 , Alfa 166 2,4 JTD 2000 r
    Postów
    327

    Domyślnie

    Miałem całkowity przelot w swojej 2.4 Jtd 136, wytrzymałem tak miesiąc. Pierwsze co to pozbawisz się całkowicie komfortu w aucie druga rzecz to zrobi ci się duży lag na turbo, potrzebna będzie korekta mapy. No i kolejna rzecz, turbo w 2.4, 136KM ma zmienną geometrię sterowaną mechanicznie i żeby coś grzebać potrzebne MBC a z racji tego że wydech luźny to ciężko jest to ogarnąć. Po miesiącu i zabawach z MBC wleciał końcowy wydech. Turbo musi mieć delikatny opór spalin.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    252

    Domyślnie

    W cf2 można zrobić mapę na samym paliwie i zrobić sobie 160 koni ale auto będzie dymic, dwa że dołożenie do tego całkowitego przelotu zamyka nam całkowicie drogę do dalszego podnoszenia mocy. Jedyna opcja to przynajmniej jeden tłumik plus moim zdaniem środkowy sportowy tlumik i wtedy będzie to działać a jak braknie mocy wrzucamy mbc i można spokojnie podchodzić pod 180 koni i to już fajnie jedzie

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    Wychodzi na to,ze przynajmniej jeden tlumik bede musial zalozyc(zalezy mi przede wszystkim na komforcie).Co do mocy to nie mam zamiaru nic modzic-wlasnie o samej mapie do max 170 km w przyszlosci myslalem.zdecydowanie w tym aucie mi to wystarczy. Mam jeszcze 147 q2 juz na 180KM zrobiona i tam sobie cos moge dlubac tym bardziej,ze juz wyciete klapy i dpf. W tej 166 chce miec komfort,dostateczna moc przy wyprzedzaniu i pewny,sprawny uklad wydechowy dlatego tak mysle nad przelotowym ukladem,skoro minimum jeden tlumik to juz pelny przelot odpada...i nie wiem teraz czy koncowy czy srodkowy tlumik lepszy(w ostatecznosci wstawie dwa tyljo musze sie jeszcze rozeznac...a strumiennica w dizlu...hmmm czytalem gdzies,ze to bardzo zly pomysl.

    Wysłane z mojego SLA-L22 przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    252

    Domyślnie

    Tak jak pisałem kwestia budżetu wrzuć jakiś środkowy sportowy np turboworks i załóż jakąś ładną końcowe i reszta proste rury i będzie git do tego mapa i mbc i spokojnie 170 koni uzyskasz. I będziesz miał komfort podróży

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Tak z ciekawości - pisząc "co najmniej jeden tłumik" macie na myśli komorowy? Bo tłumik przelotowy też przecież może być - wytłumi dźwięk, a nie spowolni spalin.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    W jtd w serii są tłumiki przelotowe.

    Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    252

    Domyślnie

    Tak komorowy do wyciszenia, spaliny zwolni zwezka przy przejściu z szerszego dp na mniejszą średnicę dlatego zaleca się zrobić dp 2.75 a dalsza część wydechu na 2.5 cala

Podobne wątki

  1. Skrzynia biegów AR166 2.4jtd 103kw
    Utworzone przez 166fan w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-01-2018, 15:19
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2017, 08:42
  3. Rzęzi sprężarka klimy (?) AR166 2.4JTD
    Utworzone przez juventino87 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-06-2017, 21:43
  4. [159] Tłumik przelotowy w dieslu
    Utworzone przez MarBi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2014, 23:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory