Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Misa olejowa jak wymienic?

  1. #1
    gondas
    Gość

    Domyślnie Misa olejowa jak wymienic?

    Witam mam problem jak w opisie, Niestety przytrafiło mi sie to dzis jadac droga która jezdziłem setki razy zawsze z ta sama predkoscia ok 80 i pech chciał ze drogowcy wymyslisli sobie tam ze postawia betonowego Policjanta tzw urywacza zawieszen. Sprawa dosc swierza bo nie zdazyli nawet postawic tam znaków ostrzegawczych A droga przez las i jeszcze zajsty byłem troche moja towarzyszka.Oderwałem sie na chwile od ziemi no i niestety przy udeżeniu pekła mi miska olejowa. I moje pytanie do was moi drodzy czy zdołam to wymienic sam i co mi bedzie do tego potrzebne, na szczescie mam taka 2 mise z innego silnika. Nie wiem jakim silikonem sie to kleji i gdzie go mozna dostac. Czy przy wymienie trzeba na cos szczególnie zwrocic uwage? Prosze o pomoc pozdrawiam!

  2. #2
    arczimi
    Gość

    Domyślnie

    Dołanczam się z pytaniem. W eprze pisze ,ze nazywa sie to klej....Pisałem na allegro do sprzedawcy powiedział,że jest duża tuba i kosztuje 68 zł.///Tylko dużo zostanie i co ja z tym potem zrobię.?Proszę o podanie czegoś sprawdzonego.No i pytanie czy muszę wymienić olej. Obecny ma przejechane 500km....Muszę na nowo uszczelnić bo delikatnie mi sie poci pod tym uszczelniaczem który jest obecnie. Wygląda on jak silikon do akwarium.

    Co do twego pytania to na pewno musisz spuścić olej. O ile go jeszcze masz

  3. #3
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Taki klej można kupić w ASO nr. katalogowy 71713687, cena ok 55 zł. w pudełku jest tubka firmy Loctite oznaczona chyba 5910. Więc jak nie ASO to sklepy motoryzacyjne i poszukać tego Loctit'a, ewentualnie godne polecenia Goetze 34-000410-00, Reinz 70-31414-10. Ceny za te dwa ostatnie w okolicach 30 zł. opakowanie wielkości tubki pasty do zębów (taka ilość wystarczy).

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Nie było oznakowania?
    To niech miskę wymieni Ci zarządca drogi, trzeba walczyć o swoje.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    klej a raczej sylikon to nie problem, idz do pierwszego lepszego sklepu i kup sylikon wysoko temperaturowy (bodajże czerwony) kosztuje coś koło 20zł i nie smaruj miski bardzo duża ilością tylko cienko na środki (środek miejsca przylegania miski do bloku silnika tak dla jasności) i otwory w około a jeśli chodzi o wymianę samej miski to ja to sam robiłem i jest to dość upierdliwa operacja, w każdym razie będą o ile dobrze pamiętam 2 lewarki 1 do podniesienia samochodu a drugi do uniesienia/podtrzymania silnika. Będziesz musiał odkręcić część wydechy i chyba 2 łapy trzymające silnik od spodu. Jak bym miał zdjęcie to bym Ci coś konkretniej pokazał ale aktualnie nie mam dostępu do kanału. A! i jeszcze będziesz potrzebował długi klucz nasadowy do odkręcenia śrub trzymających miskę od strony bagażnika. Pewnie cała wymiana zajmie Ci cały dzień ale nie jest to czymś trudnym i nie trzeba wyjmować silnika prawie bym zapomniał. Będziesz musiał kombinować z założeniem miski bo będzie Ci przeszkadzał smok pompy, nie denerwuj się mi sie udało po 20 min
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    W JTD nie trzeba odkręcać łap silnika, napewno przeszkadzaja elementy wydechu. Miałem robioną wymianę uszczelniacza miski bo pociło się na połączeniach. Koszt około 400pln w ASO. W sumie za tyle roboty warto zapłacić. Mechanikowi zajęło to około 4 godzin. Ale widziałem że zrobił to starannie. Olej wymieniałem, ale jak ktoś złapie stary olej to można przecedzić przez pończochę i wlać jeszcze raz

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jimmy Zobacz post
    W JTD nie trzeba odkręcać łap silnika,
    przecież Godas ma napisane " Alfa Romeo 156 2.0 T.S " po lewej stronie pod nickiem więc jakie JTD?
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  8. #8
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    aby zrzucić należy odkręcić dwururkę wydechu od kolektora wydechowego i pokolei śruby odkręcić dookoła nie pamiętam jaki to klucz ale jak się nie mylę to torx jakiś. w grudniu ściągałem swoją. po odkręceniu może sama nie zejść ja do pomocy użyłem malego łoma tak się wkleiła na silikonie. no i kanał by się przydał. niech ktoś mnie poprawi jak się mylę

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

Podobne wątki

  1. Cieknąca misa olejowa 2.4 jtd
    Utworzone przez alli33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 17-02-2012, 20:03
  2. [145] pomocy misa olejowa
    Utworzone przez papa16b w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-04-2011, 11:31
  3. [146] Misa olejowa
    Utworzone przez Qros22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory