Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: [GT] - Wtryski? Cewki? Zapłon? - Dziwny problem

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie [GT] - Wtryski? Cewki? Zapłon? - Dziwny problem

    Hej!

    Od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem GT , 2.0 JTS - 2006 rok.

    Od kupna nie miałem żadnych problemów. Dobry olej, rozrząd, świece - i tak przez 3 lata.

    W grudniu zaczęły się małe problemy.
    Przy dużych prędkościach +150km/h - 170km/h - wywalało czasem CHECK ENGINE - oczywiście błąd się pojawiał by po paru sekundach żeby zaraz zniknąć z deski. Auto w żaden sposób nie reagowało negatywnie - nie szarpało, nie strzelało. Jechało z pełną mocą.

    Oddałem auto w grudniu do serwisu.
    Wymiana świec, rozrządu - auto działa, jednak błąd zmienił trochę formę działania.

    Teraz - błąd pojawia się CZASEM jak auto postoi i go odpalę.
    Uruchomię auto - pochodzi 30-60 sekund i wywali na chwile błąd. Czasem błąd sam zgaśnie, a 1/20 przypadków - zostanie zapisany w pamięci i świeci ciągle.

    Posiadam kabelek i MultiEcuScan. Wywalam błędy i pojawiają się takie jak na zdjęciach.

    Oczywiście - zamieniłem miejscami świece, cewki - i nic. Dalej ciągle wywala błąd na 3 cylindrze.

    Nie wiem czy to nie jest związane z dużą wilgotnością. Jak jest ciepło - błąd praktycznie nie wywala. Kupiłem nawet 2 preparaty z LIQUY MOLY - do czyszczenia wtrysków.
    Zalałem 2x pełny bak, 2x preparat i nic. Ani lepiej , ani gorzej.


    Auto posiada normalną moc, przyspieszenie. Czasem jak wywali błąd - można usłyszeć, że delikatnie strzela z rury. (mam zamontowany przelotowy wydech).
    Nie leje mi paliwo na ziemie, nie odnotowalem zwiekszonego spalania.

    Tankuję cały czas na Shellu - głownie V-power 95.
    Ostatnio zdarzyło mi się jeździć na 100 oktanach - ale od tego czasu, przepaliłem kilka baków 95tki.

    Ktoś ma jakiś pomysł?
    Może ktoś ma jakieś sugestie?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	blad 1.jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	50.4 KB
ID:	254603   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	blad 2.jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	59.4 KB
ID:	254604  

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Wilgoc podejrzewasz? to moze przewody zaplonowe maja przebicie? Nie pisales ze wymieniali.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał szaq Zobacz post
    Wilgoc podejrzewasz? to moze przewody zaplonowe maja przebicie? Nie pisales ze wymieniali.
    Auto cały czas stało w garażu jednak tą zimę spędza pod chmurką....

    Nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei...

    Kable? - mam cewki.. podmieniałem je i dalej pokazuje na 3cim cylindrze.
    Ostatnio edytowane przez kobielczak ; 05-02-2019 o 17:57

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Zaczęłabym od sprawdzenia jak silnik pracuje w różnych warunkach i od rozrządu. Po prostu bez parametrów nie ma dla sensu, nie potrafię z nich nie korzystać. Od nich zależy w tej chwili czy dalej walczę, czy odpuszczam. Tylko, że ja mam czym sprawdzić, bez demontażu i mam odniesienie. Co prawda mogłabym Ci podać odniesienie, ale musiałbyś uwierzyć, a z tym zawsze jakiś jest kłopot.

    Może kupiłabym swoje, nowe blokady HP (mam je sprawdzone). Tym bardziej, że samochód jest po wymianie rozrządu. W sumie tak właśnie zrobiłam, nie raz, a dwa razy już. Trochę niepokoi mnie to, że MCSF nie znika czasami. I generalnie p0300 to nie jest nigdy dobrze rokujący błąd, wg mnie. Po prostu syf w głowicy sprzyja mu, ale można się go pozbyć czasami. Dlatego nie wiem.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-07-2016, 09:38
  2. Problem z badaniem cewki 2.5 v6
    Utworzone przez ToySoldier0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-03-2014, 16:04
  3. Wtryski problem
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-06-2013, 19:27
  4. Problem z A.R 147 1.6 105KM - Cewki - stabilizator
    Utworzone przez damian2x w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-02-2013, 19:28
  5. 2.4 JTD wtryski problem
    Utworzone przez kokos871 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-01-2010, 12:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory