Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Problem ze skrzynią biegów po wymianie sprzęgła

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Emek
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Jelenia Góra/Holandia
    Auto
    159/1.9jtdm 150km/2006
    Postów
    63

    Domyślnie Problem ze skrzynią biegów po wymianie sprzęgła

    Witam

    Zwracam się z prośbą o pomoc/informacje.

    Wczoraj wymieniłem sprzęgło gdyż łożysko było już przepalone i strasznie wyło przy wciskaniu pedału sprzęgła. Po odebraniu samochodu od mechanika zrobiłem jakieś 60 km i nie zauważyłem nic niepokojącego. Jednak dziś wybierając się w trasę do Holandii a raczej będąc już w drodze zauważyłem, że przy zmianie biegów z 2 na 3 mam problemy. Bieg nie wchodzi za pierwszym razem, są problemy. Nie jest tak jak zawsze tzn bieg nie zmienia się jak po sznurku...nie wiem co może być przyczyną i czy problem jest poważny. Dzwoniłem do mechanika by mu o tym powiedzieć, ale nagrałem się tylko na pocztę. Nie chciałem, żeby później było tak, że powie, że to z mojej winy coś się stało. Niestety przez najbliższe 2 tyg nie będę w Polsce więc, muszę poczekać. Dodam, że inne biegi działają ale odnoszę wrażenie, że przy zmianie biegów jest za duży luz drążka zmiany biegów.

    Jeśli potrzebujecie jeszcze jakiś informacji, chętniej opiszę problem dokładniej.

    Z góry dzięki za wszystkie propozycje co to może być....


    Pozdrawiam Emek

  2. #2
    VIECIO
    Gość

    Domyślnie

    Może docisk na sprzęgle??? zły montaż??? ;/ to było by już kiszka...
    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Emek
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Jelenia Góra/Holandia
    Auto
    159/1.9jtdm 150km/2006
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał VIECIO Zobacz post
    Może docisk na sprzęgle??? zły montaż??? ;/ to było by już kiszka...
    Pozdrawiam
    No niestety samemu nie mam jak tego sprawdzić, a sprzęgło było wymieniane łożysko, docisk, tarcza. Strasznie jakoś to nie przeszkadza w użytkowaniu, no ale nawet na przepalonym łożysku mimo wycia, nie miałem problemów ze skrzynią biegów, a teraz sie pojawiły...

  4. #4
    ViP Pirat drogowy Avatar Karol88
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kowary, Poland
    Auto
    146 1.7 16v, 166 2.0 V6 TB
    Postów
    245

    Domyślnie

    Ja ostatnio wymieniłem sprzęgło w Kowarach u Gadomskiego. Bardzo profesjonalna stacja obsługi pojazdów zaraz koło fabryki dywanów. Zrobiłem jakieś 3500tys km i wszystko świetnie.
    była - Czarna 146 1.4 Boxer
    była - Verde Minerwa 166 2.0 V6 TB

    jest - Blue Mate 146 1.7 16v Boxer
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rugi_raz_.html

    jest - Crosswagon Q4

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    To raczej wina nie sprzęgła tylko samej skrzyni. Zacznij od zmiany oleju. Pewnie masz też powyciągane linki i luz na tulei- typowe dla AR.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Emek
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Jelenia Góra/Holandia
    Auto
    159/1.9jtdm 150km/2006
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaes Zobacz post
    To raczej wina nie sprzęgła tylko samej skrzyni. Zacznij od zmiany oleju. Pewnie masz też powyciągane linki i luz na tulei- typowe dla AR.


    Mógłbyś mi napisać dokładnie co i jak sprawdzić, tak mniej więcej żebym miał pewność, że to jest to na pewno.


    Pozdrawiam Emek

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    To jest raczej winna mechanizmu prowadzenia lewarka zmiany biegów

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Emek Zobacz post
    Mógłbyś mi napisać dokładnie co i jak sprawdzić, tak mniej więcej żebym miał pewność, że to jest to na pewno.


    Pozdrawiam Emek
    Najpierw zmień olej najlepiej na dedykowany dla Twojego modelu i na razie to tyle co we własnym zakresie możesz zrobić. Jeżeji chodzi o luz, to mogą być wyciągnięte linki, nie wiem jaki masz model ts jtd czy bx , oryginały do bx są niedostępne, podobno robi jakaś firma LINOR. Tuleja metalowa-gumowa lewarka do bx też nie do zdobycia, chyba że używka, poprostu trzeba żyć z luzem, tak jak ja i wielu innych.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Emek
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Jelenia Góra/Holandia
    Auto
    159/1.9jtdm 150km/2006
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaes Zobacz post
    Najpierw zmień olej najlepiej na dedykowany dla Twojego modelu i na razie to tyle co we własnym zakresie możesz zrobić. Jeżeji chodzi o luz, to mogą być wyciągnięte linki, nie wiem jaki masz model ts jtd czy bx , oryginały do bx są niedostępne, podobno robi jakaś firma LINOR. Tuleja metalowa-gumowa lewarka do bx też nie do zdobycia, chyba że używka, poprostu trzeba żyć z luzem, tak jak ja i wielu innych.

    Olej był zmieniany podczas wymiany sprzęgła. Więc nie wiem czy jest sens następnej wymiany. Model to 146 1,6 TS Junior. A i jeszcze pytanko czy możliwe jest, że mechanik po wymianie sprzęgła przy składaniu coś uszkodził ? Bo jak mówiłem nawet na rozwalonym sprzęgle nie było żadnych problemów ze skrzynią. Jeśli to było by z jego winy to zawsze mogę się starać o naprawę w ramach jako takiej gwarancji bo obecnie u mnie z kasa krucho, gdyż jeszcze wymieniałem pare rzeczy w Alfie. I odnośnie tego pytanie. Czy istnieje jakaś regulacja klocka hamulcowego z przodu ? Bo po wymianie odnoszę wrażenie jakby lewy przedni klocek cały czas tarł o tarcze i na tarczy w jej dolnej części zostaje taki rdzawy pasek. Po prawej stronie to nie występuje.

    Aha jeszcze jedno pytanko. Żarówka przeciwmgłowa z tylu jest nie przepalona bo sprawdzałem, bezpiecznik też jest ok, to w czym może być problem, że nie działa ? Po wciśnięciu guzika nie zapala się też kontrolka na desce, sprawdzałem przewody, bezpieczniki, sama żarówkę i była ok.

    Pozdrawiam Emek

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Emek Zobacz post
    czy możliwe jest, że mechanik po wymianie sprzęgła przy składaniu coś uszkodził ?
    Możliwość jest zawsze, ale gdyby coś uszkodził za sprzęgłem, to by był problem z wbiciem każdego biegu, nie tylko trójki. A u mnie też muszę "szukać " biegu trzeciego, przy przełączaniu z dwójki. Co do klocka, to może jeszcze się nie dotarł do tarczy.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

Podobne wątki

  1. [159] Problem ze skrzynią biegów
    Utworzone przez 89ozzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-07-2013, 19:31
  2. Problem ze skrzynią biegów.
    Utworzone przez raph w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 14:28
  3. Problem ze skrzynią biegów
    Utworzone przez Scoobany w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-12-2011, 09:55
  4. [145] Problem ze skrzynią biegów
    Utworzone przez Dono w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-01-2009, 20:03
  5. Problem ze skrzynią biegów
    Utworzone przez BART145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-02-2007, 11:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory