Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Proszę o podpowiedź bo moja dziecinka ma problem

  1. #1
    adlerkm
    Gość

    Exclamation Proszę o podpowiedź bo moja dziecinka ma problem

    Witam serdecznie. Niedawno kupiłem AR 156 1.6 16v TS z 2000r i mam z nią problem.Mianowicie silnik wkręca się na obroty dość ospale, w czasie jazdy do 3000 RPM jest w miarę dobrze ale jak tylko sięgnie 4000 to tak jak by spadochron mi się otworzył. No i to spalanie jak mały czołg. Na postoju w momencie dodania gazu( delikatnie) wchodzi do 7000 ale gwałtownie, to nie możliwe zaraz się dusi i tak samo jest podczas jazdy. No i jak tu wyprzedzać. Kiedy próbowałem odłączyć przepływomierz to silnik stał sie żywszy, ale z kolei z tyłu czarna chmara dumu, z resztą na podłączonym przepł. dym z tyłu jest też czarny ale nie tyle.(przy wyższych obrotach). Błędy z kompa pousuwane i bez ponownego wchodzenia.W sumie to jeden jest który mówi coś o "autonauce" czy coś w tym stylu podczas gwałtownego przyspieszania. Słychać z silnika podczas pracy klekot, który w miarę rośnięcia temperatury cichnie. Nie wiem co mam robić a nie chcę pozbywać sie tej maszyny bo jest zaj.... Proszę Was o pomoc
    A zapomniałbym. Kiedy odłączyłem przepł. to silnik stał się żywszy, lecz nie przeniosło się to na moc znaczy na przyśpieszenie.Tylko tyle że nie było tej dziury w obrotach .
    Ostatnio edytowane przez adlerkm ; 26-07-2009 o 11:48

  2. #2
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    Trzebe podpiąć pod kompa z prawdziwego zdarzenia bo tak wróżenie z fusów... Sprawdzić napięcia lambdy, obadać napięcia przepływki (chociaż z opisu wynika że już możesz kupić nową). Wariata masz pewnie do wymiany, pytanie kiedy był robiony rozrząd bo przy wymianie wariata trzeba go zrzucić... Suma sumarum juz z tych 3 rzeczy auto może się zachwowyć tak jak piszesz... Pewnie sie zalewa z powodu błednych parametrów podawanych przez czujniki...
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  3. #3
    adlerkm
    Gość

    Domyślnie

    Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem.
    Powiem tak : sonda daje normalne wskazania (działa) , podłączyłem pod komputer BOSCH KTS i to właśnie na nim wyszedł ten błąd o samoprzyuczeniu sterownika ( moge mylić nazwy ale w poniedziałek napiszę dokładnie co to jest i kod błędu) .Czy może być taka sytuacja że wariator jest zacięty albo coś innego z nim jet nie tak że w momencie kiedy faza powinna sie przestawiać to sie nie przestawia ? Lewego powietrza nie ma (sprawdzone ) obroty silnika ładnie trzyma na jałowym kiedy włącze klimę też jest ok.
    Ostatnio edytowane przez adlerkm ; 26-07-2009 o 12:27

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Jak na mój gust to przepływomierz i/lub sonda lambda do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    dejwa1
    Gość

    Domyślnie

    ja zacząłbym od wymiany oleju filtrów oraz rozrzadu. moze to własnie wina przypchanego filtra powietrza...?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    A jak kolega odpina przepływkę to się odtyka? Czemu ludzie nie czytają dokładnie, ręce opadają. Popieram "diagnozę" Maćka, najpewniej przepływka i wariat też może coś w tym mieszać.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  7. #7
    adlerkm
    Gość

    Domyślnie

    Panowie dziękuję za podpowiedzi, ale dalej jest coś nie tak. Mianowicie przepływka pomierzona na jałowym 1.4V a na 3000 obr. jest 2V. Cały czas wchodzi mi kod 1173 co to za ustrojstwo ? Wariator wymieniony i jest delikatna poprawa. Nie wiem co dalej. Czy może tak być że te pomiary są ok, a z przepływomierzem jest coś nie tak ?
    Ostatnio edytowane przez adlerkm ; 27-07-2009 o 22:48

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar borsukmax
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    piotrków trybunalski
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.8 106KW TS
    Postów
    531

    Domyślnie

    miałem podobnie rozrząd od razu i wariat dławił się przy 4 tysiach aż do 5,5 tysia na kts wykazy dobre ze przeplywka chodzi i ze sonda dobra,wymieniłem sondę poprawa na trzy dni no to zaraz przeplywka jak ręka odjął idzie jak burza ten kates musi być w rekach kogoś kto się zna bo jak nie to lepiej kupić jakiś interfejs na allegro i samemu błędy kasować

Podobne wątki

  1. [146] Falujące obroty podpowiedź
    Utworzone przez Telbi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-06-2011, 13:38
  2. Selespeed. Prośba o podpowiedź.
    Utworzone przez tomekdominik w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-06-2010, 07:29
  3. podpowiedź-wymiana zawieszenia
    Utworzone przez perrodeltango w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-09-2009, 15:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory