Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Klimatyzacja w trybie AUTO a obieg powietrza - zasada działania, pytanie!

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 07105415
    Dołączył
    08 2020
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia 2.0/200KM
    Postów
    250

    Domyślnie Klimatyzacja w trybie AUTO a obieg powietrza - zasada działania, pytanie!

    Panowie,

    Czy jeśli macie ustawiony tryb AUTO to co się dzieje ze wskazaniem obiegu powietrza na tym samym przycisku?
    Zwróciłem uwagę, że gdy ustawię cyrkulację na tryb A to po paru minutach to wskazanie gaśnie... Pytam bo i w BMW czy Volvo zawsze w trybie AUTO paliło mi się A jeśli tak ustawiłem... Jak jest u Was?

    W instrukcji słowa nie ma na temat zasady czy logiki działania obiegu powietrza... Czy może jest tak, że w AUTO ma nie palić się nic a w trybie manualnym klimatyzacji można włączyć automatyczną cyrkulację?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2020
    Auto
    Giulia 2.2 Super MT
    Postów
    155

    Domyślnie

    Obieg zamkniety zawsze sam przeskakuje w obieg otwarty po jakims czasie. Przynajmniej tak bylo w kilku autach, ktore mialem. Logiczne, zeby przewietrzyc wnetrze natlenionym powietrzem.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 07105415
    Dołączył
    08 2020
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia 2.0/200KM
    Postów
    250

    Domyślnie

    Ja myślałem, że A sprawia że obieg jest generalnie otwarty i zamyka się wtedy gdy potrzeba, automatycznie....

    ....a z tego co teraz zrozumiałem to A i M zamykają obieg a gdy nie jest podświetlany żaden symbol oznacza to że obieg jest otwarty, tak?))
    Ostatnio edytowane przez 07105415 ; 30-11-2020 o 21:43

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TB Sport + LPG Tartarini EVO 01
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Tak.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Mordor, korzenie z WGM
    Auto
    Giulia 2.0 pb 200 KM '17 Vulcano Black. Wcześniej 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Grigio Titanio.
    Postów
    483

    Domyślnie

    Jaka jest zatem roznica miedzy "A" oraz "M" w przypadku zamknietego obiegu?

    Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArcoMancino Zobacz post
    Jaka jest zatem roznica miedzy "A" oraz "M" w przypadku zamknietego obiegu?

    Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
    No jak obieg jest zamknięty to żadna, jest tak samo zamknięty. Tylko że w A sam się otworzy, a w M pozostanie zamknięty cały czas do wyłączenia

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar marco_radik
    Dołączył
    06 2019
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    Giulia my21
    Postów
    50

    Domyślnie

    A ja żeby nie zakładać nowego zapytam tutaj też w związku z klima.
    Otóż gdy miałem wcześniej inne auta z manualną klimą trzymałem się pewnej zasady która moim zdaniem się sprawdzała. Mianowicie kilka km przed planowanym postojem wyłączałem klimę aby parownik zdążył się ususzyc z wilgoci. A czy może w giulii jak i zresztą innych w miarę nowszych i nowych autach jest to jakoś opatentowane bo raczej przypuszczam mało kto bawi się w takie wył wcześniej. Aby ta wilgoć z tej zamkniętej przestrzeni osuszyla się czy też wyparowała aby nie tworzyć grzyba?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    565

    Domyślnie

    Cytat Napisał marco_radik Zobacz post
    A ja żeby nie zakładać nowego zapytam tutaj też w związku z klima.
    Otóż gdy miałem wcześniej inne auta z manualną klimą trzymałem się pewnej zasady która moim zdaniem się sprawdzała. Mianowicie kilka km przed planowanym postojem wyłączałem klimę aby parownik zdążył się ususzyc z wilgoci. A czy może w giulii jak i zresztą innych w miarę nowszych i nowych autach jest to jakoś opatentowane bo raczej przypuszczam mało kto bawi się w takie wył wcześniej. Aby ta wilgoć z tej zamkniętej przestrzeni osuszyla się czy też wyparowała aby nie tworzyć grzyba?
    To jest dobra szkoła, sam to stosuje. Nie ma żadnego patentu w autach z klima automatyczna więc warto wylaczac ręcznie by parownik i kanały wentylacyjne osuszyc

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    345

    Domyślnie

    To bardzo dobra i skuteczna metoda na osuszenie klimy przed postojem samochodu. Niestety w Giulii (i pewnie Stelvio) nie zawsze skuteczna. W pewnych sytuacjach kompresor klimy pracuje nawet jeśli sądzisz że go wyłączyłeś przyciskiem i kontrolka na tym przycisku zgasła. Np. gdy masz włączone wycieraczki (i sensor deszczu melduje o kroplach na szybie), to klima jest cały czas włączona, jak zaparkujesz i po np. 30 min powrócisz, to po odpaleniu poczujesz wilgoć wylatującą z nawiewów. Są też pewno i inne sytuacje gdy kompresor klimy chodzi "samowolnie"...
    A co do osuszania automatycznego: kolega miał jakąś topową Insygnię i twierdzi, że w niej klima sama się osuszała po zamknięciu samochodu...

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar marco_radik
    Dołączył
    06 2019
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    Giulia my21
    Postów
    50

    Domyślnie

    No to już nic innego pewnie nie zrobię od siebie w tym celu. Kontrolka gaśnie od ac i po kilku chwilach już faktycznie czuć że się wyłaczyla. Takich sytuacji na razie nie miałem o których piszesz. W moim wcześniejszym aucie był słyszalny dźwięk wł sprężarki, tutaj cichutko i w sumie dobrze. Pozostaje kontrolka.

Podobne wątki

  1. [159] Zasada działania klimatyzacji.
    Utworzone przez MarekNeo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 23-07-2014, 15:40
  2. zasada działania turbiny.
    Utworzone przez aIfagt19jtd w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 07-01-2013, 15:35
  3. [159] Klimatyzacja w trybie FULL AUTO przestawia się w obieg zamknięty - trzeba nabić?
    Utworzone przez nicki w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 31-07-2012, 16:05
  4. zasada działania układu CR
    Utworzone przez viruskill w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 17:58
  5. [166] zasada działania Sportronic
    Utworzone przez perrodeltango w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-10-2008, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory