Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: 2.0 ts dość mocno dymi na czarno

  1. #1
    LSTOMAS
    Gość

    Exclamation 2.0 ts dość mocno dymi na czarno

    Mam problem... Moja AR 156 2.0 TS wczoraj zaczęła dość mocno dymić na zimnym silniku na czarno. :-( wydaje mi sie ze po przełączeniu na gaz nie ma żadnego dymu. Wydaje mi się też, że tłumik końcowy będę miał do wymiany bo zaczyna juz "purkać" i widze ze jest przerdzewiały ale czy to jest przyczyna dymienia?? Jeżeli nie to co? Na oleju mam przejechane jakies 8 tys km. Pomożcie prosze :-((

  2. #2
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Dymienie na czarno to objaw zbyt bogatej mieszanki. Z olejem nie ma to raczej nic wspólnego, spalanie oleju daje dym niebieski i charakterystyczny zapach przypalanych sezamków. Są dwie najbardziej prawdopodobne możliwości:
    1. walnięty przepływomierz. Na początek zacząłbym od sprawdzenia przepływomierza. Jeśli jest ok, to wina leży pewnie po stronie źle działającej instalki LPG.
    2. Zakładam, że instalacja LPG to wytrysk gazu. Instalacja osiąga limit wydajności więc daje zbyt ubogą mieszankę. ECU silnika próbuje wydłużać czasy wtrysku i być może na LPG chodzi zadowalająco, ale zapamiętane czasy dla benzyny są zbyt długie. Silnik się zalewa podczas pracy na benzynie. W tym wypadku wymagana jest interwencja myślącego speca od gazu. Uwaga bardzo trudno o takich
    P.S. Diagnostyka przepływomierza to jednak podstawa i od tego zacznij.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Podstawa:
    W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny.
    Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki.

    Niebieski
    Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.

    Biały
    Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.

    Czarny
    Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.

    Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.

    Jest to cytat z arykułu - "Dym z rury wydechowej"

    Źródło:http://www.motofakty.pl/porady/eksploatacja.html
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Dymi na czarno
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 15:17
  2. dymi na czarno siwo
    Utworzone przez robotix666 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-04-2015, 21:56
  3. 1.6 ts dymi mocno przy odpalaniu
    Utworzone przez barjew w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 13:52
  4. dymi na czarno
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 05:34
  5. Alfa 147 1.9 JTD - nie dymi za mocno - film
    Utworzone przez zasit w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 08:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory