Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Błąd Sterring Corrector, VDC, Hill Holder - wrzuca w tryb awaryjny 10km/h

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Matthev
    Dołączył
    03 2022
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Progression 170KM
    Postów
    3

    Exclamation Błąd Sterring Corrector, VDC, Hill Holder - wrzuca w tryb awaryjny 10km/h

    Cześć,
    mam Giuliette 1.4 16v TB MultiAir 170KM rok 2010, kupiłem ją w marcu, zrobiłem 1600km i zaraz zaczęły się dziać cuda.
    Na wstępie powiem że od razu po zakupie był wymieniony rozrząd, filtry, oleje, wszystkie świece, listwa wtryskowa, podstawa od radia na dachu, i tylna prawa lampka światła cofania.

    Jakieś 2 miesiące temu, pierwszy raz pojawił mi się check engine + wrzucenie w jakiś tryb awaryjny (pedał gazu nie reagował na nacisk, silnik nie gasł ale jechało się 10km/h).
    Potem było chwilę spokoju, ale sytuacja zaczęła się powtarzać co raz częściej, a razem z check engine zaczęły pojawiać się błędy VDC, Hill Holder, Steering Corrector, a kilka razy oprócz tego ABS i ASR.
    Sytuacja pojawiała się czasem od razu po odpaleniu silnika, czasem po 200 metrach jazdy, a czasem po 15 minutach.
    Za każdym razem musiałem zjechać gdzieś na bok, wyłączyć/włączyć silnik i jechać dalej z krzyczącym komputerem i tymi błędami. Czasem sytuacja powtarzała się chwilę później, a czasem udawało się jakoś dojechać do domu za jednym razem.

    Byłem w ASO, zrobili diagnostyke i usunęli błędy. Wyniki załączam do posta. Oczywiście problem powrócił już na drugi dzień.
    Oddałem samochód do elektromechanika, któremu komputer pokazał te same błędy co w ASO więc zrobił instalacje przepustnicy + został wymieniony czujnik położenia sprzęgła - nie pomogło.

    Inny mechanik jako źródło problemu wskazał przewód do serwa z czujnikiem, ale sam przyznał że nie wie czy to pomoże
    Dużo osób gdzieś na facebooku, od razu poleciło sprawdzić akumulator i ładowanie, mimo że nie pojawiała się żadna ikonka akumulatora, a samochód odpalał normalnie.
    I FAKTYCZNIE! Niedawno samochód w ogóle nie odpalił. Okazało się że po naładowaniu aku pomiary są okej, ale bardzo szybko traci to naładowanie bo już na drugi dzień nagle jest 70%.
    Samo ładowanie było sprawdzane miernikiem i ponoć jest w porządku.

    I teraz pytanie, co robić dalej, czy akumulator może być przyczyną takich błędów, czy problemu szukać gdzieś indziej?
    Czytałem wszystkie podobne wątki, często jako rozwiązanie pojawia się wymiana czujników ABS przy kołach, ale diagnostyka nie pokazuje mi nic o ABS.

    EDIT. Na tą chwile błędy jakie się pojawiają po podłączeniu samochodu pod komputer to ten o przepustnicy, a oprócz tego pojawiło się coś o czujniku temperatury. Plik w załączniku.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	283829177_1059143624959760_6942774203620347162_n.jpg
Wyświetleń:	93
Rozmiar:	26.0 KB
ID:	284366   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	283699687_707433900493364_6489741584672263587_n.jpg
Wyświetleń:	89
Rozmiar:	26.3 KB
ID:	284367   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	286472204_1225963184888827_2647139677359639425_n.jpg
Wyświetleń:	63
Rozmiar:	50.5 KB
ID:	284369   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	raport_lipiec.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	96.3 KB
ID:	284370  
    Ostatnio edytowane przez Matthev ; 07-07-2022 o 18:45

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2022
    Auto
    Giulietta 2012 1,4TB Distinctive; Frontera Sport 1994 2,0i
    Postów
    7

    Domyślnie

    Po zakupie swojej Julki miałem podobną sytuację:
    Na zimnym silniku po odpaleniu błędy - VCC, Hill Holder, Start&Stop, Check Engine, Steering Corrector no i przełącznik DNA nie działał. Po godzinnej jeździe część błędów znikało, za którymś razem po odpaleniu silnika nie było już żadnego.
    Kilka razy też włączył się tryb awaryjny i samochód miał kaganiec na obroty i prędkość.
    Sugerując się Internetem wymieniłem akumulator - przez chwilę po kalibracji kierownicy wydawało mi się, że wszystko jest ok, ale następnego dnia problemy wróciły.
    W zaufanym serwisie Boscha wykryli błąd na przepustnicy, najpierw podobnie jak u Ciebie zrobili adaptację - ale po jeździe testowej stwierdzili że niewiele to zmieniło. Wymienili przepustnicę i wszystkie problemy zniknęły - od tamtej pory nie mam żadnych błędów - samochód śmiga.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Matthev
    Dołączył
    03 2022
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Progression 170KM
    Postów
    3

    Domyślnie

    Na dniach okaże się czy [MENTION=91279]one[/MENTION] miał rację.
    Wymieniłem akumulator, zaczął działać system start/stop (od początku zakupu ani razu nie było sytuacji żeby zadziałał) więc stary akumulator jednak coś niedomagał.
    Już wydawało się że wszystko w porządku, ale po 5 min od odpalenia samochodu, pojawiły się błędy i znów tryb awaryjny do 10km/h.
    Co dziwne byłem u mechanika i komputer tych błędów nie pokazał. Teraz jeżdżę bez celu i czekam aż wywali mi te błędy z powrotem (jak na złość wszystko jest ok), jeśli je wywali to mam wrócić do mechanika i jeśli znów pojawi się coś o przepustnicy to wymieniamy przepustnice, część już zamówiona. Dam znać jak cała ta historia się skończyła, co by ktoś nie musiał się bujać 2 miesiące tak jak ja

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2022
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multiair 170 KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    Panowie ja miałem podobny problem, z tym że auto CZASAMI pracowało na 3 cylindrach.
    Błędy takie same jak u Ciebie, podstawa to zczytanie błędu np. poprzez ELM 327
    Okazało się, że przetarła się izolacja przewodu (sygnałowy od LPG) który szedł do cewki zapłonowej - powodował zwarcie.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Matthev
    Dołączył
    03 2022
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Progression 170KM
    Postów
    3

    Domyślnie

    Problem rozwiązany. Winowajcą okazała się przepustnica, która była z 2011 roku jeśli poprawnie czytam oznaczenia.
    Nie wiem co konkretnie było z nią nie tak, oprócz tego że nie działała poprawnie. Jeśli masz takie objawy jak ja + w diagnostyce pojawia Ci się błąd P1120, to celuj od razu w wymianę przepustnicy, ponieważ nawet nowa nie jest jakoś bardzo droga, a wymiana dla mechanika to chwila moment. Za przepustnicę zapłaciłem ok. 400 zł + robocizna.

Podobne wątki

  1. [MiTo] Steering corrector, Hill Holder, vdc, asr, abs unavaible nie odpala auto
    Utworzone przez Ktoselk w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-03-2022, 08:58
  2. [MiTo] Mito t-Jet 120km. Błąd check engine,VDC,hill holder,steering corrector.
    Utworzone przez lukasz31 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 01-08-2019, 08:50
  3. [MiTo] 1.6 jtdm błąd p2135 + steering corrector+vdc+hill holder itp.
    Utworzone przez bentley.polska w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-01-2019, 17:15
  4. [Giulietta] Steering Corrector, hill holder,VDC not avilable, wchodzi w tryb awaryjny
    Utworzone przez luntain w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 13-01-2019, 22:15
  5. [Giulietta] Pojawiajace sie bledy ABS, ASR, VDC, Hill Holder, Sterring Corrector
    Utworzone przez micek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-12-2017, 09:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory