Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Porada - kapitalny remont? 2,4jtdm

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2021
    Auto
    AR159
    Postów
    18

    Domyślnie Porada - kapitalny remont? 2,4jtdm

    Witam,

    silnik 2,4 jtdm 210KM. Oddałem auto do mechanika celem zlokalizowania przyczyny stukania, cykania silnika. Diagnoza: panewki chodź kwalifikują się do wymiany - to nie mają luzu (zużycie adekwatne do wieku), przyczyna leży po stronie głowicy, wyrobione prowadnice zaworowe, szklanki, skruszone elementy (1cm znajdował się w misce). Generalnie cały silnik zasyfiony - prawdopodobnie poprzedni właściciele olewali wymianę oleju. Proponowana naprawa polega na remoncie całej głowicy, wymianie panewek oraz ewentualnej naprawie tłoków/tulei cylindrów w zależności od stanu (po ewentualnym ściągnięciu głowicy). Koszta 10-13k+. Pytanie czy się opłaca naprawiać czy może szukać używki? Czy ktoś może wie jaki jest prawidłowy (wzorcowy) stopień sprężania w tym silniku?

    za podpowiedzi z góry dziękuję.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,354

    Domyślnie

    Zależy ile cenisz swoją Alfę, w jakim jest stanie i ile planujesz ja eksploatować. Jak już zdejmą głowice, to jeszcze okaże się, że popękana i trzeba spawać... W zasadzie to nie wiem czy nie lepiej szukać używanej głowicy od 156+ remont reszty, bo wydasz czapkę siana i za chwilę pęknie...
    Ps. Jak taki syf w silniku, to jeszcze obejrzyj turbo, czy tam nie ma dodatkowych kosztów
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 18-12-2023 o 20:31

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Na pewno trzeba sprawdzić dokładnie głowicę.
    A czy warto… oceń jak najdokładniej swój egzemplarz i ile chciałbyś nim jeszcze pojeździć.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2021
    Auto
    AR159
    Postów
    18

    Domyślnie

    Z pęknięciem głowicy również się liczę, mimo że ubytek płynu jest niewielki, czy z 156 były wytrzymalsze te głowice? turbo i wtryski już regenerowałem

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Robiąc remont, wiesz co masz, kupując używkę, nie wiesz co kupujesz - chyba chodziło Ci o ciśnienie sprężania, a nie stopień sprężania

    Tutaj masz wątek z ciśnieniem:

    https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 18-12-2023 o 20:58

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,354

    Domyślnie

    Cytat Napisał ardexess Zobacz post
    Z pęknięciem głowicy również się liczę, mimo że ubytek płynu jest niewielki, czy z 156 były wytrzymalsze te głowice? turbo i wtryski już regenerowałem

    Głowice od 156/166 mają opinie nie pękających. Poczytaj, bo czymś tam się detalami różnią, ale pasują do 159. Jest o tym parę wątków na forum.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Ale to dlatego, że w 156 nie ma wypalającego się DPFa i wysokiej temperatury spalin .

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2021
    Auto
    AR159
    Postów
    18

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Robiąc remont, wiesz co masz, kupując używkę, nie wiesz co kupujesz - chyba chodziło Ci o ciśnienie sprężania, a nie stopień sprężania

    Tutaj masz wątek z ciśnieniem:

    https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
    dzięki, tak jasne, chodzi o ciśnienie sprężania. Widzę że prawidłowa kompresja powinna być dużo wyższa niż to co aktualnie silnik prezentuje.

    Co do głowicy to zależy w jakim stanie jest ta aktualna, ale wygląda to na dobry pomysł. Pytanie gdzie teraz taką znaleźć?

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,354

    Domyślnie

    Na allegro jest kilka sztuk. poczytaj forum, bo tam są jakieś myki żeby to dobrze siadło. Coś kojarzę, że długość śrub trzeba dobrać.
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 19-12-2023 o 11:01

Podobne wątki

  1. Kapitalny remont tylnego zawieszenia
    Utworzone przez Dawidos w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 15-09-2020, 06:46
  2. [159] Kapitalny remont 2.4 jtdm :(
    Utworzone przez menczydupa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 15-02-2019, 09:00
  3. 147 swap czy remont kapitalny ts
    Utworzone przez grzesiek10 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 11:37
  4. [156] urwany zawór - kapitalny remont JTD
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 12-09-2010, 15:23
  5. Remont kapitalny 2.4 JTD
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-10-2009, 21:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory