Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: brak iskry na jednej z małych świec (TS)

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar krzychoo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V
    Postów
    116

    Domyślnie brak iskry na jednej z małych świec (TS)

    Z cyklu czary Twin Sparka:
    jest problem, komputer rejestruje błąd wypadających zapłonów na trzecim cylindrze i zapala "check engine" - (2.0 TS CF3 ME7.3.1, LPG Landi Renzo Omegas). Diagnoza wskazuje na brak iskry na małej świecy na trzecim cylindrze. Pytanie jaka może być przyczyna? Bo wyeliminowano co następuje:
    - nie cewka, cewkę podmieniono z inną z innego cylindra i dalej iskry na 3-cim brak
    - nie przewód WN - również zamieniono z innym
    - nie świeca - tak, też były zamieniane miejscami
    I tu pomysły serwisu się skończyły.
    Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną?
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V '03

    Były:
    AR 156 2.6 V6, AR 156 2.0 TS SW

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ale w TS cewka na 3 cylindrze jest bezpośrednio na małej świecy, natomiast zasilana przewodem jest świeca duża 3 cylindra z cewki na 2 cylindrze - jeśli dobrze pamiętam, więc o co chodzi z tym przewodem, o którym piszesz?
    Przede wszystkim sprawdziłbym organoleptycznie, czy jest iskra wykręcając odpowiednią świecę. Jeśli padło zasilanie cewki 3 cylindra (np. przerwa w przewodzie zasilającym lub we wtyczce po stronie niskiego napięcia) to iskry nie powinno być zarówno na świecy małej trzeciego cylindra, która jest zasilana bezpośrednio z cewki, jak i świecy małej 2 cylindra, która jest zasilana przewodem WN z cewki 3 cylindra.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar krzychoo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V
    Postów
    116

    Domyślnie

    Świece były wykręcane i iskra na dużej jest, na małej nie ma.
    Kabelki w sumie tak z rozpędu były podmieniane. W każdym razie na dużej świecy iskra jest.
    Niestety nie biorę udziału w pracach bezpośrednio, bo auto stoi w Krakowie i głowi się nad tym serwis bez mojego udziału. A pomysły im się ponoć wyczerpały. :|
    Ostatnio edytowane przez krzychoo ; 07-10-2009 o 09:24
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V '03

    Były:
    AR 156 2.6 V6, AR 156 2.0 TS SW

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Ale w TS cewka na 3 cylindrze jest bezpośrednio na małej świecy, natomiast zasilana przewodem jest świeca duża 3 cylindra z cewki na 2 cylindrze - jeśli dobrze pamiętam, więc o co chodzi z tym przewodem, o którym piszesz?
    Przede wszystkim sprawdziłbym organoleptycznie, czy jest iskra wykręcając odpowiednią świecę. Jeśli padło zasilanie cewki 3 cylindra (np. przerwa w przewodzie zasilającym lub we wtyczce po stronie niskiego napięcia) to iskry nie powinno być zarówno na świecy małej trzeciego cylindra, która jest zasilana bezpośrednio z cewki, jak i świecy małej 2 cylindra, która jest zasilana przewodem WN z cewki 3 cylindra.
    ale..... tamten TS to ten z Euro3 i tam układ kabli jest inny niż w Euro2.. W Euro3 od każdej cewki odchodzi zaledwie kilka centymetrowy kabelek WN i trafia do świecy zaraz obok cewki... czyli każdy cylinder ma osobny komplecik cewka z fają na świecę + kabelek WN z fają na świecę Inaczej ale czy lepiej... nie wiem Może kable dłużej pożyją, bo są króciutkie


    Wracając do wypadania zapłonu, to kiedy ostatnio zmieniałeś świece? Dziesiątki tysięcy już będą? Generalnie jakimiś kabelkami dochodzi napięcie i sterowanie(?) do cewki na silniku.. Z cewki leci prąd do świec kabelkiem lub bezpośrednio fajką pod świecę.. jak dojdzie prąd do świec to mamy iskrę Jak mamy silnik lany benzyną to iskra skacze od pierdnięcia.. jak mamy LPG w silniku to niestety nie jest tak wilgotno w komorze i trzeba więcej napięcia do przeskoku iskry.... jak mamy jeszcze stare świece to tego napięcia trzeba baaaaardzo dużo.... jak będzie trzeba za dużo napięcia to może mieć przebicia iskra z kabli/fajek zanim dojdzie do świecy... i tak LPG + stare świece powoli doprowadzają do śmierci kabli i cewki.....

    Co jeszcze może zepsuć się po drodze? Moim skromnym zdaniem nic.... i tak na cały układ zapłonowy w ASO trzeba mieć jakieś dobre 2-3 tysiące A żeby było śmiesznie, to kable zapłonowe i tak zamówią te przed liftowe do Euro3 Wiem bo też mam takie auto i jak się pytałem o kable to mi chcieli takie wlasnie sprzedać... może jak się je tam owinie do okoła silnika ze dwa razy to nic nie zmieni, ale nie będzie to już tak estetycznie

    Moim zdaniem powinieneś zacząć od podmiany świec, ale nie na drugą z cylindra obok, a wymienić cały komplet.. I tu mam dla Ciebie prostą diagnozę za 99zl, jak sprawdzić czy moje stare świce są OK:
    http://allegro.pl/item762833021_swie...win_spark.html

    Uwierz mi, to są świece, które świetnie spisują się na LPG. Przy okazji podmianki świec, przeczyść sobie wszystkie styki na kablach, cewkach i fajkach. Obniżone napięcie (na nowych świcach) przeskoku iskry z pewnoscią wyeleminuje wszelkie problemy w układzie zapłonowym.. A koszta są śmieszne, bo sama usługa w aso sprawdzenia układu zapłonowego to koszt większy niż po prostu komplet nowych świec.
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar krzychoo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V
    Postów
    116

    Domyślnie

    No więc tak, świece mają jakieś 1,5 roku i niecałe 40 kkm przelatane, z tym, że są to platynowe NGK, a na gazie pokonały jakąś 1/4 tego przebiegu. Co więcej iskry brak po wykręceniu świecy, zawsze na trzecim cylindrze i zawsze na małej. Niezależnie od egzemplarza cewki, czy świecy. Natomiast elementy z trzeciego cylindra na innych działają perfekt. Stąd cała dziwność tej sytuacji. :|
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V '03

    Były:
    AR 156 2.6 V6, AR 156 2.0 TS SW

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to w takim razie skoro jedna cewka zasila 2 świece tego samego cylindra, a mała świeca jest dopalająca i ma czas przeskoku iskry inny niż świeca duża, to musiało paść zasilanie jednego z obwodów pierwotnych cewki. Trzeba sprawdzić kable i wtyczkę niskiego napięcia dochodzące do cewki.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-11-2015, 14:34
  2. [159] Brak prądu w jednej z lamp tylnych
    Utworzone przez marekm w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-09-2014, 16:54
  3. [146] Brak jednej szpilki w przednim kole.
    Utworzone przez TheRomanist w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 21:11
  4. Brak nawiewu w jednej pozycji
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-09-2009, 18:33
  5. Brak iskry ?????????????
    Utworzone przez alfik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-08-2007, 10:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory