Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Wymiana wahaczy dolnych rzednich

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie Wymiana wahaczy dolnych rzednich

    No i stalo sie
    Trzeba odzalowac te 700 zl i wymienic dolne wahacze

    Panowie prosze o wszelkie sugestie porady zdjecia itp jak najlatwiej taki wahacz wymienic
    Co odkrecac, lewarowac i w jakiej kolejnosi ??
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    A czy po takiej wymianie konieczne jest ustawianie zbieżności?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keeperek Zobacz post
    A czy po takiej wymianie konieczne jest ustawianie zbieżności?
    nie jest konieczne.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Dzieki chlopaki za rady
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Ja ostatnio wymieniałem oba wahacze dolne.
    O ile z ich demontażem nie było problemu (rozwulkanizowane tulejki, więc można je było obracać w każdą stronę), to z montażem był problem właśnie ze względu na te tulejki, które blokowały mi wahacz bym mógł go właściwie ułożyć, sporo pomogłem sobie drugim podnośnikiem dźwigając piastę do góry.
    Przy wymianie wahaczy nie obejdziesz się bez kanału, albo podnośnika, którym dźwigniesz całe auto.
    O tym by dokręcać tulejki już na max w momencie kiedy działa na wahacz siła jak podczas jazdy, czyli kiedy jest nacisk na sprężynę to mówić chyba nie trzeba
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamien007
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łęczna
    Auto
    Alfa Romeo 156 3.2 Q2 rok 02 Azzurro Nuvola
    Postów
    689

    Domyślnie

    a jak bym wymienił pierw lewy wahacz a potem za jakiś miesiąc prawy to coś się stanie?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamien007 Zobacz post
    a jak bym wymienił pierw lewy wahacz a potem za jakiś miesiąc prawy to coś się stanie?
    Nic się nie stanie. Nie ma obowiązku wymieniania obu wahaczy naraz. Podobnie jest z górnymi wahaczami, łącznikami stabilizatora itp. Wymieniasz ten, który jest zużyty, ale zazwyczaj oba kończą żywot jednakowo ze wskazaniem na prawą stronę (szybciej).
    Inaczej jest w przypadku klocków hamulcowych czy tarcz - te należy wymieniać parami.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    O tym by dokręcać tulejki już na max w momencie kiedy działa na wahacz siła jak podczas jazdy, czyli kiedy jest nacisk na sprężynę to mówić chyba nie trzeba
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    jedyne co trzeba dokręcać na stojącym aucie jest połączenie dolnego wahacza z widełkami amortyzatora
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    jedyne co trzeba dokręcać na stojącym aucie jest połączenie dolnego wahacza z widełkami amortyzatora
    Masz rację, pomyliłem wahacze... Dokręcanie tulejek na kołach dotyczy górnych wahaczy (ups...) Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

Podobne wątki

  1. Śruba wahaczy dolnych
    Utworzone przez mattom w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-03-2014, 17:01
  2. Wymiana Przednich dolnych wahaczy w 156
    Utworzone przez kuris w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 18:37
  3. wymiana dolnych wahaczy
    Utworzone przez BAKU147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-07-2012, 07:15
  4. Wymiana wahaczy przednich dolnych
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 20:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory