Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Brak mocy pow 2500 obr/min 2.0 TS

  1. #1
    alfaaa
    Gość

    Domyślnie Brak mocy pow 2500 obr/min 2.0 TS

    Jadę sobie parę dni temu 100... Auto nagrzane. Biorę się do wyprzedzania, przekraczam 2500 obrotów i zero mocy ! Dzwięk silnika jest strasznie dziwny, tak jakby zasysał powietrze. Wogóle nie ma ciągu. Dzwięk to jakby syczenie... słychać takie dziwny szum. Sytuacje można powórnać do jazdy rowerem z którego spadł łańcuch. <niedawno były wymieniane w belli wszystkie popychacze, zawory, rozrząd> Zjechałem na pobocze. Objaw jest podobny jak w sytuacji, gdy zepsuły mi się popychacze, chociaż wtedy przy badaniu pokazało brak sprężania na tłokach. Wracając do sytuacji, to wjechałem z powrotem na drogę, ale nie mogłem przekroczyć 70 km/h. Byłem z autem na kompie. Pokazało błąd PO 340 czujnik fazowy, zwarcie na mase lub coś w tym stylu. O co chodzi? Gdy zapalę zimne auto jest dobrze, chodź nie zawsze. Problem pojawia się przy dużej temp. silnika i przy większych obrotach. Chodź nie jestem pewien na 100% czy tylko w tych warunkach. Co mam robić bo kompletnie się nie orientuje ?
    Ostatnio edytowane przez fiergloo ; 07-11-2009 o 11:06

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - radzę odłączyć czujnik Halla, czyli wtyczka niebieska.
    - przydałaby się porządna diagnostyka,
    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 05-11-2009 o 17:30
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    alfaaa
    Gość

    Domyślnie

    [QUOTE=bubu321;240648]- radzę odłączyć czujnik Halla, czyli wtyczka niebieska.
    - przydałaby się porządna diagnostyka,
    --

    Czy można jeździć z odłączonym czujnikiem halla?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tak, jego funkcje przejmuje ECu + czujnik położenia i obrotów wału korbowego.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    alfaaa
    Gość

    Domyślnie

    0 zmiany. To samo ;/ Sądzę, że to wina oleju. Przjechane na nim mam 13500/15000. A przecież dzieje się tak gdy silnik jest gorący, czyli olej jest wtedy rzadszy. Co za tym idzie, sterowanie jest przecież za sprawą oleju. Myśle że to rozwiąże sprawe, a jeśli nie, to być może przeskoczył pasek.

  6. #6
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    jaki by olej nie był takie cuda by się tobie nie działy. może lewe powietrze łapie?

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  7. #7
    alfaaa
    Gość

    Domyślnie

    No ale właśnie mechanik z salonu alfy tak mówił... Jeśli to nie pomoże zobaczymy dalej. I nie mówił tak tylko dlatego, żeby u niego wymieniać xD

  8. #8
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    na mój tok myślenia olej nic nie ma do tego. obym się mylił, bo wymiana samego oleju by ciebie taniej wyszła niż jakakolwiek usterka

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  9. #9
    alfaaa
    Gość

    Domyślnie

    Zobaczymy za parę dni.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zdaje się, że panowie mechanicy nieźle kombinowali składając ten silnik. Od kiedy to psują się wszystkie popychacze (16 szt.) naraz. Napisz coś więcej o tej naprawie popychaczy - co było robione, czy rozrząd był wymieniany. Dlaczego na wszystkich cylindrach nie było sprężania.?
    A generalnie, jeśli silnik pracuje na luzie bez zarzutu, ładnie wchodzi na obroty i nie telepie, a podczas jazdy jest muł to by mi wyglądało na ślizgające się sprzęgło.

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. 2.4 JTDM 20V - brak mocy do 2500 obrotów
    Utworzone przez snogas w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 12-09-2012, 08:34
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 18:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory