mam problem z webasto, nie chce się w ogóle właczyć, ma ktoś ten dodatek w swojej 166 i komuś działa?? czy są jakies serwisy które mają pojęcie jak to naprawić?? zima niedługo fajnie jak by to było sprawne..
mam problem z webasto, nie chce się w ogóle właczyć, ma ktoś ten dodatek w swojej 166 i komuś działa?? czy są jakies serwisy które mają pojęcie jak to naprawić?? zima niedługo fajnie jak by to było sprawne..
i jak udało Ci się naprawić webasto, bo właśnie naprawiłem swoje, i może dam rady Ci pomóc.
A w jaki sposób naprawiłeś, bo jestem niezmiernie zainteresowany!
kolego sproket, co zrobiłeś ze swoim webasto? Moje tez się nie uruchamia, chociaż jak podam mu plus przy włączonym zapłonie na kabel który idzie od alternatora to się załącza. Przynajmniej słychać że coś tam buczy, nie miałem kiedy sprawdzić czy się palnik uruchamia. Będe wdzięczny za jakieś rady.
Pozdrawiam
R
U mnie padła pompa paliwa impulsowa do webasta.
Do Rolin:
Zasada włączenia webasta jest taka:
1. webasto załącza zegar który jest zaprogramowany
2. gdy nie masz zegara webasto załącza się automatycznie. Aby się załączyło musi być spełniony warunek poniżej +5st.C.
Zasada jest taka że webasto załączane jest poprzez czujnik temperatury, który otrzymuje +12V od alternatora, więc aby otrzymać zasilanie czujnika trzeba odpalić auto.
Gdy czujnik dostanie napięcie+12V z alternatora i temperatura jest zewnętrzna jest poniżej +5st. wtedy czujnik podaje +12V na pin 3 we wtyczce X1. Po czym webasto za załącza resztę urządzeń.
W mojej Alfie 166 webasto jest jako podgrzewacz płynu, ale w tym miesiącu przerabiam je na stałe ogrzewanie załączane z pilota, chyba że kupie programator.
Koszt przerobienia jak pytałem w serwisie webasto to około 400 euro-zdziercy, a trzeba kupić pompę wody i programator - to koszt na allegro około 400zł, a nie 400 euro.
Piszcie na PRIV, chętnie pomogę ponieważ każdy ma inny problem.
Witam, ja mam Webasto w 156 JTD i działa bez zarzutu, ale najlepszym rozwiązaniem jest poszukanie serwisu Webasto bo jest ich wiele u nas. Pozdrawiam.
do sproket:
zasadę działania webasto znam doskonale bo już całą przestudiowałem. U mnie tez działa jako podgrzewacz płynu. Najlepsze jest to, że raz na jakiś (długi) czas webasto sie uruchomi. Mam podejrzenia na sterownik który jest zaraz przy palniku. Patrzyłem na sygnały jakie są na wtyczce i napięcie z alternatora (przez czujnik oczywiście) dochodzi, natomiast nie wychodzi prąd na pin który idzie do zasilenia pompy paliwa. Pojawia się jedynie jakieś 0,3V. Jakby nawet pompa była uszkodzona, to napięcie na nią powinno i tak wychodzić, i to dużo większej wartości. Jakieś pomysły?
Może masz zablokowane webasto, które blokuje się przy nieudanym uruchomieniu.
U mnie też działało od czasu do czasu i nigdy nie wiedziałem kiedy się załączy, aż w końcu przestało działać.
A jak sprawdziłeś napięcie na wyjściu na pompę paliwa?, mam nadzieje że nie na wyciągniętej wtyczce mierząc napięcie na pinie 6 wtyczki X1?.
Sprawdź napięcie i masę przy na wtyczce pompy paliwa webasta, a później sama pompę.
Możesz mieć pompę paliwa impulsową więc sygnał podawany jest impulsami.
1. Najpierw sprawdź zasilanie wtyczka X2 +12V stałe po przekręceniu kluczyka pin 1 +12V, pin 2 "masa".
2. Wyciągamy wtyczkę X1 i sprawdzamy pin 3 we wtyczce (są ponumerowane) czy pojawia się napięcie +12V, na uruchomionym silniku, gdy temp. zew. poniżej +5st. Inaczej nie pojawi Ci się + 12V, ważne temp silnika musi być chyba poniżej +50st.
3. wpinamy wtyczkę X1 do webasto jeśli mamy napięcie na pin3 i sprawdzamy czy pompka paliwa cyka, na uruchomionym silniku.NIE WYSTARCZY WŁĄCZYĆ ZAPŁON.
4. jeśli pompka nie cyka znaczy że nie podaje paliwa i webasto nie ruszy.
5. wyciągamy pompkę i sprawdzamy ja poza autem.
wszystko się zgadza co mówisz. Napięcie sprawdzam na połączonych wtyczkach, dorabiam tylko cieniutkie kabelki i zamykam wtyczki tak że mogę sprawdzić sygnał. Zasilanie do webasto idzie, +12 z czujnika temp. też. Powiedz mi czy dużo jest roboty żeby wyciągnąć pompę paliwa zasilającą webasto?
ja mam 166 więc pompa jest obok zbiornika paliwa z prawej strony auta ( pomiędzy zbiornikiem paliwa a wahaczem)
Aby ją wyciągnąć to trzeba rozpiąć przewody paliwa i wtyczkę.
Sprawdź sobie napięcie na wtyczce przy pompce, a także masę czy masz na wtyczce pompki.
Pompka jest zamocowana na gumowych opaskach do podwozia.
link gdzie jest właśnie pompka impulsowa:
http://www.allegro.pl/item905191684_...impulsowe.html