Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 38

Temat: Wymiana tulejki dolnego wachacza ktora kupic ?

  1. #1
    jptomczyk
    Gość

    Domyślnie Wymiana tulejki dolnego wachacza ktora kupic ?

    Witam

    Musze kupic tulejke dolnego wachacza, ona jest zaraz przy kole.

    Powodem kupna jest juz wyrobiona guma i stuki.

    Znalazlem na allegro dwie w tej samej cenie jednak sie roznia.

    Napisalem email do goscia powiedzial ze obie sa na przod, tylko ktora ja potrzebuje.

    http://www.allegro.pl/item810608401_...a_dolnego.html
    >
    > http://www.allegro.pl/item810614725_...a_dolnego.html

    Mechanik mowil ze wyrobila sie tulejka dolnego wachacza z przodu, ktory jest umiejsciowiony zaraz przy feldze.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582
    Ostatnio edytowane przez agentzo ; 24-11-2009 o 11:30

  3. #3
    jptomczyk
    Gość

    Domyślnie

    ok dzieki bardzo, zaraz zamawiam i bede probowal sam wymienic moze uda mi sie praze zl przy oszczedzic

  4. #4
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    ehemmm...że się wtrącę, ale te tulejki które chcesz zamawiać, to sporadycznie się wymienia. Te które częściej wysiadają to te..http://www.allegro.pl/item810614725_...a_dolnego.html
    lepiej się dowiedz dokładnie od mechanika zanim zamówisz.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał jptomczyk Zobacz post
    ok dzieki bardzo, zaraz zamawiam i bede probowal sam wymienic moze uda mi sie praze zl przy oszczedzic
    A masz jakieś doświadczenie w podobnych pracach i odpowiednie narzędzia? Bo to nie jest wcale taka łatwa robótka, jakby się mogło wydawać.

  6. #6
    jptomczyk
    Gość

    Domyślnie

    Bylem u mechanika nawet mi pokazal ja jest ewidentnie przy kole takie male cos z guma w srodku tylko ze u mnie tej gumy niema i tan bolec lata i obija o wachacz. Nawet widac po kole ze jest delikatnie polozone gorna czescia do srodka ale naprawde bardzo delikatnie, albo mi sie tylko zdaje moze przewrazliwiony jestem. Na tej miniaturce jest pokazane dokladnie cos takiego. U mnie w obydwoch kolach na prodzie sa do wymiany na lewym na juz a prawe jest jeszcze ok ale nie bawem pewnie bedzie trzeba wymienic

    ---------- Post dodany o godzinie 12:27 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:25 ----------

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A masz jakieś doświadczenie w podobnych pracach i odpowiednie narzędzia? Bo to nie jest wcale taka łatwa robótka, jakby się mogło wydawać.
    No jakies tam pojecie mam pozatym wzasadzie jest to na wierzchu, wiec chyba zadnego problemu z demontarzem nie powinno byc, sugerujesz zeby oddac autko do mechanika i zaplacic 50zl i sie nie bawic z tym?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli nigdy tego nie robiłeś i nie masz ściągacza do sworzni (przegubów) kulistych, to 50 zł/szt to dobra cena za taką robótkę.

  8. #8
    jptomczyk
    Gość

    Domyślnie

    no to namówiłeś mnie oddam autko do roboty, mam ost. pyt. czy lepiej wymienić te tulejki na całym przodzie te dolne czy tylko na lewym kole tam gdzie jest wybita

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja zawsze naprawiam tylko to, co jest zepsute, ale na tym forum zdania są zwykle podzielone. Niektórzy wolą np. wymienić od razu całe zawieszenie i mieć spokój ma dłużej. Tych tulejek to nie wymieniałbym tam, gdzie są dobre, bo może się okazać, że w krótkim czasie prawy wahacz dostanie luzu na sworzniu kulistym i wtedy trzeba będzie go wymienić, więc po co teraz wydawać pieniądze.
    Pamiętaj tylko, żeby z mechanikiem uzgodnić dokładnie co i za ile będzie robione, żeby potem nie było problemu, że trzeba było jeszcze wymienić dodatkowo inne elementy i rachunek podskoczy do znacznie wyższej sumy niż było na początku uzgadniane. Akurat w zawieszeniu wszystko można dokładnie sprawdzić przed wykonaniem naprawy, więc nie daj się potem naciągnąć.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Skoro lewy wahacz jest doprowadzony aż do tak opłakanego stanu, to drugi też świeży nie będzie, więc zmień obie strony. Swoją drogą, ile to już musiało trwać, żeby aż guma wyleciała z tulei. Czasem warto coś zmienić lub sprawdzić zanim całkiem odpadnie, bo konsekwencje mogą być nieciekawe.

Podobne wątki

  1. Tuleja wachacza dolnego przod....
    Utworzone przez ramzesss3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 29-11-2013, 21:32
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 11:59
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-04-2010, 21:10
  4. [166] Tuleje tylnego dolnego wachacza
    Utworzone przez Mistiq w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-01-2009, 18:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory