Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: problem z ciśnieniem oleju

  1. #1
    Nicolo
    Gość

    Domyślnie problem z ciśnieniem oleju

    zapalam autko, wszystko gra kontrolki sie nie palą, cisnienie okolo 4 bar, jedziemy... przejechałem kilka kilometrow woda sie ugrzała olej zaczynał tez robic sie ciepły, wszystko tak jak zawsze ale samochód przy wyzszych obrotach dostaje wibracji, kierownica telepie jakbym mial niewywazone koła, ale wyzszy bieg predkosc ta sama a kierownica nie telepie. zastanawiajace, wiec wracam do domu. jakies 200m od domu wskaznik cisnienia oleju idzie na 0 i zapala sie kontrolka. silnik wyłączyłem i pierwsze co to na bagnet moze olej gdzies uciekł. patrze na bagnecie wszystko OK. panewki nie hałasują, wiec na nich tez cisnienia nie gubi. zapalam silnik cisnienie okolo 3 bar. Co jest grane? ruszam dodaje gazu i wskazówka znowu idzie na 0. wylaczylem i zostawilem.

    O co chodzi? pompa oleju? moze zawór w pompie oleju jest uszkodzony? Czy pompe można poddac regeneracji czy tylko nowa? Jeżeli nowa to gdzie kupic bo dzwonilem do sklepow przejzałem internet i nie ma. Tylko ASO? Tylko tam to skasują jak za zboże. No i te dziwne drgania podczas jazdy?

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    To masz problem widać wyraźny spadek ciśnienia oleju skoro zapala się też kontrolka awarii i wskaźnik pokazuje 0. Kiedy wymieniałeś olej z filtrem i na jaki ?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    mysle ze to pompa oleju lub zawor znajdujacy sie w niej ,nie warto tego zaworu naprawiac kombinowac z nim i z sama pompa tylko kupic nowa jak chcesz samochodem jezdziz bez stresu ,ja ogolnie jestem zdania ze jak ts ma ok 150-200tys to sie powinno ta pompe wymieniac bez wzgledu czy jest dobra czy nie ,nowa kupowalem w aso 4 lata temu 500zl
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  4. #4
    Nicolo
    Gość

    Domyślnie

    olej byl wymieniany jakies 7-8tys km temu. selenia 20K.

    moze zawór przy pompie puszcza? jak zapale to jest okej, jak obroty rosną i cisnienie oleju tez to zawór sie nie zamyka i cisnienie spada? cisnienie na wskaźniku jest okolo 0.5-1 bar (ciezko to okreslić bo wskaznik nie jest wyjatkowo dokladny).
    Czy moze to byc czujnik cisnienia oleju? moze zamarzło cos podczas tych mrozów. ale silnik nie chodzi tak jak powinien cos z nim jest nie tak wiec czujnik raczej wykluczam.

    Pytanie czy mozna regenerowac pompe? w sumie to urządzenie raczej niezniszczalne badz ciezkozniszczalne, kupic wlasciwie sie tego nie da, tak samo jak i zawora olejowego.

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Silnikiem trzęsie to moim zdaniem to wiaże sie z uszkodzeniem mechanicznym( czyli wał lub wałki rozrządu)

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Nicolo
    Gość

    Domyślnie

    silnikiem trzesie tylko na wysokich obrotach 4000rpm, cisnienie po zapaleniu silnika dopoki nie dostanie obrotów trzyma 3 bary, dodanie gazu i cisnienie zamiast rosnąć to spada. drgania przenoszą sie głownie na kierownice i skrzynie biegow (drazek)

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nicolo Zobacz post
    cisnienie po zapaleniu silnika dopoki nie dostanie obrotów trzyma 3 bary, dodanie gazu i cisnienie zamiast rosnąć to spada.
    3 bary po odpaleniu silnika to stanowczo za mało i po wcisnięciu gazu ciśnienie spada to dla mnie wskazówka że została zatarta panewka główna na wale lub na wałkach rozrządu ale raczej na wale

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat, ponieważ pojawił się problem podobnej natury...

    Przy uruchamianiu silnika wskaźnik pokazuje ok. 4 bar (tak było zawsze), podczas jazdy też wszystko jest OK - no, może czasem wskazówka leciutko w dół poleci, tak ok. 2-3 mm.
    Już po rozgrzaniu silnika, gdy się zatrzymam - np. na światłach to wskazówka opada poniżej 2 barów. Do tej pory było zawsze w okolicy 2 a teraz jest wyraźnie poniżej, mogę powiedzieć, że nawet bliżej 1 jest.
    "Na ucho" silnik pracuje tak jak zawsze.
    Dzieje się tak od kilku dni, czy powyższy objaw może być oznaką zbliżającej się awarii?
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    sprawdz pompe jakie daje cisnienie moze sie juz konczyc albo problem z zaworem w tej pompie ,ja mialem kilka lat temu taka sytuacje ze mi sie pompa wysypala na szczescie pod domem w momencie wjazdu do garazu, tak wiec nic sie nie stalo kupilem nowa i cisnienie juz jakies 50tys trzyma wysokie .Wszystkie objawy spadku cisnienia trzeba sprawdzac natychmiast bo moze byc pozniej za pozno
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Dzięki. Powiedz tylko gdzie jest umieszczona pompa oleju?
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

Podobne wątki

  1. 147 2.0 ts. problem z ciśnieniem oleju.
    Utworzone przez drq777 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-03-2015, 10:25
  2. [146] Problem z ciśnieniem oleju po awarii rozrządu
    Utworzone przez jakubeczko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-05-2012, 14:34
  3. [145] Problem z ciśnieniem oleju ALFA ROMEO 1.4 TS
    Utworzone przez Jaqob w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-08-2011, 11:19
  4. [146] Problem z ciśnieniem oleju
    Utworzone przez scyzorsw w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 04-11-2010, 20:04
  5. [155] Problem z ciśnieniem oleju
    Utworzone przez Kotlet w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 23:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory