Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: ostre wałki

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie ostre wałki

    tak sobie latalem po róznych forach i znalazle mcos takiego. Co o tym myslice i czy naprawde to takie proste??
    CYTAT:
    Kolego, ja się na malinach nie znam, na innych owocach także, za to conieco o racjonalnym tuningu mechanicznym wiem...

    Kolego, to silnika 2.0 16V TS masz dostępne wałki ostre (powszechnie nazywane sportowymi) o otwarciach zaworów od 263 do 281 °OWK - koszt 1350-1550zł za komplet dwóch wałków.
    Zmieniając wałki nie musisz tak na prawdę nic innego w silniku robić, można się ewentualnie pokusić o podniesienie ciśnienia oleju ale nie jest to wymagane.

    Ja śmigam (zaraz mnie pobiją amatorzy golfów i innych calibr czy corrado) "Dełu" Nubira kombi z silnikiem 1.6 16V, seryjnie 106KM po wymianie wałków zmierzone na hamowni 163KM - zrobione już 50tys bez ŻADNYCH innych modyfikacji i awarii - wszystkie parametry silnika w normie, nie zmieniły się od czasów przed montowaniem wałków. Silnik zagazowany, smochodem robię dziennie 400km z czego 300 w mieście - przebieg 285tys.

    Tuning mechaniczny to właśnie wymiana wałków, zaworów na większe (z przeróbką głowicy), płytsze tłoki, modyfikacja wydechu i dolotu i wiele innych rzeczy - wszelkie czipy, ulepszacze to tak na prawdę zabawa dla naiwnych - cziptuning silnika wykonany profesjonalnie to koszt 1200zł i wzrost mocy o 20-30KM, kosztem zwiększonego spalania i szybszego zużycia silnika, a w tej cenie można na prawdę zacząć się bawić: wałki, zmienne długości kanałów dolotowych, odchudzenie rozrządu, lekkie koło zamachowe, wzmocnione półosie+przeguby. Bądźmy świadomi, że jak brać się za coś, to na serio i do końca - pozostałym polecam niebieskie diody i tłumik mugena bez silencera. Obowiązkowy bas na tylnym siedzeniu, a w bagażniku wielka butla z gazem.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    1.a http://www.deficarsport.com/touring-alfa-romeo-dohc.htm
    1. b http://web.me.com/grzegorzgrabowski/...z%C4%85dy.html

    2. - nie do konca wszytko było powiedziane, jeszcze musisz zmienic sprężyny od zaworów.
    - no i chyba 1350 zł ale sztuka , czyli jeden wałek.

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-01-2010 o 17:26
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Cytat Napisał FacesOfDeath Zobacz post
    tak sobie latalem po róznych forach i znalazle mcos takiego. Co o tym myslice i czy naprawde to takie proste??
    CYTAT:
    Kolego, ja się na malinach nie znam, na innych owocach także, za to conieco o racjonalnym tuningu mechanicznym wiem...

    Kolego, to silnika 2.0 16V TS masz dostępne wałki ostre (powszechnie nazywane sportowymi) o otwarciach zaworów od 263 do 281 °OWK - koszt 1350-1550zł za komplet dwóch wałków.
    Zmieniając wałki nie musisz tak na prawdę nic innego w silniku robić, można się ewentualnie pokusić o podniesienie ciśnienia oleju ale nie jest to wymagane.

    Ja śmigam (zaraz mnie pobiją amatorzy golfów i innych calibr czy corrado) "Dełu" Nubira kombi z silnikiem 1.6 16V, seryjnie 106KM po wymianie wałków zmierzone na hamowni 163KM - zrobione już 50tys bez ŻADNYCH innych modyfikacji i awarii - wszystkie parametry silnika w normie, nie zmieniły się od czasów przed montowaniem wałków. Silnik zagazowany, smochodem robię dziennie 400km z czego 300 w mieście - przebieg 285tys.

    Tuning mechaniczny to właśnie wymiana wałków, zaworów na większe (z przeróbką głowicy), płytsze tłoki, modyfikacja wydechu i dolotu i wiele innych rzeczy - wszelkie czipy, ulepszacze to tak na prawdę zabawa dla naiwnych - cziptuning silnika wykonany profesjonalnie to koszt 1200zł i wzrost mocy o 20-30KM, kosztem zwiększonego spalania i szybszego zużycia silnika, a w tej cenie można na prawdę zacząć się bawić: wałki, zmienne długości kanałów dolotowych, odchudzenie rozrządu, lekkie koło zamachowe, wzmocnione półosie+przeguby. Bądźmy świadomi, że jak brać się za coś, to na serio i do końca - pozostałym polecam niebieskie diody i tłumik mugena bez silencera. Obowiązkowy bas na tylnym siedzeniu, a w bagażniku wielka butla z gazem.
    to jest niemozliwe zeby bez zadnych modyfikacji osiagnąć 163KM z seryjnych 106KM samymi wałkami.Do wałków potrzeba zmodyfikowac głowice oraz to wszystko wystroic aby uzyskac taka moc.Niekoniecznie trzeba zmieniac sprezyny zaworowe,ale jest wymagane zmienic popychacze z hydraulicznych na regulowane ręcznie ponieważ ostre wałki pracują na wiekszych luzach zaworowych ,przy małych luzach zaworowych zaraz sie wytrą.Za 1350zł mozna kupic u swiatka 263stopnie ale to ostrym wałkiem nazwac jeszcze nie mozna, za 1520 mozna kupic cos ostrzejszego http://www.swiatek.com.pl/go.live.ph...lkow.html#alfa
    Po za tym trzeba pamietac ze moment obrotowy przeniesie sie jeszcze w wyzsze obroty,co bedzie utrudniało codzienna eksplatacje,bedzie problem z wolnymi obrotami,a spalanie bardzo wzrosnie,bez krótszej skrzyni sie nie obejdzie
    Ostatnio edytowane przez rafal_n5 ; 21-01-2010 o 21:49

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    ok dziekuje wam. Ja nie mam zamiaru brac sie za takie cos. Chcialem poprostu pocztac wasze opinie. Do szczescia nie j est mi taka modyfikacja potrzebna.

  5. #5
    ViP Pirat drogowy Avatar szamacz
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR GT 1.9 jtd
    Postów
    261

    Domyślnie

    Jeśli dałoby się wykrzesać ze 180-190 koni za kwotę nie przekraczającą 3k zł to byłoby to dość opłacalne. Jenak tak jak napisał rafal_n5 pewnie trzeba byłoby to wystroić i nie obeszło by się bez dodatkowych przeróbek. Gra warta świeczki wg mnie
    To co się liczy w życiu to szybkie dziewczyny i piękne samochody...

    AR 156 2.0 TS - była i jest dalej w rodzinie
    AR GT 1.9 jtd powered by Rperformance

Podobne wątki

  1. Wałki rozrzadu z 3.2 V6 do 2.5 V6 ???
    Utworzone przez Pablo. w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-06-2015, 12:18
  2. Wałki
    Utworzone przez guzikstunt w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-10-2013, 13:55
  3. [156] Ruszanie ostre
    Utworzone przez Kosiar w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-05-2008, 23:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory