Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Rozgrzewanie silnika

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie Rozgrzewanie silnika

    Czy jazda na zimnym silniku w przedziale 2000 do 3000 obr. w celu rozgrzania silnika, nie będzie miała negatywnego wpływu na turbinę? Z tego co czytam na forum to tak właśnie zalecacie jeździć w niskich temperaturach. Druga sprawa, wiadomo jak ciężko rozgrzewa się JTD w takie mrozy, niekiedy jest niemożliwe uzyskanie optymalnej temperatury pracy i tu pytanie, czy przy temperaturze silnika 60, 70 stopni mogę go kręcić do wysokich obrotów, np. jak chcę wyprzedzić i trzeba ostro przydeptać, czy to odbije się w negatywny sposób na turbince?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego jak jest zimny to 2000 obr/min po rozgrzaniu w celu utrzymania odpowiedniej temperatury i niedopuszczeniu do zamarznięcia odmy odpowietrzającej skrzynię korbowa silnika) silnika JTD jazda z obrotami minimum 2000-3000. Niczego więcej na wskaźniku kabinowym niz 70C (a i to dopiero po 10-20km) przy -10C na zewnątrz i włączonym ogrzewaniu nie zobaczysz, więc deptac śmiało możesz.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    generalnie w przypadku turbiny rozchodzi się o to aby na zimnym silniku nie przyspieszać gwałtownie , tylko powoli zwiększać obroty ,
    oczywiście jadąc zaraz po odpaleniu zimnego silnika lepiej nie przekraczać tych 2000rpm , ale po kilku minutach już można zwiększyć obroty do tych 3000rpm , ale tak jak napisałem spokojnie , nie gwałtownie - to jest najważniejsze, bo jak jest silnik nagrzany to można śmiało ostro 'deptać'
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    Tak właśnie staram się jeździć, tylko zastanawiałem się jak to znosi turbina, np. na forum tdi piszą jak nie ma 90 stopni nie deptać. Pomijając to że jtd ma trochę mniejszą temperaturę pracy, to uzyskanie jej w takie mrozy jest niemożliwe. Do pracy mam jakieś 15 km i po przejechaniu jakichś 7 zdarza mi się ostro przyspieszyć bo szlag mnie trafia jak ktoś jedzie 60 na godzinę poza terenem zabudowanym na czystej drodze.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Kolego jak jest zimny to 2000 obr/min po rozgrzaniu w celu utrzymania odpowiedniej temperatury i niedopuszczeniu do zamarznięcia odmy odpowietrzającej skrzynię korbowa silnika) silnika JTD jazda z obrotami minimum 2000-3000. Niczego więcej na wskaźniku kabinowym niz 70C (a i to dopiero po 10-20km) przy -10C na zewnątrz i włączonym ogrzewaniu nie zobaczysz, więc deptac śmiało możesz.
    A to dziwne bo nawet przy mrozach przekraczających -20* bez kłopotów osiągam na wskaźniku okolice 90*, a co dziwne po podpięciu pod kompa pokazuje 88* więc wszystko w normie. Jadąc 20km nie żadna trasa Po rozgrzaniu silnika ogrzewanie HIGH, obroty dmuchawy 2 poziom, więc ktoś tu kombinuje
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To wybież sie w trasę. A termostat pewnie masz już zmieniony, bo na fabrycznym oryginalnym jest to niemozliwe
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Haha, a myślisz ze tras nie robię?? Ostatnio pyknąłem stolice i temperatura cały czas 90* przy mrozach. Chodzi mi o to ze nie mam problemów z nagrzewaniem silnika nawet nie jadąc daleko, a na termostacie mam emblematy Fiata więc wygląda ze wersja orginalna. No cóż człowiek cały czas się uczy. Widać i wykładowcy nie wiedzą wszystkiego
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matt21 Zobacz post
    Haha, a myślisz ze tras nie robię?? Ostatnio pyknąłem stolice i temperatura cały czas 90* przy mrozach. Chodzi mi o to ze nie mam problemów z nagrzewaniem silnika nawet nie jadąc daleko, a na termostacie mam emblematy Fiata więc wygląda ze wersja orginalna. No cóż człowiek cały czas się uczy. Widać i wykładowcy nie wiedzą wszystkiego
    To ile robisz km? Ja zrobie 12km i silnik ma ok. 75st. a temp mam ustawioną na 24st i dmuchawe włączoną na 2 poziom. Tylko, że ja mam 156 1.9jtd 115km. jak natomiast robie 20km w jedną strone to silnik już osiągnie 90st. a własciwie zatrzymuje się może ze 2 mm przed 90st. i tak stoi bez żadnych skoków. termostat mam Behra.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    To ile robisz km? Ja zrobie 12km i silnik ma ok. 75st. a temp mam ustawioną na 24st i dmuchawe włączoną na 2 poziom. Tylko, że ja mam 156 1.9jtd 115km. jak natomiast robie 20km w jedną strone to silnik już osiągnie 90st. a własciwie zatrzymuje się może ze 2 mm przed 90st. i tak stoi bez żadnych skoków. termostat mam Behra.
    Np jadąc do pracy 8km nie przekraczając 2.5 tys mam okolice 70 do 80, jadąc do kobity 15km w jedną bez kłopotów mam 90. Ustawiając mniejszą temp. ogrzewania szybciej nagrzejesz silnik
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Najwazniejsza jest temperatura oleju, nie wody. Ja przujmuje, ze powyzej 50 stopni mozna juz ostrzej (ale plynnie) przyspieszac. JTD 16V potrzebuje na osiagniecie tej temperatury oleju kilka km w miescie i ok 10 km jazdy na VI biegu z tempomatem ustawionym na 100 km/h.

    Generalnie JTD to bardzo zimny silnik i nie da sie osiagnac w obecnych warunkach pogodowych wiecej niz 70 st oleju przy dynamicznej jezdzie (nie mowie tu o jezdzie autostrada z predkosciami powyzej 180 km/h).
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

Podobne wątki

  1. [159] Komora silnika - skrzypienie przy uruchamianiu silnika, przyspieszaniu i na dziurach
    Utworzone przez Gary w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 11-01-2017, 14:13
  2. Brak mocy silnika zapalona lampka silnika
    Utworzone przez christofe w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 13:59
  3. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 17:47
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 21:25
  5. sonda lambda - wskazania, rozgrzewanie
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-05-2011, 19:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory