Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Uszkodzony rozrząd i jego następstwa

  1. #1
    arti13
    Gość

    Domyślnie Uszkodzony rozrząd i jego następstwa

    Mam Alfę 156 1.6 16v i od dwóch tygodni problem .Najpierw zerwał się pasek klinowy następnie rozrządu i co za tym idzie skrzywione zawory itd.koszt jak na razie 3000tys.Wczoraj miałem odebrać auto i okazało się że poszedł wariator .Związku z tym mam pytanie czy zerwanie paska rozrządu może uszkodzić wariator i czy mechanik nie nabija mnie przypadkiem na większe koszty?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wymienia się rozrząd to i wariator, a i pompę wody tez by się przydało. Wymienione masz panewki na korbach które miały kolizję? - jak nie to niedługo założysz temat o obróceniu panewki...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wymienia się rozrząd to i wariator, a i pompę wody tez by się przydało. Wymienione masz panewki na korbach które miały kolizję? - jak nie to niedługo założysz temat o obróceniu panewki...
    nie strasz kolegi, w 146 1.4 TS dwa razy zerwał się pasek i korbowód od prawie 100 kkm jest bez zarzutu...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Miałem ten przypadek w mojej pierwszej AR. 12tyś po zmianie paska zjadło na nim ząbki. Podczas remontu zmieniono mi wszystkie elementy związane z zaworami wydechowymi plus oczywiście inne niezbędne rzeczy, ale przy panewkach nie robiono nic z tego względu, że kolizja miała miejsce przy zapalaniu i w sumie tylko 4 zawory miały lekki kontakt z tłokiem, więc mechanik stwierdził, że nie ma potrzeby.

    Swoją drogą ja po remoncie zrobiłem prawie 80 tyś i sprzedając auto z przebiegiem około 200tyś (1,4TS) nie miałem żadnych problemów a nowy właściciel nadal nim śmigał licznikowe 200 km/h i nie wiem o jakiejś awarii związanej z panewkami.

    Jednak dla świętego spokoju zmienił bym te panewki, skoro silnik już częściowo porozbierany i koszty nie będą zbyt duże.

Podobne wątki

  1. Wymiana podświetlenia i następstwa :X_x.
    Utworzone przez Guzus w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-10-2009, 20:35
  2. Coś o lpg i jego właściwościach
    Utworzone przez Piotriix w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-02-2009, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory