Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: gaszenie silnika

  1. #1
    justi156
    Gość

    Question gaszenie silnika

    Witam,
    ostatnio w mojej alfie 156 1.9 JTD dziwnie gaśnie silnik - po przekręceniu kluczyka do końca (w pozycję STOP) silnik zaczyna gasnąć dopiero po 2-3 sekundach. Nie dzieje się tak za każdym razem ale ostatnio chyba coraz częściej.
    A trochę wcześniej zaczęła sporadycznie zaświecać się kontrolka "code", a razem z nią ta czerwona od wtrysku. No i samochód nie odpala, dopiero po kolejnej próbie.
    Poruszam te dwie sprawy w jednym poście, bo zgrały się w czasie i być może mają ze sobą jakiś związek...
    Z góry dziękuję za pomoc!

  2. #2
    santa_daro
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem czy to prawda, ale kiedyś słyszałem że dzieję się tak gdy jest słaba kompresja na tłokach, choć wolałbym nie wprowadzać w błąd. Ciekawe co na to mechanicy, pewnie mnie zlinczują jeśli bredzę.

  3. #3
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    A jak zachowuje się klapka gasząca? To takie coś przed kolektorem ssącym co większość ludzi myli z przepustnicą.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Nie chcę Cie straszyć ale może to być centralka od wtrysku. Jedź na diagnostykę komputerową i to jak najszybciej
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  5. #5
    justi156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał santa_daro Zobacz post
    ... słaba kompresja na tłokach...
    a jak sprawdzić tę kompresję?

    Cytat Napisał Keeperek Zobacz post
    A jak zachowuje się klapka gasząca?
    tego nie sprawdzałam jeszcze, ale sprawdzę!

    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    centralka od wtrysku.
    Jeszcze nie byłam na diagnostyce. Czy ta centralka jest jakoś przy pompie? Z góry przepraszam za moje laictwo, ale aż tyle niestety nie wiem o swoim aucie... A pytam, bo ostatnio odkryłam, że to może być wina tego czujnika na pompie zakończonego bardzo bardzo drobnym podłużnym siteczkiem. To sitko mi się zapycha co jakiś czas (chyba przez syfy ze zbiornika, który będę czyściła we wtorek) i jeśli się to wydmucha pod ciśnieniem i zbierze te malutkie opiłki to auto chodzi jakby problemu nigdy nie było! Wyczyścić jest łatwo, bo można to samemu odkręcić i jakąś sprężarką przeczyścić. No i mam cichą nadzieję, że to właśnie przez te brudy ze zbiornika, bo CODE też już się ostatnio nie pokazuje, a jeśli nawet to od razu gaśnie i jest OK, auto odpala za 1. razem.

    Jeśli wyczyszczenie zbiornika nie pomoże, to będę kombinowała dalej wg. Waszych porad, dzięki!

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Witam!! Panowie i mnie dopadł problem z gaszeniem....w związku z tym mam pytanie gdzie w 1.9JTD 105km jest ta klapka gasząca ??Bo ni jak nie widze jej nigdzie

  7. #7
    jacek1968
    Gość

    Domyślnie

    witam
    z tego co pamietam to 2 zaworowe silniki diesla z tego roku nie mialy tej klapki do gaszenia, bynajmniej moj 2.4 z 1998 roku jej nie ma.
    Kolegi 2.4 z 2001 4 zaworowy juz ja posiada

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    To w takim razie co jest przyczyną złego gaśnięcia??

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Turbina puszcza olej i on jest paliwem jeszcze przez jakiś czas od wyłączenia silnika kluczykiem - diesel to silnik z zapłonem samoczynnym gasi się go odcinając dopływ paliwa.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Turbina puszcza olej i on jest paliwem jeszcze przez jakiś czas od wyłączenia silnika kluczykiem - diesel to silnik z zapłonem samoczynnym gasi się go odcinając dopływ paliwa.
    Tylko te ,,złe gaśnięcie,, raz występuje a raz nie.Auto nie kopci więc chyba dużo oleju turbina nie puszcza pozatym nie widze duzego ubytku po przejechaniu 10tys.km....więc jedyna diagnoza to ,,turbina puszcza olej,, czy moze być inna przyczyna??

Podobne wątki

  1. [159] Komora silnika - skrzypienie przy uruchamianiu silnika, przyspieszaniu i na dziurach
    Utworzone przez Gary w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 11-01-2017, 14:13
  2. Brak mocy silnika zapalona lampka silnika
    Utworzone przez christofe w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 13:59
  3. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 17:47
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 21:25
  5. Gaszenie silnika - przepustnica gasząca
    Utworzone przez Łobuz w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 12:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory