Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Jts 2.0, parę pytań, kilka problemów.

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie Jts 2.0, parę pytań, kilka problemów.

    Panowie gdzie znajdę filtr paliwa w jts-ie?.
    Z tego co mi wiadomo zalewany był olejem 10w-40, a nie 60. Wszystko przez to że na belce naklejka selenia 10w-40 i tak się trzymali, a czytałem że polecane w60. No i co teraz?
    Silnik ma przejechane 100tyś, z pewnej ręki z pełną książką itd.
    Parę ładnych miesięcy byłem połamany i przez to moja nieobecność i brak kontaktu z alfą. Wszystkich alfistów pozdrawiam i wracam do gry ;-)

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    spokojnie mozna zmienic z 10w/40 na 10w60.Ta druga liczba podaje płynność oleju przy wysokiej temperaturze.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał acer11 Zobacz post
    Panowie gdzie znajdę filtr paliwa w jts-ie?.
    Z tego co mi wiadomo zalewany był olejem 10w-40, a nie 60. Wszystko przez to że na belce naklejka selenia 10w-40 i tak się trzymali, a czytałem że polecane w60. No i co teraz?
    Silnik ma przejechane 100tyś, z pewnej ręki z pełną książką itd.
    Parę ładnych miesięcy byłem połamany i przez to moja nieobecność i brak kontaktu z alfą. Wszystkich alfistów pozdrawiam i wracam do gry ;-)
    Co do oleju. W 2002 roku jak JTSy opuszczały fabrykę nikt nie myślał że będą potrzebowały 10w-60. Też mam taką samą nalepkę.
    Ja u siebie też wymieniłem z 10w-40 na 60
    A potem parę zimmeringów

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    cuoreventi to mnie pocieszyłeś, jakoś w zimmeringi nie chce mi się ładować.
    Mam książkę z 2002 i tam właśnie 10w60, a na belce 40. Czyli fabryka wiedziała, tylko na naklejki kasy nie starczyło.
    Gdzie ten filtr paliwa?

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    Można zmienić na 10w60 czy zostać przy 40. O filtrze paliwa nikt nic nie wie?
    Jeszcze jedno pytanie gdzie i jakich kolorów są wtyczki od lambd.
    Dzięki.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Wili
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    LeGnIcA
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS 155KM 1999r. + LPG Stag, AR 146 1,6 boxer 1995r. + LPG
    Postów
    112

    Domyślnie

    w 2.0 ts nie było filtru paliwa to i może w tym nie być

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    Może, nie może, co mi to daje? Tyle niby forumowych mechaników a dalej nic nie wiem. Nikt tego silnika na oczy nie widział? Ts i Jtd i pierdu o tym co na forum w 100-ce postów można znaleźć. Do tego wahacze i wycieraczki, tematy na szczycie.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał acer11 Zobacz post
    cuoreventi to mnie pocieszyłeś, jakoś w zimmeringi nie chce mi się ładować.
    Mam książkę z 2002 i tam właśnie 10w60, a na belce 40. Czyli fabryka wiedziała, tylko na naklejki kasy nie starczyło.
    Gdzie ten filtr paliwa?
    Naklejka i owszem. Mam taką samą, lecz co do książki hmm... u mnie się nie zachowała więc nie mam pojęcia - choć ciężko mi w tu uwierzyć. Do tej pory niektóre ASO też nie mają pojęcia czym należy właściwie zalewać JTSy.
    Co do wycieków. Być może mój egzemplarz przeciekał już na 10w-40. Tego nie jestem w stanie stwierdzić bo wymieniłem na 10w-60 od razu po zakupie. Co nie zmienia faktu że Selenia 20K która była poprzednio jest pół-syntetykiem a obecna Selenia Racing to już pełen-syntetyk.

    Filtr paliwa jest na pewno wymienialny, bo sam takowy zakupiłem tylko ciągle brakuje mi czasu by się za niego zabrać.
    Przyznam szczerze że nie wiem gdzie jest.
    Obstawiałbym albo przy pompie, albo pod dolną osłoną silnika. Raczej wmontowanego w podłodze pod samochodem go nie zlokalizowałem.

    Btw, szukałeś w ePer?

  9. #9
    Kazik
    Gość

    Domyślnie

    Mój JTS śmiga na Valvoline 10W-40 100000+ i nie narzekam. Pytałem mechaników o 10W-60 ale odradzali.Pilnuję tylko żeby miał pod górną krechę.
    Ubytek po remoncie (105 tys) 0,5 litra/5 tys. km, tak więc bardzo przyzwoicie

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kazik Zobacz post
    Mój JTS śmiga na Valvoline 10W-40 100000+ i nie narzekam. Pytałem mechaników o 10W-60 ale odradzali.Pilnuję tylko żeby miał pod górną krechę.
    Ubytek po remoncie (105 tys) 0,5 litra/5 tys. km, tak więc bardzo przyzwoicie
    105 tysięcy km? To chyba szybko ten remont?

Podobne wątki

  1. Kilka pytań i problemów w Alfa 156 2.0 TS 1999r
    Utworzone przez Polscrol w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-06-2015, 06:58
  2. [159] 159 2,4 jtdm kilka problemów i pytań
    Utworzone przez roni194 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-08-2014, 19:19
  3. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  4. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  5. [145] Kilka pytań/problemów po zakupie
    Utworzone przez adelon w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-08-2010, 09:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory