Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Gotuje płyn chłodniczy

  1. #1
    rocco
    Gość

    Domyślnie Gotuje płyn chłodniczy

    zauważyłem ze podczas postoju zagotowało mi płyn w zbiorniczku wyrównawczym, oczywiście wszystko z niego zostaje wylane poprzez odpowietrznik. I teraz czy ktoś z was miał już coś takiego? Co może być powodem. Wentylator chodzi, podejrzewam pompę wody. Ogrzewanie jest ok.

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Uszczelka pod głowicą? Sprawdź jak zachowuje sie cisnienie w zbiorniczku, majster ma na pewno przyrząd do sprawdzania cisnienia, nie wiem czy podaje prawidłowa nazwę - wakuometr.
    Wkręca w zbiorniczek i jesli cisnienie przekracza jakąs wartość i dalej rośnie tzn walniętą uszczelkę czego nie życzę...

    Pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Sprawdz jaki dym wydobywa się z tłumika. Jeżeli biały to masz walniętą uszczelkę. Uszczelka to pikuś gorzej jeżeli pękła głowica. Nie wiem jak to jest w V6 -ale tam równocześnie w obu wymieniasz uszczelkę, rozbrajasz głowice i obie planyjesz i sprawdzasz szczelność.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    nie napisałeś ważnej rzeczy:przy jakiej temperaturze gotuje ci płyn?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    pierwszy lepszy mechanik zrobi ci test na obecnosc dwutlenku wegla w plynie chlodniczym i bedziesz wiedzial czy uszczelka.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    E spokojnie nie straszcie aż tak chłopa ;]

    Na pierwszy ogień do sprawdzenia pompa cieczy, czy wirniki luzem na ośce nie lata, mechanior będzie wiedział jak to zrobić. Jeśli nie pompa i wyjdzie że uszczelka można zrobić tylko tą głowicę która puszcza.

    A i sprawdź tak błachą sprawę jak korek zbiorniczka wyrównawczego, układ chłodzenia to układ ciśnieniowy, prawidłowo panuje w nim około 1bar, jeśli korek uszkodzony i nie utrzymuje ciśnienia w układzie płyn będzie wrzał już w okolicy 100stopni, przy podwyższonym ciśnieniu w układzie do wspomnianego 1bar punkt wrzenia płynu chłodniczego "podnosi się w górę".
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    rocco
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    E spokojnie nie straszcie aż tak chłopa ;]

    Na pierwszy ogień do sprawdzenia pompa cieczy, czy wirniki luzem na ośce nie lata, mechanior będzie wiedział jak to zrobić. Jeśli nie pompa i wyjdzie że uszczelka można zrobić tylko tą głowicę która puszcza.

    A i sprawdź tak błachą sprawę jak korek zbiorniczka wyrównawczego, układ chłodzenia to układ ciśnieniowy, prawidłowo panuje w nim około 1bar, jeśli korek uszkodzony i nie utrzymuje ciśnienia w układzie płyn będzie wrzał już w okolicy 100stopni, przy podwyższonym ciśnieniu w układzie do wspomnianego 1bar punkt wrzenia płynu chłodniczego "podnosi się w górę".
    jutro jade po nowy korek , i właśnie sprawdze w V-kach jest własnie duże ciśnienie, potem pompa wody. Samej wody nie ma w oleju i odwrotnie wiec o uszczelce pod głowica na razie nie myślę. Dzięki za rady , mam nadzieje ze to nie będzie coś poważnego, termin u swojego mechanika mam wstepnie na 16 marca.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Jest sposób aby sprawdzić czy to uszczelka. Spójrz na zbiorniczek płynu- jeżeli na jego ściankach jest osad w stylu "cappucino" to na bank masz uszkodzoną uszczelke (wez pod uwage to że w zbiorniczku może być stary osad z płynu) szukaj bardziej piany lub mazistej substancji na ściankach.
    A co do korka to zgadzam się z przedmówcą. Kiedyś miałem uszkodzoną uszczelke w Roverze, fachowiec który trudni się tylko tą marką, wytłumaczył mi że, jeżeli korek jest przytkany i nie usuwa nadmiernego ciśnienia, to to ciśnienie ma masakryczny wpływ na uszczelke pod głowicą. Poprostu przepycha ją i w końcu przerywa. Dlatego warto co jakiś czas wymienić korek na nowy- dla spokoju ducha.
    Jeżeli to faktycznie uszczelka, to warto przy okazji rozkręcenia silnika wymienić kompletny rozrząd. Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Wirnik pompy wody jest luźny na osce - standard w V6
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    rocco
    Gość

    Domyślnie

    wiec korek juz wymieniony, teraz nie wywala juz płynu ale dalej coś nie tak , gdy jadę temperatura trzyma sie ok 90 stopni, potem wzrasta do ok 110-115st i wtedy zaczyna znów jakby bulgotać , juz nie tak bardzo jak na starym korku. i delikatnie wylewa sie płyn z odpowietrznika w korku.
    W wtorek oddaje auto na wymianę pompy wody no i rozrząd.
    Mam nadzieje ze nie jest tylko coś z głowica...

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Płyn chłodniczy
    Utworzone przez janek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-03-2021, 18:24
  2. [159] płyn chłodniczy
    Utworzone przez gibson w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-11-2015, 20:51
  3. [159] Płyn chłodniczy, DPF
    Utworzone przez danianek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2015, 09:23
  4. [155] płyn chłodniczy
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2010, 12:44
  5. Płyn chłodniczy
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-08-2009, 00:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory